رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران به شهردار درباره عدم اجرای پروتکل‌های کرونا تذکر داد و گفت: برغم شیوع کرونا، در شهرداری هر روز شاهد برنامه افتتاحیه و بازدید هستیم.
کد خبر: ۹۱۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 08 November 2020

 «ناهید خداکرمی» روز یکشنبه در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورا، اظهارداشت:‌ دیگر کم کم به مرگ‌های روزانه ۲۰۰ نفر در در تهران می‌رسیم و در حال حاضر ۶ هزار نفر در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که نزدیک ۳ هزار نفرشان به دستگاه متصل هستند و به همین دلیل امکان بالارفتن آمار مرگ و میر وجود دارد.  

وی با بیان اینکه بنابراین می‌طلبد که سخت گیری بیشتری در باب اجرای پروتکل‌ها اجرا شود، گفت: متاسفانه با وجود درخواست‌ها به تعطیلی دوهفته‌ای تن داده نشد، اما دستورالعمل ناقص و ضعیفی توسط ستاد مقابله با کرونا ابلاغ شد که آن هم اجرا نمی‌شود.

خداکرمی افزود: در شرایطی که کرونا در پایتخت هر روز قربانی می‌گیرد و میزان ابتلا به حد نگران‌ کننده‌ای رسیده‌ است، رعایت پروتکل‌ها از سوی کلیه سازمان‌ها و نهادها امر مهمی است.

 عضو شورای تهران گفت: برغم تاکید مکرر، ‌شاهدیم آنگونه که باید دستورالعمل‌های ضعیف کنترلی هم اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه، توصیه دولت دورکاری حداقل ۵۰ درصد نیروی انسانی است، گفت: بسیاری از دستگاه‌های خود دولت نظیر وزارت راه و شهرسازی، ‌ وزارت صمت، این توصیه را اجرا نمی‌کنند و شهروندان به آن معترض هستند.  

وی ادامه داد: در شهرداری هم اوضاع به همین منوال است و یکی از مشکلاتی که امروز داریم، ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی است که دلیل اصلی آن عدم رعایت پروتکل‌های عمومی نظیر دورکاری و فاصله‌گذاری دستگاه‌هاست که کارمندان مجبور به حضور در محل کار هستند.

خداکرمی با بیان اینکه، نرفتن کارمندان به محل کار در شرایط فعلی فایده بیشتری برای کشور خواهد داشت، گفت: در شرایطی که برخی سازمان‌های زیر نظر شهرداری مانند بهشت زهرا و سازمان پسماند نمی‌توانند از دورکاری برخوردار شوند، شهرداری باید دورکاری در دیگر سازمان‌های خود را به صورت دقیق اجرا کند.

وی ادامه داد: در شهرداری شاهدیم که هر روز یک برنامه افتتاحیه، بازدید و برنامه‌های مختلف حضوری طراحی می‌شود، این کار در شرایط فعلی چه ضرورتی دارد؟ ‌

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود:  بهتر است که از پتانسیل رسانه‌ای استفاده کنید و پروژه‌هایی که قرار است افتتاح شوند را با حداقل افراد افتتاح کنیم و به جای آن از از قدرت رسانه استفاده کنیم و خودمان به فاجعه دامن نزنیم.  

وی تاکید کرد که به شهردار تهران تذکر می‌دهم که ضمن رعایت پروتکل‌ها در شهرداری، ‌ موارد تخطی سایرنهادها را در ستاد مقابله با کرونا پیگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار