نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شیوع کرونا آسیب‌های بسیاری به برخی مشاغل وارد کرده است.
کد خبر: ۹۱۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 20 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی درخطبه های نماز جمعه اراک افزود:از آحاد مردم انتظار می‌رود نسبت به نوعدوستی و رافت نسبت به یکدیگر توجه ویژه داشته باشند و اصناف نیز از گران‌فروشی، احتکار و در نهایت تلاش برای منافع شخصی پرهیز کنند.
وی یادآورشد: آحاد جامعه نسبت به اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای مهار ویروس کرونا مسئول هستند.
وی افزود: برنامه‌ریزی‌های ستاد ملی کرونا در تعطیلات ۲ هفته آینده باید از سوی آحاد مردم و مسئولان به خوبی اجرا شود.
امام جمعه اراک با بیان اینکه ضریب سرایت ویروس کرونا بسیار بالاست و بر این اساس خطر انتقال آن از یک فرد آلوده به دیگران زیاد است گفت: پرهیز از آمد و شدهای غیرضروری، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید در دستور کار قرار گیرد چراکه خطر انتشار این ویروس تا کشف واکسن قطعی همواره وجود دارد.
وی بابیان اینکه آمریکای جنایتکار اجازه ورود واکسن‌های آنفلوآنزای خریداری شده به کشور ما را نداد افزود: باید با استفاده از طرفیت‌های داخلی نسبت به مهار کرونا تلاش کرد.
وی اظهارداشت: در نشستی تخصصی با ائمه جمعه نقاط مختلف استان مرکزی برنامه مهار کرونا به صورت مسجد محور در نقاط مختلف استان تدوین شده و این طرح با همکاری همه جانبه مردم نتایج مطلوبی خواهد داشت.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه بسیج نیروی مخلص مردمی و پشتیبان راستین آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری است افزود: نیروی مردمی بسیج از زمان شکل‌گیری تا کنون در تمامی عرصه‌ها از جمله جنگ تحمیلی، مقابله با توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی هم‌ در شرایط واقعی و هم در فضای مجازی عملکرد بسیار موثری داشته و اکنون خار چشم دشمنان انقلاب است.
وی اظهار داشت: آحاد ملت ایران خود را بسیجی می‌دانند و در صورتی که نیاز به حضور فیزیکی باشد همه با به تن کردن لباس نظامی آماده جانفشانی در راه اهداف انقلاب هستند.
وی با بیان اینکه خانواده، علم و دانش و مجاهدت در راه خدا همواره از سوی ائمه معصومین تاکید شده است گفت: اقشار مختلف مردم باید این توصیه‌های راهگشا را سرلوحه امور خود قرار دهند.
امام جمعه اراک یادآورشد: قوام و بقای جامعه ایران اسلامی را در گروی بنیان خانواده است بنابراین صیانت از حریم خانواده و پرهیز از بی بندوباری یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و بدون شک بی توجهی به این مسئله مهم، ضربه مهلکی بر پیکره انقلاب وارد می‌کند.
وی ادامه داد: در محیط های اجتماعی باید دقت شود راه بی‌بندوباری و فساد دنبال نشود چراکه به قداست خانواده آسیب وارد می کندو زیانهای بسیاری را به دنبال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار