عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خواستار توجه ویژه به سند خیابان ولیعصر در ضوابط طرح تفصیلی شد و گفت: این خیابان به طور کامل در حال از بین رفتن است.
کد خبر: ۹۱۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ 08 November 2020

«احمد مسجدجامعی» روز یکشنبه در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورا درباره وضعیت خیابان ولیعصر تذکر داد و با بیان اینکه در سال ۸۸ سند خیابان ولیعصر با حضور  پیروز حناچی که آن زمان معاون وزیر شهرسازی بود، تصویب شد، گفت: فعالیت پژوهشی و کارشناسی زیادی در این حوزه انجام شده اما هنوز تکلیف خیابان ولیعصر مشخص نیست.

مسجد جامعی با تاکید بر ضرورت توجه به خیابان ولیعصر در طرح تفصیلی گفت: خیابان ولیعصر از پارک ملت به سمت بالا به دلیل پول محور بودن منطقه یک، خراب شده درحالی که همه ایرانی‌ها با این خیابان خاطره دارند و ضوابط طرح تفصیلی باید با این سندها تطبیق داده شود.

تخریب یک معبد دینی در تهران و تبدیل آن به مرکز تجاری

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگر تذکر خود با اشاره به وجود چهار راه ادیان در تهران گفت: تهران به چهارراه ادیان شهرت دارد و تا حالا سابقه نداشته که یکی از مراکز دینی تخریب شود.

وی گفت:  شاهد تخریب یکی از معابد دینی در محدوده خیابان جمهوری و  تبدیل شدن آن به مرکز تجاری هستیم.

مسجدجامعی با بیان اینکه با مدیر میراث و شهردار منطقه در این خصوص صحبت کرده و این موضوع را پیگیری کردم، ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران  در این موضوع نقش دارند اما حالا همه آن را حاشا می کنند.

وی خواستار ارایه گزارشی از این موضوع به شورای شهر شد.

در نشست امروز شورا، لایحه شهردار تهران در خصوص انتخاب  ۲ کارشناس جهت عضویت در شورای سازمان بهشت زهرا(س)، ۲ کارشناس برای عضویت در شورای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر  ۲ کارشناس برای عضویت در شورای سازمان زیباسازی شهرداری، ۲ کارشناس جهت عضویت در شورای سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر، ۲ کارشناس جهت عضویت در شورای سازمان مدیریت پسماند شهر و انتخاب  ۲ کارشناس برای عضویت در شورای سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری در دستور جلسه قرار دارد.

همچنین در این نشست، گزارش حسابرس رسمی شورا درباره حسابرسی «سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۹» و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و نیز گزارش حسابرس رسمی شورا درباره حسابرسی «اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۹» و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه قرائت و بررسی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار