معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اعلام جزئیات نرخ فروش و اجاره ملک پایتخت در فصل بهار سال جاری گفت: مناطق ۳ و ۲۰ به ترتیب دارای بیشترین و کمترین قیمت فروش ملک در این دوره بود.
کد خبر: ۹۱۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 28 October 2020

به گزارش تابناک تهران و به نقل از اعلام روز چهارشنبه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین در این باره گفت: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در بهار سال ۱۳۹۹ شهر تهران ۲۵ میلیون و ۵۱۱ هزار تومان بود که نسبت به فصل قبل، ۲۲.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال پیش، ۵۰.۳۴ درصد افزایش داشت.

وی افزود: بیشترین قیمت فروش هر متر مربع زمین با حدود ۵۵ میلیون تومان در منطقه‌ ۳ تهران و کمترین قیمت مربوط به منطقه ۲۰ با قیمت هر مترمربع ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.

افشین اضافه کرد: بیشترین تغییر قیمت زمین نسبت به فصل بهار سال گذشته مربوط به منطقه ۲۱ و کمترین تغییر قیمت مربوط به منطقه‌ ۱۸ تهران ثبت شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار داشت: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیر بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در بهار سال ۱۳۹۹ پایتخت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که نسبت به فصل قبل و نسبت به فصل مشابه سال قبل  به ترتیب ۲۲.۸ و ۴۳.۸ درصد افزایش داشته است.  

وی ادامه داد: در بهار امسال هم بیشتر و کمترین قیمت فروش هر متر مربع زمین در شهر تهران به ترتیب مربوط به منطقه یک با ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و منطقه‌ ۱۸ تهران با هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

به گفته افشین بیشترین رشد قیمت هر مترمربع زیر بنای مسکونی نسبت به بهار سال قبل مربوط به منطقه ۱۹ و کمترین آن در منطقه ۲۲ تهران بوده است.

این مقام مسئول گفت: متوسط مبلغ اجاره‌ ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه‌ پرداختی برای اجاره‌ یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در بهار سال ۱۳۹۹ شهر تهران به حدود ۵۶ میلیون تومان رسید که ۹.۸ درصد بیشتر از فصل قبل و ۳۸.۴ درصد بیش از بهار ۱۳۹۸ بود.

وی اعلام کرد: طی بهار سال جاری مناطق یک و ۱۹ تهران به ترتیب با ۹۷ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان به ازای هر مترمربع، رکورددار بیشترین و کمترین مبلغ اجاره‌بها در تهران بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار