تب مدرگ گرایی و گرایش‌ها به سمت رشته تجربی برای پزشک شدن در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال تبدیل شدن به یک معضل اجتماعی است.
کد خبر: ۹۱۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 24 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تسنیم نوشت : تب و اشتیاق مدرک گرایی در  کهگیلویه و بویراحمد در این سال‌ها در حال تبدیل شدن به یک معضل اجتماعی است، زیرا مهارت اموزی در این بین جایگاهی ندارد و بدون شک روی با مشکل روبه‌رو می‌شویم.
تب پزشک شدن در تن دانش آموزان نیز بنای خارج شدن ندارد زیرا خانواده‌های با توجه به وضعیت بازار امروزی پزشکان به عنوان مهمترین مشوق برای گرایش فرزندان به سمت و سوی رشته تجربی و در نهایت پزشک شدن هستند.
دانشجویان با ورود به رشته‌های دانشگاهی در دو گروه قرار می‌گیرند، گروه اول افرادی هستند که صرفاً در پی گرفتن مدرک تحصیلی هستند، تا در جامعه بی‌سواد خطاب نشوند و انتخاب رشته یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده برای فرزندان خود در دوران تحصیل است.
گروه دوم که می‌توان آنها را اکثریت نامید، افرادی هستند که هدف از حضور در دانشگاه و انتخاب رشته‌های مختلف را هدفمند دنبال می‌کنند و در پایان تحصیل در اندیشه ورود به بازار کار هستند.
برخی دانشجویان در دانشگاه اطلاعات کافی و لازم از رشته‌های انتخابی ندارند، و در مدت تحصیل گاه با دل‌زدگی و خستگی مواجه می‌شوند و در پایان نیز متوجه نبود بازار کار مناسب برای رشته تحصیلی خود می‌شوند، که این موضوع علاوه بر بر هدر رفتن انرژی و هزینه‌های انجام شده، و گرفتن فرصت استفاده از نیروی انسانی توانمند و متخصص از بازار کار می‌شود.
 معاونت پژوهش وفناوری سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نظر به عدم اطلاع دقیق دانشجویان از چهارچوب رشته‌هایی که در آن قبول شده‌اند و عدم آشنایی دقیق با درس خواندن موثر یک دانشجو در دانشگاه، نبود آموزش کافی، مهارت‌های تخصصی رشته حین تحصیل و قبل از فارغ‌التحصیلی، نبود ارتباط موثر بین دانشگاه و جامعه و عدم آشنایی با مسائل مرتبط با رشته باعث شده است، که دانشجو در شروع ترم تحصیلی تا مدت‌ها دچار سردر‌گمی شود.
 وی افزود: این عدم آگاهی باعث می‌شود سوالات متفاوتی به ذهن دانشجو ورود کند، که اگر در حین تحصیل و در یک برنامه‌ریزی دقیق پاسخ آن را نیابد قطعاً دچار بی‌انگیزگی و در ادامه فقط تحصیل برای نمره را انتخاب می‌کند، که مواجهه جامعه با این دانشجویان آسیب‌های جدی زیادی برای این دانشجویان و جامعه دارد.
احمد حقانی‌خواه از اجرای طرح مجازی راه مهندسی در دانشگاه‌های استان توسط معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
احمد حقانی‌خواه بیان کرد: اهداف این طرح شامل، دغدغه‌مندی دانشجویان مهندسی، افزایش انگیزه برای تحصیل موثر در دانشگاه، آموزش کاربردی و تخصصی مهارت‌های مورد نیاز رشته است.
حقانی‌خواه تصریح کرد: همچنین درحین تحصیل آشنایی کامل از زوایای رشته تحصیلی و بازار کار رشته، ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت، نحوه زیست مجازی دانشجویی، آشنایی با تجربیات دانشحویان فارغ‌التحصیل و موفق در رشته، آشنایی و مواجهه با مسایل تخصصی این رشته در سطح جامعه و صنعت انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار