رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با اشاره به دفع غیراصولی پسماند توسط یک واحد کشتارگاه دام در بخش کهریزک، گفت: این واحد کشتارگاهی اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد.
کد خبر: ۹۱۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 04 November 2020

زهره عبادتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: عوامل این کشتارگاه دام پسماندهای حاصل از کشتار دام های سنگین و سبک خود را به شکل کاملا غیراصولی در نزدیکی یکی از روستاهای بخش کهریزک رها سازی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بوی نامطبوع این پسماندهای کشتارگاهی موجب آزار مردم روستای دوتویه شده بود، عنوان کرد: تخلیه غیراصولی پسماندهای کشتارگای علاوه بر انتشار بوی نامطبوع موجب تجمع جانوران موذی و حشرات نیز در منطقه می شود.

عبادتی اضافه کرد: عدم رعایت نکات اصولی دفع پسماند توسط این کشتارگاه موجب آلودگی منابع آب و خاک منطقه نیز شده است که در صورت تکرار این واحد پلمب خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه کشتارگاهی های دام دارای سه نوع پسماند شاخ و صم، محتویات شکبمه دام و خون هستند، ابراز کرد: کشتارگاه های صنعتی باید دارای سالن پخت خون برای تولید غذای طیور و همچنین سیستم تبدیل شکبمه دام به کود باشند.

عبادتی یادآور شد: هم اکنون عوامل کشتارگاه قول مساعد برای پاکسازی محیط و دفع اصولی پسماند را داده اند و به زودی منطقه آلوده در روستای دوتویه پاک سازی می شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری دارای چهار کشتارگاه دام سنگین و سبک و ۶ کشتارگاه طیور است.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر دارای پنج بخش مرکزی، خاوران، کهریزک، فشافویه و قلعه نو است که در جنوب استان تهران قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار