شهردار تهران اعلام کرد:
۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در این هفته به ناوگان حمل‌ونقل تهران اضافه می‌شود که این اتفاق پس از گذشت ۱۰ سال انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 31 October 2020

پیروز حناچی روز شنبه در مراسم آغاز اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید تندگویان-شهید نواب که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد افزود: به مناسبت ماه ربیع الاول این ۱۰۰ دستگاه تا پایان هفته جاری به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه خواهد شد و مورد استفاده شهروندان تهرانی قرار می گیرد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهید تندگویان- نواب نیز گفت: پروژه حاضر که کلنگ آن امروز زده می‌شود در سه فاز اجرا خواهد شد، در فاز اول در زیر سطح و زیرگذر، میدان بهمن به آزادگان وصل می‌شود.  

به گفته حناچی، در فاز دوم که در سطح صفر است، ‌حرکت به سمت نواب شمال از روی زیرگذر میسر می‌شود و همچنین فاز سوم نیز نواب به سمت میدان بهمن از طریق پل هوایی تعقیب خواهد شد.  

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌ها در این شرایط سخت راحت نیست تصریح کرد: شرایط کشور عادی نیست و اوج تحریم‌های ظالمانه و شرایط حاد کرونایی را شاهد هستیم و برای فلج کردن فعالیت‌ها همین دو دلیل کافی است.  

شهردار تهران خاطرنشان کرد: برآورد اولیه این پروژه حدود ۴۲ میلیارد تومان بود که به ۵۷ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در این منطقه یک نیروگاه خورشیدی به بهره‌برداری رسیده است افزود: گفته شد در منطقه ۱۹ یک نیروگاه خورشیدی به بهره‌برداری رسیده که موضوع مهمی است و در شهر تهران کم سابقه است که این اتفاق قابل تقدیر است.  

حناچی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: به میمنت و مبارکی ماه ربیع الاول و به یاد رسول اکرم که به اخلاق و رافت اسلامی معروف هستند، ‌ خدمات ویژه‌ای را به شهروندان تهران ارائه می‌دهیم.

وی از بهره‌برداری پروژه نجفی رستگار خبر داد و گفت: این پروژه در این ماه به مرحله بهره‌برداری و اجرا می‌رسد.

همچنین رییس پلیس راه تهران بزرگ نیز در این مراسم گفت: در محدوده تقاطع بزرگراه های شهید یارجانی(نواب) و شهید تندگویان تنها در سال گذشته، ۴ کشته بر اثر تصادف داشتیم و این نقطه یکی از محل‌های حادثه خیز است.

سردار محمدحسین حمیدی، تاکید کرد: مشکلات زیادی در روزهای آخر هفته و پنجشنبه‌های آخر سال و مناسبات در این منطقه به لحاظ عبور جریان ترافیکی رخ می‌دهد که بخش زیادی از توان حمل‌ونقلی منطقه را به خود اختصاص می‌دهد.  

به گفته وی، اجرای اقدامات عمرانی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند اما این مشکلات را به جان می‌خریم تا عبور و مرور تسهیل و آرامش نسبی را برای شهروندان به ارمغان آوریم.

عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراههای شهید یارجانی(نواب) و شهید تندگویان امروز- شنبه با حضور مجازی پیروز حناچی شهردار تهران آغاز شد.

این منطقه از یک سو به دلیل قرار گرفتن در کریدور سفرهای ورودی از استان‌های جنوبی کشور و از سوی دیگر به دلیل واقع شدن در مسیر حرم مطهر امام خمینی (ره)، بهشت زهرا (س) و نیز نزدیکی به پایانه مسافربری جنوب پایتخت همواره با حجم قابل توجهی از ترافیک عبوری و محلی مواجه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار