معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران با بیان اینکه نکوداشت پنجاهمین سال تاسیس این دانشگاه در بهمن ماه سالجاری در قم برگزار می‌شود، ‌گفت: ظرفیت های علمی کم نظیر پردیس فارابی که تاکنون بسیاری از آن مغفول مانده است در این نکوداشت تبیین خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 16 November 2020

به گزارش تابناک قم، سیدسعیدرضا منتظری با بیان اینکه پردیس فارابی دانشگاه تهران، قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه قم است ، افزود: تا کنون ظرفیت های و جایگاه علمی این دانشگاه در سطح استان به خوبی معرفی نشده است.

وی اظهار داشت: پردیس فارابی دارای چهار دانشکده مدیریت، حقوق، الهیات و مهندسی است که هر یک از این دانشکده ها به دلیل ظرفیت های عظیم علمی از جمله افتخارهای کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در برخی رشته ها به ویژه مدیریت حرف اول را در کشور می زند،‌ اظهار داشت: پراستنادترین استادان کشور در رشته مدیریت در این دانشگاه مشغول فعالیت علمی هستند و این موضوع موجب جذب نخبه های علمی کشور به این دانشگاه شده است.

دبیر اجرایی آئین نکوداشت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران گفت: دانشکده حقوق دانشگاه پردیس فارابی به عنوان قدیمی ترین دانشکده این دانشگاه از جمله مراکز علمی است که مبدع بسیاری از گرایش ها و مباحث علمی حقوق در سطح کشور بوده است.

وی ادامه داد: آئین نکوداشت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران در بهمن ماه امسال برنامه ریزی شده است که با توجه به شیوع کرونا هنوز در مورد حضوری و یا مجازی برگزار کردن این آئین تصمیم گیری نشده است.

منتظری افزود: ۵۰ سال است که آموزش عالی به صورت سیستماتیک در بالاترین سطح آن در قم مشغول فعالیت است که این پشتوانه تاریخی از جمله افتخارهای این استان است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان این دانشگاه، معرفی ظرفیت های پردیس برای استفاده در طرح های عمرانی مختلف استان، حل مشکلات استان با انجام پروژه های مشترک با پشتوانه دانشگاه تهران و همچنین تقویت ظرفیت بین المللی استان از جمله اهدف برگزاری این نکوداشت است. 

منتظری افزود: تهیه فیلم مستند از فعالیت ۵۰ ساله علمی پردیس فارابی، طراحی لوگو، پرچم و وب سایت نکوداشت، رونمایی از تمبر یادبود پردیس فارابی دانشگاه تهران، رونمایی از سردیس دکتر محمدحسین ضیایی بیدگلی از جمله افتخارات حقوق کشور و از جمله عناصر اصلی شکل گیری این دانشگاه و همچنین برگزاری جشنواره های مختلف علمی، فرهنگی و هنری از جمله برنامه های این نکوداشت است.

وی ادامه داد: طرح گسترش سایت دوم پردیس با قدرت در دستور کار است تا در بهمن ماه و زمان برگزاری این نکوداشت بخشی از این طرح ها به بهره برداری برسانیم.
وی گفت: تجلیل از خانواده شهدای پردیس، تجلیل از رئیسان پردیس فارابی دانشگاه تهران از جمله برنامه های نکوداشت پنجاهمین سال تاسیس پردیس فارابی دانشگاه تهران است.

معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به فعالیت های بنیاد حامیان این دانشگاه گفت: بنیاد حامیان دانشگاه به همراه خیرین استان، با شیوع کرونا بیش از ۱۵۰ میلیون تومان کمک نقدی و  بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی قم ارائه داده است.

وی گفت: بنیاد حامیان دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین موسسه های خیریه سطح ایران تلاش کرده است تا مشکل های دانشجویان را در کشور دنبال و برطرف کند که در این راستا بنیاد حامیان پردیس فارابی نیز اقدام های گسترده ای در قم انجام داده است.

منتظری، ایجاد وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه را از جمله دیگر اهداف و برنامه های این دانشگاه در قم دانست و اظهار داشت: همایش های مختلفی سالانه در حوزه مدیریت، کارآفرینی و بازاریابی و حوزه اقتصاد در سطح پردیس فارابی دانشگاه تهران به منظور ارائه راه کارهای علمی در این زمینه ها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۶ تا هفت همایش بزرگ ملی و بین المللی در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار می شود گفت: «چالش کرونا و زندگی مومنانه» عنوان همایشی است که به صورت هفتگی و در طی هشت ماه با حضور سخنرانان ملی و بین المللی در این پردیس برگزار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران گفت: ۹۷ درصد کلاس های این دانشگاه با شیوع کرونا از همان هفته اول از طریق فضای مجازی و برخط برگزار شد که این مهم به واسطه وجود مرکز آموزش های الکترونیکی قوی در این دانشگاه بوده است. 

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران اظهار داشت: با توجه به رتبه دانشگاه تهران در رتبه بندی های جهانی ظرفیت جذب دانشجویان مستعد و نخبه در این دانشگاه و به تبع آن پردیس فارابی وجود دارد.

منتظری، با تاکید بر اینکه این دانشگاه توان حل بسیاری از مشکلات استان را دارد،‌ ادامه داد: پردیس فارابی دانشگاه تهران با ظرفیت علمی و پشتوانه دانشگاه تهران این ظرفیت را دارد تا مشکلات استان را مرتفع کند و این دانشگاه در این راستا آماده همکاری با تمام نهادهای دولتی و صنعتی قم است.

پردیس فارابی دانشگاه تهران در تاریخ ۲۱ مهرماه ‏۱۳۴۹‬ در شهر قم تأسیس شد و به عنوان کهن‌ترین مرکز آموزش عالی این استان به شمار می‌رود. این مجموعه دانشگاهی تاکنون چند بار تغییر نام داده است. پردیس فارابی نخست با نام «مدرسه عالی امور قضائی و اداری»، در خیابان ایستگاه آغاز به کار کرد و از سال ۱۳۵۳ در محل فعلی مستقر گردید.در سال ۱۳۹۲ به منظور ارج نهادن به مقام والای فارابی، اندیشمند مسلمان و برجسته ایرانی و حفظ و پاسداری از میراث ملی و معنوی ایران، این مجموعه به نام این فیلسوف نامور آراسته شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار