نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدیم که در این جنگ اقتصادی هر کجا، مجموعه‌های جهادی و انقلابی وارد کار شده و از آنها حمایت صورت بگیرد،
کد خبر: ۹۱۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ 01 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

محمدرضا شافعیان رییس جهاد دانشگاهی مازندران در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت‌های علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی در این استان، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی است که مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفت، گفت: جهاد دانشگاهی می تواند با توجه به ظرفیت‌های خود در مسیر توسعه مازندران در خط مقدم قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه سابقه بالای جهاد دانشگاهی تلاش کرده است با مسائل مختلف به صورت علمی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی مواجه شود، تصریح کرد: این نهاد دارای ۶ مرکز آموزشی در شهرهای بهشهر، ساری، بابل، بابلسر، پردیس دانشگاه مازندران و آمل است که جهت ارائه آموزش های کوتاه مدت تخصصی برای ورود به بازار کار، برای متقاضیان، دوره‌های مورد نیاز را برگزار می‌کند.

شافعیان ادامه داد: جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش‌های بلند مدت نیز دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مازندران در بابل به عنوان قطب حوزه "آی تی" دانشگاه های علمی کاربردی استان مشغول به فعالیت است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه پژوهش یکی از ماموریت‌های مهم سازمانی در جهاددانشگاهی است، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی مازندران در راستای فعالیت‌های علمی و پژوهشی صورت گرفته، کشت و تولید جلبک اسپرولینا و فرآوری حاصل از آن است که در حال تحقیق برای استفاده از آن به عنوان مکمل های غذایی در دام و طیور و در دراز مدت برای مصرف انسانی هستیم.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که جهاد دانشگاهی مازندران با دارا بودن اراضی مستعد در چپکرود جویبار، در حوزه‌های کشاورزی و شیلات در حال پژوهش‌های کاربردی در راستای توسعه استان است.

در این دیدار علی اصغر باقرزاده نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی است که با کمترین امکانات، تاثیر بسزایی در کشور داشته است، گفت: هر کجا کارها به صورت جهادی باشد، موفقیت در آن به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند رابط خوبی میان صنعت و دانشگاهی در راستای توسعه مازندران باشد، تاکید کرد: امروز که همه مشکلات را ناشی از تحریم‌ها می‌دانند، توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های جهادی و اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌تواند راه برون رفت از مشکلات باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدیم که در این جنگ اقتصادی هر کجا، مجموعه‌های جهادی و انقلابی وارد کار شده و از آنها حمایت صورت بگیرد، موفقیت به دست می‌آید و به همین دلیل برای چیشبرد برخی امور در حوزه انتخابیه به دنبال همکاری با مجموعه جهاد دانشگاهی هستیم.
در این دیدار، سرفصل‌های همکاری فی‌مابین در راستای مسائل علمی پژوهشی و اقتصادی به بحث و بررسی گذاشته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار