اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 2 آذر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۱۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ 22 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 2 آذر  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 2 آذر بشرح زیر است:

تاکید بر همکاری مردم با پلیس در طرح محدودیت های کرونایی در مازندران

نماینده و لی فقیه در استان مازندران در حاشیه بازدید از اقدامات پلیس در طرح محدودیت های کرونایی بر همکاری مردم با پلیس در اجرای این طرح و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی بعداز ظهر امروز با حضور در ورودی شهرستان ساری در محور قائم شهر از اقدامات و عملکرد پلیس در اعمال محدودیت های ترافیکی با توجه به شرایط کرونایی بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و عملکرد پلیس و فرماندهی انتظامی استان در اجرای این طرح، نتایج این طرح را در پیشگیری و مقابله با کرونا در گرو رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان با نرفتن به مهمانی ها و دورهمی ها دانست .

آیت الله لائینی با اشاره به اینکه بار اصلی اجرای این طرح بر روی دوش نیروی انتظامی، استانداری و فرمانداری ها است، تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی و خدماتی باید پای کار بیاند تا این طرح به خوبی اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، تعامل و همکاری همه دستگاه ها و هم صدایی با رویکرد مشخص در اجرای این طرح را موثر دانست و بر همکاری آحاد مردم در اجرای هر چه بهتر این طرح تاکید کرد.

______________________________

پیام تبریک فرماندهی انتظامی استان مازندران به مناسبت هفته بسیج

فرماندهی انتظامی استان مازندران در پیامی فرا رسیدن هفته بسیج را به بسیجیان غیور و جان برکف ایران اسلامی تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بسیج شجره طیبه ای است که توسط حضرت امام خمینی(ره) در سال 58 پایه گذاری و نهادینه شد و امروز این نهاد انقلابی و مقتدر به پشتوانه نظام و انقلاب تبدیل شده است .

بسیج نهادی با گستره دل‌ هایی گره خورده با اهداف و آرمان‌های بلند امام و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با درک شرایط و موقعیت انقلاب و کشور، همواره در عرصه‌های مختلف یاری‌گر نظام و کشور است.

هفته بسیج؛ بزرگداشت جانفشانی های بسیجیانی ایثارگر، حق طلب و مخلص است که نه تنها در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان قسم خورده جانانه ایستادگی کرده اند بلکه در عرصه هایی همچون پیشرفت علم و فناوری، جهادی، فرهنگی و سازندگی نیز نقشی تاثیرگذار و غیر قابل انکار داشته اند .

امروز استقلال و پیشرفت نظام در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری به خصوص عرصه صنعت دفاعی و انرژی هسته‌ای، حاصل بسط و گسترش تفکر بسیجی در جامعه است.

بسیجی نیرویی کارآمد و سرمایه‌ای گرانبها برای اسلام، انقلاب و کشور است که با وجود آن، کشور از گزند دشمنان مصون مانده و راه‌ های استقلال، عزت و افتخار را با سرعتی مضاعف طی خواهد کرد .

امروز بسیج تنها یک نهاد نیست بلکه یک تفکر و منش است، چه بسا اگر تفکر و ایمان بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس نبود قطعا نمی توانستیم در برابر دشمن تا بن دندان مسلح و جهان استکبار و غرب ایستادگی کنیم و اکنون شاهد جانفشانی این عزیزان در عرصه های مختلف به خصوص مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا هستیم و تعامل بسیج با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر نهادهای مرتبط مقابله کننده با ویروس کرونا زبانزد خاص و عام است.

فرماندهی انتظامی استان مازندران ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک این روز به تمامی بسیجیان دریا دل، با بصیرت و مخلص که با رشادت های خود در راستای سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی مقتدرانه ایستادگی کرده اند و امنیت پایدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده اند، توفیقات روز افزون را در پرتو توجهات امام زمان (عج) و نایب بر حق ایشان امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) از خداوند متعال مسئلت دارد .

_________________________________________

آزاد سازی 9 هزار متر از اراضی جنگلی در گلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از آزادسازی 9 هزار متر زمین خواری به ارزش50 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اسماعیل حسن زاده با اعلام این خبر، گفت: در راستای مقابله با جرایم اقتصادی به ویژه تصرف به اراضی ملی و منابع طبیعی و مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز طرح برخورد و مقابله با زمین خواری در دستور کار ماموران کلانتری 11 قرار گرفت .

سرهنگ اسماعیل حسن زاده، خاطر نشان کرد: در این عملیات 9 هزار متر مربع از اراضی ملی و جنگلی که به صورت غیر قانونی تصرف شده بود آزاد سازی و به دامان طبیعت بازگردانده شد .

سرهنگ حسن زاده ارزش ریالی این میزان زمین خواری را برابر اعلام کارشناسان 50 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: قبل از خرید واحدهای مسکونی و زمین کشاورزی از مرجع ذیصلاح استعلام ک

masoud pashna, [۲۲.۱۱.۲۰ ۱۷:۳۰]
نید و در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را به پلیس110 اطلاع دهند.

________________________________

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در میاندورود

فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از توقيف خودروی حامل 3 تن چوب توسکا جنگلي قاچاق خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ علی داداش تبار در تشريح اين خبر، گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا، حين کنترل خودروهاي عبوري به خودروی وانت نیسان حامل چوب مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود، افزود: ماموران در بازرسی از خودرو 3 تن چوب آلات جنگلی غیرمجاز که متهم آن را از جنگل های منطقه داربکلا برداشت کرده بود، کشف کردند.

سرهنگ داداش تبار، افزود: در این عملیات راننده خودرو نیز دستگیر و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفی شد.

وی در خاتمه از عزم راسخ پليس براي برخورد با قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.

__________________________________

پرخاشگری خانوادگی در قرنطینه و شرایط کرونایی

تشدید ویروس کرونا و ترس از ابتلای به آن از یک طرف و قرنطینه خانگی برآمده از این روند، به وجود آورنده نوعی بی‌حوصلگی شده است که در حال حاضر می‌توان به صراحت آن را در زندگی اقشار مختلف اجتماعی دید.

شیوع کرونا و قرنطینه خانگی پیامدهایی را به دنبال داشته و خواهد داشت که مهمترین آن پرخاشگری خانوادگی است و از طرفی خستگی و افسردگی این روزها به وجود آورده خلق و خوی منفی در افراد بویژه والدین شده که این شرایط خشم و پرخاشگری را شدت بخشیده است.

خلق منفی به وجود آمده از این وضعیت بعضا کودک آزاری و همسر آزاری در جامعه را افزایش خواهد داد که احتمال وقوع آن بیشتر از طرف مردان محتمل است زیرا با خیلی از رفتارها در خانه تاکنون مواجه نشده‌اند. افزایش تعاملات و برخی شیطنت‌ها توسط فرزندان برای برخی از مردان خارج از حوصله است و آنها را در معرض اصطکاک و تعارض قرار می‌دهد.

در حقیقیت در خانه ماندن بدون برنامه‌ریزی و احترام به حقوق یکدیگر بدون شک به وجود آورنده تعاملات غیرمنطقی می‌شود و این مهم خود تنش‌های خانوادگی را بین همسران و والدین به وجود می‌آورد.

به طور حتم تمام اعضای یک خانواده از لحاظ اخلاقی و رفتاری با هم تفاهم ندارند پس نباید در این روزها زیاد در رفتارها ریزبینی کرد بلکه باید تعامل در رفتار و اخلاق را در روند زندگی جاری کرد.

از طرفی فشارهای اقتصادی ناشی از در خانه ماندن برای افرادی که حقوق‌بگیر دولت نیستند تا حد قابل توجهی مزید بر علت شده است که سازمان‌های حمایتی باید بیشتر به این حوزه ورود کنند.

ناکامی در تامین نیازها از اصلی ترین علل پرخاشگری می باشد فرد زمانی که نیازهایش از جمله نیاز به محبت، توجه یا احترام برآورده نشود، احساس ناکامی می کند و این ناکامی زمینه ساز بروز پرخاشگری می شود.

به طور حتم دوران قرنطینه خانگی که بهترین راه برای مبارزه با کرونا و در امان ماندن از شر این ویروس است نیازمند آموزش‌های روانشناسانه و موشکافانه از سوی کارشناسان و متخصصان است اما تحقق این امر جز با همراهی و همگامی مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.در ادامه چند راهکار برای رفتار با همسر پرخاشگر توصیه یم کنیم:

ـ در شرايط قرنطينه خانگی و احتمال بروز مشكلات زناشویی ممكن است زمان هایی نياز به يادگيری مهارت مقابله با فرد پرخاشگر باشد كه در اينجا نكاتی را در اين رابطه ياد می گيريم:

ـ موقعيت را ترك كنيد : در اين شرايط برای در امان ماندن از آسيب های جسمی و روانی در اثر پرخاشگری كلامی و غير كلامی محيط را ترك كنيد.

ـ از خودتان دفاع نكنيد. وقتی همسرتان عصبانی است و شما را متهم می كند، برای دفاع از خودتان سعی در قانع كردن وی نداشته باشيد چون در آن شرايط گوش شنوايی وجود ندارد. اين كار را به بعد از آرام شدن اوضاع موكول كنيد.

ـ مرزهايش را برای وی مشخص كنيد و به نتيجه رفتارش اشاره كنيد.

ـ اگر اشتباهی از شما سر زده است لطفا با عذرخواهی و پذيرش مسئوليت اشتباه تان، وی را خلع سلاح كنيد.

ـ اگر فكر می كنيد كارتان درست است از مواضع خود عقب نشينی نكنيد.

ـ و در نهايت به او ياد آوری كنيد كه ممكن است رازدار نباشيد و مساله خشونت خانگی را با خانواده يا اورژانس اجتماعی مطرح كنيد.

تهیه کننده: مطهره مهدوی ـ کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ـ مددکار اجتماعی کلانتری 13 سوادکوه

____________________________________

بازداشت عامل آتش سوزی عمدی خودرو در شهرستان نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور از شناسایی و دستگیری عامل آتش سوزی عمدی یک خودرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد زمان شالیکار با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع یک فقره آتش سوزی عمدی خودرو تویوتا در شهریورماه سال جاری در

masoud pashna, [۲۲.۱۱.۲۰ ۱۷:۳۰]
بخش بلده شهرستان نور، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با وقوع این حادثه ماموران سریعاً به محل وقوع جرم عزیمت کردند و با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی موفق به شناسایی متهم اصلی پرونده شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان نور، اظهار کرد: با توجه به فرار متهم از منطقه اقدامات ویژه اطلاعاتی و عملیاتی برای شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار قرار گرفت که سرانجام پس از چند ماه مخفیگاه این فرد شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد .

سرهنگ شالیکار، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد .

شالیکار در پایان تاکید کرد: برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی در اولویت ماموریت های پلیس قرار دارد و پلیس با هرگونه اخلال در نظم و امنیت عمومی برابر قانون رفتار خواهد کرد.

____________________________________

اعمال محدودیت و ممنوعیت های ترافیکی کرونایی در مازندران

در راستای اجرای طرح محدودیت و ممنوعیت های تردد برای پیشگیری و مقابله با ویروس منحوس کرونا، نیروهای انتظامی و پلیس راهور با حضور در مبادی ورودی شهرهای استان نسبت به کنترل خودروها اقدام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار