معاون زنان سازمان ورزش شهرداری تهران اعلام کرد: در تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه پیام نور طرح سنجش قامت اسکلت و حرکتی دختران در رده پایه در ۵ منطقه تهران آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 04 November 2020

«افسانه بیابانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این تفاهم‌نامه در نظر است تا ساختار قامتی و اسکلتی، روانشناسی در رشته های مختلف ورزشی، سنجش سلامتی دختران رده سنی پایه توسط کارشناسان ورزشی و تغذیه‌ای این دانشگاه بررسی شود.

وی با بیان اینکه مرکز سنجش بررسی قامت ایجاد می‌شود، گفت این مرکز می‌تواند بسیاری از ناهنجاری های بدنی ورزشکاران و دختران را برطرف کند.
بیابانی افزود: در این مرکز در صدد هستیم تا ساختار بدنی دختران پهنه غرب پایتخت شامل مناطق ۲، ۲۱، ۲۲، ۵ و ۹ رسیدگی شود.

به گفته بیابانی همچنین در پهنه‌های مختلف می‌توان سوای رسیدگی به دختران، ساختار اسکلتی رده‌های سنی مختلف زنان را نیز بررسی کرد.

کلیپ‌های آموزش الزام افزایش تحرک بدنی در شرایط کرونا

معاون زنان سازمان ورزش شهرداری تهران افزود: یکی از برنامه های مهم این نهاد برگزاری مسابقات ورزشی در فضای باز است که در هفته تریبت بدنی نیز ورزش دو، در سه نسل مادر بزرگ، مادران و دختران و همایش پیاده روی خانوادگی را برگزار کرده و در نظر داریم در شرایط  شیوع کرونا افزایش تحرک بدنی را که لازم است با تهیه کلیپ‌های آموزشی فضای مجازی برای مردم تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی امسال، ۶۰۰ هزار ورزشکار زن در برنامه های ورزشی این سازمان شرکت کنند، گفت: با توجه به شیوع کرونا این آمار پیش بینی تا حدود زیادی دستخوش تغییر شد.

بیابانی با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا ضد عفونی کردن وسایل ایستگاهها ورزشی و همچنین توزیع ماسک و الکل به مرور انجام می شود خاطر نشان کرد: در صدد هستیم تا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی (ذوزنقه) به نحوی آسیب‌های احتمالی را از بین ببریم.

معاون زنان سازمان ورزش شهرداری تهران همچنین از نصب شعارهای انگیزشی ورزشی در ساختمان‌های معاونت اجتماعی مناطق، اجرای طرح مسیر دوچرخه بر روی پل‌های هوایی، اجرای طرح بازی‌های زمینی و اجرای جملات انگیزشی در روی درهای آسانسورهای اداره‌ها خبرداد و گفت: با این راهکار ورزش همگانی را در سطح مناطق پایتخت افزایش دهیم.

وی بیان کرد: در شش ماه نخست امسال نیز ۱۴۰ کارگاه آموزشی، ۷۸ مسابقه، ۸۴ تجربه نگاری، معرفی ۹۴ عنوان بازی آنلاین خانگی، ۵۰عنوان برنامه ورزشی مناسبتی، ۲۱۴ عنوان مسابقه درون ایستگاهی شهروندی، برگزاری ۲۶۴ دوشنبه ورزشی در بوستان های سطح شهر، یک هزار و ۷ کانال ورزشی برای باز نشر مطالب مجازی ورزشی، ۱۲ باشگاه مجازی و دعوت ۱۰۴ ورزشکار ملی برای دعوت مردم در پویش در خانه بمانیم توسط این معاونت انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار