رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند هیلاری کلینتون: رژیم تحریم‌ها علیه ایران فروپاشیده است / روزنامه جمهوری اسلامی: در کشور دو دولت داریم / محدودیت‌های کرونایی مجلس و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند
کد خبر: ۹۱۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵ 14 November 2020

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رئیس‌ پلیس پایتخت: تهران، امن‌ترین شهر کشور برای زنان است


سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت گفت: بر اساس آمار و اطلاعات و طبق دقیق‌ترین نتایج امن‌ترین جا برای بانوان تهران است البته تمامی نقاط کشور برای بانوان امن است. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا آزار و اذیت بانوان در پایتخت افزایش یافته است یا خیر، اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعات و طبق دقیق‌ترین نتایج می‌گویم که امن‌ترین جا برای بانوان تهران است البته تمامی نقاط کشور برای بانوان امن است. وی ادامه داد: در این راستا پلیس و دستگاه قضائی با افرادی که بخواهند خدای ناکرده به بانوان تعرض کنند، به شدت برخورد می‌کنند و در این زمینه قانون هم اختیارات کامل را به پلیس داده تا جدی‌ترین برخوردها را با این افراد داشته باشد. رئیس پلیس پایتخت افزود: ما به عنوان نیروی انتظامی به شدت روی این مسhله حساس هستیم؛ البته تأمین امنیت همه قشرها برای ما مهم است اما تأمین امنیت بانوان همیشه برایمان دغدغه بوده است.

استعفای وزیر بهداشت برای چندمین بار تکذیب شد


علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «در حالی‌که صبح امروز طرح جامع مدیریت کرونا شامل تدابیر و محدودیت‌ها تا پایان سال، در ستاد ملی به تصویب رسید و قسمت عمده‌ی این طرح نیز در وزارت بهداشت و درمان تهیه شده، صحبت از استعفای وزیر بهداشت و ... چیزی فراتر از اخبار جعلی نیست.»

دادستان خرم‌آباد: ادعای مرگ یک زندانی به دلیل شکنجه کذب است


دادستان مرکز استان لرستان گفت: ادعای فوت یکی از زندانیان خرم‌آباد به دلیل شکنجه کذب است. «داریوش شاهون وند» ضمن رد ادعایی مبنی بر فوت یک زندانیان در زندان خرم‌آباد به دلیل شکنجه اظهار داشت: فرهاد وثوقی به اتهام قتل عمد از طریق بازپرس شهرستان دلفان استان لرستان تحت پیگرد قضایی قرار گرفت و به زندان معرفی شد. وی ادامه داد: طبق گفته چند تن از زندانیان و ماموران بند، وی با دو تا سه نفر در زندان درگیر می‌شود که پس از این درگیری، مورد اصابت ضربه قرار می‌گیرد. همچنین بررسی‌های اولیه پزشکی نشان می دهد احتمال وقوع مصرف مواد افیونی و مخدر نیز وجود دارد که البته این موضوع در دست بررسی است. شاهون وند تاکید کرد: پرونده این زندانی تحت عنوان فوت مشکوک به قتل، در دستور کار قرار گرفت و طبق تحقیقات انجام شده هویت افرادی که این زندانی با آن‌ها درگیر شده محرز و تحقیقات توسط بازپرس در حال انجام است. وی افزود: امروز پزشکی قانونی با حضور خانواده این فرد، کالبدشکافی را انجام داد که ظرف چند روز آتی و پس از تکمیل نتیجه کامل کالبدشکافی، علت اصلی مرگ اطلاع رسانی خواهد شد. دادستان مرکز استان لرستان گفت: چنانچه پس از مشخص شدن علت مرگ معلوم گردد احدی یا اشخاصی در فوت او مقصر بودند بدون هیچ گونه مماشاتی با آن‌ها برخورد خواهد شد و دستگاه قضایی در اجرای عدالت قاطع خواهد بود.

هاشمی‌طبا: ظریف برای ریاست جمهوری باید توانایی‌های بیشتری داشته باشد


سید مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش «آزادی» که آیا ریاست جمهوری بایدن در آمریکا این ضرورت را ایجاب می‌کند که در ایران یک دیپلمات رئیس جمهور شود، گفت: «نه. مساله ظریف یا فرد دیگری نیست. مساله سیاست‌های کلی آمریکا و سیاست‌های کلی ماست. البته اگر فرد توانمندی در امر دیپلماسی و مذاکره رئیس جمهور شود، خوب است اما این تنها ضرورت قابل توجه نیست». وی مطرح شدن دوگانه مذاکره یا عدم مذاکره را به عنوان محور اصلی رقابت‌ها در خرداد ۱۴۰۰ غیرمحتمل دانست و گفت: «اولا که معلوم نیست آن‌‌ها چه رویکردی خواهند داشت. دوما هر کسی که رئیس جمهور باشد شخصا قرار نیست مذاکره کند. این تیم‌های مذاکره کننده هستند که وارد عمل می‌شوند و بر اساس خط و مشی کلی کشور هم مذاکره می‌کنند. طبیعی است که هر کسی رئیس جمهور شود و تیم مذاکره کننده خوبین نداشته باشد، خاصیتی ندارد اما این به معنی آن نیست که ظریف باید رئیس جمهور شود. مساله تعیین کننده این است که آیا ظریف ویژگی‌های دیگری هم برای قرار گرفتن در جایگاه رئیس جمهور دارد یا خیر». این عضو حزب کارگزاران ادامه داد: «به اضافه اینکه سرنوشت کشور ما به مذاکره گره نخورده است. قطعا برای مذاکره به تیم مذاکره کننده خوب نیاز داریم اما این دلیل نمی‌شود که یک مذاکره کننده خوب رئیس جمهور شود. رئیس جمهور باید از هر لحاظ توانایی لازم را داشته باشد».

میرسلیم کاندیدای موتلفه در انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟


«حمید رضا ترقی»، فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه با تصمیم حزب موتلفه برای حضور در انتخابات به برنا گفت: ما هنوز در زمینه ویژگی های دولت حزبی در حال بحث هستیم و نه بر مصداقی فکر کرده ایم و نه برنامه ای ریخته شده است. با توجه به این که برای ائتلاف در حال مذاکره با تشکل های دیگر و روحانیت هستیم، هنوز برنامه مشخصی در این رابطه نهایی نشده و همچنین چیزی در خصوص حضور میرسلیم مطرح نشده است.او در رابطه با عملکرد مجلس یازدهم تا به امروز افزود: به نظر من در جامعه این برداشت وجود ندارد که از عملکرد مجلس راضی نباشند، ضمن اینکه اجرا در دست دولت است و مجلس فقط در نقش قانون گذار و ناظر است. مجلس در این دو حوزه تا اینجا عملکرد خوبی داشته و به دنبال پیگیری مطالبات مردم بوده و به نظر می رسد در چند ماه آینده می تواند، گام های موثرتری در این رابطه بردارد.

محدودیت‌های کرونایی مجلس

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط کرونا، هیات رئیسه مجلس محدودیت‌هایی را برای جلسات علنی و کمیسیون ها در نظر گرفت. محمدحسین فرهنگی در تشریح جلسه امروز هیات رئیسه مجلس، گفت: در جلسه امروز هیات رئیسه، محدودیت‌هایی با توجه به شرایط کرونا در نظر گرفته شد.وی بیان کرد: طبق تصمیم هیات رئیسه مجلس، مقرر شد محدودیت‌هایی برای صحن علنی مجلس، جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس، تعداد مدعوین کمیسیون‌ها و ساعات کاری آنها پیش بینی شود. سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از روز سه شنبه هفته جاری، جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی از ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه صبح آغاز می‌شود.

ورود دادستان کل به مصادیق اخلال در نظام اقتصادی از طریق بورس

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از ورود دادستان کل کشور به مصادیق اخلال در نظام اقتصادی از طریق بورس خبر داد.سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی امروز در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران درخصوص وضعیت بازار سرمایه، گفت: در زمانی که شاهد رشد بورس بودیم، بارها به سازمان بورس تذکر دادیم که این رشد ممکن است عاقبت خوبی نداشته باشد و شما نمی‌توانید بازار را کنترل کنید؛ اما متأسفانه همان اتفاقی که در مؤسسات مالی و اعتباری رخ داد، مجدداً در بورس تکرار شد. البته در حال حاضر در نظام بانکی نظم بیشتری برقرار شده ولی سایر بازارها به علت عدم رعایت مقررات و بایسته‌های اداره بازار، دچار مشکل شدند.وی بیان کرد: قبل از اینکه بخواهیم در مورد تخلف حقوقی‌ها در بازار سرمایه صحبت کرده باشیم و یا آنها تخلفی کرده باشند، باید بگویم حقوقی‌ها از فرصت نادرستی که در اختیارشان قرار گرفته سوءاستفاده کرده اند.نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: اصل ماجرا این است که بازار به درستی کنترل نمی‌شود. برخی از حقیقی‌های پر قدرت و حقوقی‌ها نیز از این فرصت استفاده کردند و به قول اهالی بازار سرمایه در سقف فروخته اند و در کف می‌خواهند خریدهای ارزانی انجام دهند.قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه آنچه ما دنبال می‌کنیم اجرای مصوبات شورای عالی بورس است، تصریح کرد: سازمان بورس یک شورای قانونی دارد که به برخی از این مصوبات نقدهایی داریم اما جایی که می‌تواند مقررات گذاری کند، شورای عالی بورس است و حرف کلی ما این است که این مصوبات باید با دقت و سرعت اجرا شود.

دوگانگی بایدن یا ترامپ یعنی مذاکره یا مقاومت اشتباه است


نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته همان طور که آمریکایی ها هدفشان مشخص است، اصلاً دوگانگی بایدن یا ترامپ یعنی مذاکره یا مقاومت، دوگانگی اشتباهی است و این‌ها یک سیاستی فراتر از ایران دارند و اقتضای سیاست منطقه‌ای‌شان مهار ایران است و خیلی فرقی نمی‌کند که کدام یک در کاخ سفید باشند.سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس متذکر شد: بایدن مقاله‌ای در سی‌ان‌ان منتشر کرده با این عنوان که «برای سخت‌گیری بر ایران راه هوشمندانه‌تری وجود دارد»، این ته سیاست بایدن است. یعنی سخت‌گیری هست اما هوشمندانه‌تر و یا اینکه در جایی گفته است که «به شرط اینکه ایران وارد مذاکراتی گسترده‌تر از برجام شود ممکن است که به برجام برگردم».حدادی گفت: بایدن سال ۲۰۱۱ در جمع خاخام‌های یهودی سخنرانی داشت که گفت «آماده باشید که آشوب‌های ایران را ببینید» و همچنین بایدن می‌گوید «تا حالا هر کاری توانستیم برای از پا درآوردن ایران کردیم و اگر نشده بیشتر از آن نتوانستیم» و قبل از آن در سخنرانی می‌گوید «قرار نیست که صهیونیست‌ها همه یهودی باشند من یهودی نیستم اما صهیونیست هستم» و بعد هم می‌گوید. آرزویم این است که صهیونیست باشم.»

واعظ آشتیانی: ائتلاف اصلاح‌طلبان با لاریجانی بعید است

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگویی با خبرنگار «فردا» در ارزیابی وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان گفت: «اصلاح‌طلبان درباره حضور در رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ سیاست با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن را دنبال می‌کنند. ضمن اینکه از حضور آنان در انتخابات استقبال می‌شود، چون هم به گرم شدن انتخابات کمک می‌کنند و هم فرصتی است که وزن کشی شوند.»وی افزود: «اصلاح‌طلبان اکنون به چند گروه تقسیم می‌شوند. بخشی از آنان خودشان را از آقای روحانی جدا می‌دانند. بخشی از آن‌ها روحانی و دولت را مدیون خود می‌دانند و برخی دیگر هم مسئولیت دولت را به عهده می‌گیرند. علاوه بر این یک گروه اقلیتی‌ هم هستند که تندرو بوده و با نظام و ولایت فقیه زاویه دارند. تکلیف این امثال تاجزاده‌ها هم مشخص است و می‌توان گفت که از فضای آزاد کشور سواستفاده می‌کنند. این گروه البته وجهه اجتماعی ندارند و به تعبیر خودشان در یک فولکس جا می‌شوند».این فعال سیاسی اصولگر با بیان اینکه «سه طیف دیگر اصلاح‌طلبان تلاش خود را برای ورود و پیروزی در این انتخابات می‌کنند» گفت: «ما هم از تلاش آنان استقبال می‌کنیم.»وی در پاسخ به اینکه کدام یک از نامزد‌های احتمال جریان اصلاح‌‎طلب که این روز‌ها نام او در گمانه‌زنی‌ها دیده می‌شود، شانس بیشتری دارد، گفت: «اینکه چه کسی می تواند مناسب باشد به عملکرد و نگاه آنان برمی‌گردد. به هر حال زمانی از روحانی حمایت کرده و مسائل دور از واقعیت را می‌گفتند، امروز هم که مردم می‌بیند مطالبات آنان روی زمین مانده و در نتیجه همه این‌ها تکلیف اصلاح طلبان روشن می‌شود. البته ۸ ما فرصت داریم و اتفاقات مختلفی می‌تواند در این مدت رخ دهد».


واعظ آشتیانی در ارتباط با اینکه آیا اسحاق جهانگیری یک نامزد جدی در ۱۴۰۰ است یا خیر، گفت: «به نظر من آقای جهانگیری، ظرفیتی نخواهد داشت. به این دلیل که بخش قابل توجهی از شکست‌های اقتصادی دولت مربوط به اوست. جهانگیری حتی اگر تصمیم گیر هم نبوده باشد، مسائلی در ارتباط با ارز، صنعت، تولید و جایگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ... پای او نوشته شده است. مردم برداشت مناسبی از عملکرد او نخواهند داشت. البته این فقط تحیل است و انتخاب کننده مردم هستند».وی درباره شانس محسن هاشمی نیز گفت: «اگر در شورای شهر اتفاق خاصی افتاده بود، مردم تصور مثبتی پیدا می‌کردند، اما شورای شهر تهران در این چهار سال کاملا سیاسی بود و بیشتر ازمسائل شهری به مسائل سیاسی پرداختند. نمی‌گوییم که افراد سیاسی نباشند، اما آن جایگاه سیاسی نبود و انتظار می‌رفت که به آرمان‌های شهر بپردازند. عملکرد هاشمی به نحوی نبود که مردم ارزیابی مثبتی از آن داشته باشند. نکته مهم‌تر این که باید دید محسن هاشمی رجل سیاسی است یا خیر؟ شورای نگهبان باید نظر در این خصوص دهد و ما در بعد کارشناسی نمی‌توانیم درباره آن بحث کنیم».


این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درباره میزان اقبال عمومی به محمدرضا عارف نیز گفت: «اصلاح‌طلبان چندین سال است که از عارف عبور کرده‌اند. البته حضور او در انتخابات به جهت تعدد کاندیدا‌ها مغتنم است، اما خود اصلاح‌طلبان هم نگاه مثبتی به او ندارد. در واقع از او وقتی که رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان بود و بعد هم در مجلس دهم، از او عبور شد و فکر نمی‌کنم که طیف‌های مختلف اصلاح‌طلب روی او اجماع کنند». واعظ آشتیانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه احتمال ائتلاف مجدد اصلاح‌طلبان با گزینه غیر اصلاح‌طلب و مشخصا علی لاریجانی چقدر است، گفت: «به نظر من اگر اصلاح طلبان بخواهد با آقای لاریجانی ائتلاف کنند به نوعی دوراندیشی کرده‌اند تا به نوعی او را بسوزانند. اما آقای لاریجانی هوشمند‌تر از آن است که زیر سایه اصلاح‌طلبان وارد انتخابات شود. ائتلاف اصلاح‌طلبان با لاریجانی بعید است، زیرا اولا بعید می‌دانم که او با اتکا به اصلاح‌‎طلبان وارد شود و دوما اصلاح‌طلبان روی ائتلاف با لاریجانی به اجماع نخواهند رسید».

کنایه روحانی به ادعای احمدی نژاد درباره کرونا

روحانی با کنایه به احمدی نژاد گفت: «کاری به حرف اینهایی که گاهی با داخل و ضد ایرانی‌ها در خارج، مصاحبه و انتقادهای نپخته ای را مطرح می‌کنند، ندارم اما هر چیزی که اعتماد مردم به ستاد ملی کرونا، قرارگاه مرکزی ستاد و وزارت بهداشت و درمان را کاهش دهد، به ضرر ماست.» محمود احمدی نژاد در گفتگویی درباره شیوع ویروس کرونا گفته بود: «کرونا که معلوم است یک ویروس آزمایشگاهی است، ساخته و عمدا منتشر شده است با اهداف سیاسی. من معتقد هستم کسانی که دنیا را در صد سال اخیر مدیریت کردند، به این نتیجه رسیده اند که ساز و کارهایشان دیگر پاسخ نمی دهد، باید تغییرات اساسی بوجود بیاورند و انتشار کرونا، یکی از اهدافش پوشش دادن و تغییرات است. یعنی زمینه را برای تغییرات فراهم کنند. دستورالعمل هایی را که منتشر می کنند در دنیا بسیار گنگ است، چند پهلو و متناقض است و هر کشوری که بخواهد از آن دستورالعمل ها تبعیت بکند دچار مشکلات می شود. بنظرم در ایران هم مشکل اصلی این است که مدیریت کرونا، در تبعیت از سیاست هایی که بهداشت جهانی منتشر می کند، دارد اتفاق می افتد و همین باعث شده که مهار کرونا در ایران با مشکلات جدی مواجه شود.»

روزنامه جمهوری اسلامی: در کشور دو دولت داریم

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حکمرانی، وقتی توانمند خواهد بود که کشور یک دولت داشته باشد نه دو دولت.حکمرانی توانمند آن تست که زمینه آزادی‌های مشروع به‌ویژه در عرصه بیان و قلم را فراهم کند، ولی نه به این صورت که مافیاهای اقتصادی و سیاسی و تبلیغاتی، خنثی‌کننده سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در داخل و خارج باشند. جلوگیری از ادامه ریزش قیمت ارز و سکه و خودرو، چیزی نیست که مردم نفهمند کار مشترک همان مافیاهای اقتصادی و سیاسی و تبلیغاتی است. متأسفانه ما فقط با یک مافیا مواجه نیستیم، یک «کنسرسیوم مافیا» به جان این کشور افتاده که مایحتاج ضروری و معیشتی مردم را احتکار می‌کند و به هر قیمت که بخواهد می‌فروشد و با استفاده از امکانات تبلیغاتی گسترده‌ای که در اختیار دارد، قیافه حق به جانب و طلبکارانه هم می‌گیرد!بی‌رحمی‌های این «کنسرسیوم مافیا» هم شامل داروی ضروری بیماران می‌شود، هم غذا و هم هر چیز ضروری دیگر و حتی برنامه‌های سیاسی و اقتصادی دولت و نظام.


همه می‌دانند که تولیدات داخلی مثل گوشت و مرغ و میوه و تره‌بار و بسیاری از اقلام دیگر که هر روز دچار نوسانات قیمت می‌شوند، به تحریم و فشارهای این یا آن دولت خارجی ربطی ندارد و مستقیم دستپخت همین «کنسرسیوم مافیا»ی داخلی است. به همین دلیل، همه می‌پرسند چرا مقاومتی در برابر این کارشکنی‌ها وجود ندارد؟ کارشکنی‌هائی که حتی در شرایط بسیار سخت کرونایی هم جریان دارد و دست از سر مردم برنمی‌دارد. ما متأسفانه بیش از یک دولت داریم و «کنسرسیوم مافیا» در کشور ما تمام برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در داخل و خارج را خنثی می‌کند. تأسف بالاتر اینکه این «کنسرسیوم مافیا» نام این کار خود را انقلابی‌گری هم می‌گذارد. این وضیت غیرمنطقی نشان می‌دهد که امروز لازم است، عقلای قوم «انقلابی‌گری» را معنا کنند و این واقعیت را در فرهنگ سیاسی جامعه ما جا بیندازند که انقلابی‌گری یعنی یکپارچه‌ و منسجم عمل کردن در برابر دشمنان خارجی و هوای مردم و منافع ملی را داشتن در امور داخلی کشور. آنچه اکنون در کشور ما جریان دارد، دقیقاً عکس انقلابی‌گری است.

امیرعبداللهیان: ریاض خوش خدمتی به اسرائیل را متوقف کند

دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: ریاض بهتر است خوش خدمتی به رژیم اسراییل را متوقف کرده و به همسایگانش احترام بگذارد.حسین امیرعبداللهیان، دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر خاطرنشان کرد: ریاض خوش خدمتی به اسرائیل را متوقف و به همسایگانش احترام بگذارد.متن کامل به شرح زیر است:
پادشاه عربستان متجاوز به یمن که در کنار تروریسم آمریکایی داعش در عراق، سوریه، لبنان و یمن بوده است،حق اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
ریاض بهتر است خوش خدمتی به رژیم اسرائیل را متوقف و به همسایگان احترام بگذارد. ایران همواره حامی اصلی صلح و‌ امنیت همسایگان و منطقه است.

دورخیز نمایندگان کرمان برای استیضاح وزیر کشور

عصر امروز ۲۴ آبان، نشست فوق العاده مجمع نمایندگان استان کرمان با محوریت انتصاب و صدور حکم استاندار کرمان، با حضور اکثریت اعضای مجمع نمایندگان در تهران برگزار شد.در نشست فوق العاده مجمع نمایندگان استان کرمان با محوریت انتصاب و صدور حکم استاندار کرمان مقرر گردید، به دلیل عزل و نصب استاندار کرمان بدون هماهنگی با مجمع نمایندگان استان و اهانت به مردم شریف و نجیب استان کرمان، استیضاح وزیر کشور، فردا در دستور کار مجمع نمایندگان استان کرمان قرار گیرد.همچنین پیشنهاد شد مراسم تودیع و معارفه استاندار، فردا برگزار نگردد و در صورت برگزاری هیچ یک از نمایندگان استان کرمان در مراسم شرکت نکنند.براساس این گزارش در این جلسه مقرر شد به دلیل بی احترامی دولت به مردم نجیب استان کرمان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، امشب نشست اضطراری با دکتر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار کنند.

طرح الزام دولت برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی رد شد

سخنگوی شورای نگهبان از رد طرح الزام دولت برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی خبر داد و گفت: شورای نگهبان به دلیل مغایرت این طرح با اصل ۷۵ قانون اساسی، آن را رد کرده است. گفتنی است، بر اساس این طرح دولت مکلف بود به منظور تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به ویژه خانوارهای کم برخوردار، در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ و ماهانه، نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار (موضوع ردیف(۳۱) جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور)، ازطریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار اقدام کند.

رهبر انقلاب: در منزل من، همه افراد، هر شب در حال مطالعه خوابشان مى‌برد

صفحه حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای در اینستاگرام پستی به مناسبت هفته کتابخوانی منتشر کرد و به نقل از رهبر انقلاب نوشت: «من این را مى‌خواهم عرض کنم که در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان مى‌برد. خود من هم همین‌طورم. نه این‌که حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مى‌کنم؛ تا خوابم مى‌آید، کتاب را مى‌گذارم و مى‌خوابم. همه افراد خانه ما، وقتى مى‌خواهند بخوابند حتماً یک کتاب کنار دستشان است. من فکر مى‌کنم که همه خانواده‌هاى ایرانى باید این‌گونه باشند. توقّع من، این است. باید پدر‌ها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با کتاب محشور و مأنوس کنند. حتّى بچه‌هاى کوچک باید با کتاب اُنس پیدا کنند. باید خریدِ کتاب، یکى از مخارج اصلى خانواده محسوب شود. مردم باید بیش از خریدن بعضى از وسایل تزییناتى و تجمّلاتى - مثل این لوسترها، میزهاى گوناگون، مبلهاى مختلف و پرده و... -، به کتاب اهمیّت بدهند.
اوّل کتاب را مثل نان و خوراکى و وسایل معیشتى لازم بخرند؛ بعد که این تأمین شد به زواید بپردازند.»

هیلاری کلینتون: رژیم تحریم‌ها علیه ایران فروپاشیده است

وزیر خارجه سابق آمریکا در یادداشتی به انتقاد از عملکرد ترامپ و سیاست خارجی او پرداخت و نوشت در حال حاضر سانتریفیوژ‌ها می‌چرخند و تهران در حال تقویت روابط با پکن است.هیلاری کلینتون از گزینه‌های احتمالی حاضر در دولت آینده «جو بایدن» با انتشار یادداشتی طولانی در «فارِن‌افرز» با عنوان «بازاندیشی امنیت ملی»، مخاطرات پیش‌روی امنیت ملی آمریکا و چگونگی مواجه با آن‌ها را بررسی کرده است. کلینتون در این یادداشت می‌نویسد: امسال سالِ اعتراض‌ها و شیوع کرونا بود و مردم آمریکا همچنان به پرسش‌های همیشگی درباره عدالت نژادی، نابرابری اقتصادی، توزیع نامتوازن کمک‌های بهداشتی می‌پردازند، اما وضعیت و بحران کنونی، پرسش‌ها درباره اولویت‌های امنیت ملی آمریکا را هم پیش روی ما قرار می‌دهد.آمریکا به شکل خطرناکی برای مقابله با طیفی از تهدید‌های جدید آمادگی ندارد؛ از بیماری‌های همه‌گیر احتمالی و تشدید بحران اقلیمی تا تهدید‌های چندوجهی چین و روسیه.

به‌روزکردن توانمندی‌های دفاعی، تحکیم پایه‌ها و مبانی قدرت ملی از طریق حمایت از نوآوری‌های بومی و تقویت صنایع راهبردی و زنجیره‌های تامین (کالا)، راهکار‌های اصلی کلینتون برای مقابله با تهدید‌های امنیت ملی آمریکاست. وزیر خارجه پیشین آمریکا در بخشی از یادداشت خود با انتقاد از سیاست خارجی دولت ترامپ و با ادعای اینکه توانایی دولت اوباما در ائتلاف‌سازی علیه ایران و تحریم‌های بین‌المللی، تهران را مجبور به آمدن به پای میز مذاکره کرده نوشته است: ترامپ خیلی راحت توافق برجام را برهم زد و همان‌گونه که انتظار داشتیم، اکنون سانتریفیوژ‌های ایرانی می‌چرخند؛ رژیم تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از هم پاشیده و تهران در حال تقویت روابط خود با پکن است.

رئیس سازمان خصوصی سازی استعفا کرد

با استعفای علیرضا صالح وزیر اقتصاد سرپرست جدید سازمان خصوصی‌سازی را منصوب کرد.وزیر امور اقتصادی و دارایی در پی استعفای علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی، ضمن موافقت با این استعفا، حسن اعلایی را با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست این سازمان منصوب نمود. گفتنی است دژپسند از زحمات صالح در دوران تصدی ریاست سازمان خصوصی‌سازی نیز تشکر و تقدیر نموده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار