رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی از برگزاری دوره ضمن خدمت نهضت آموزش خط بریل و زبان اشاره برای معلمان مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ 24 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، "محمود عسکری" افزود: در راستای اجرای نهضت آموزش خط بریل و چند مهارتی شدن معلمان و دبیران دانش آموزان با نیازهای ویژه، دومین دوره نهضت آموزش خط بریل با توجه به شیوع ویروس کرونا از طریق کلاس های برخط در فضای مجازی در حال برگزاری است.
وی یادآورشد: در حال حاضر اولویت با مدارس و معلمان دارای دانش آموز با آسیب دیده بینایی است و به تدریج کلیه همکاران شاغل در آموزش و پرورش استثنایی خط بریل را خواهند آموخت .
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: با توجه به عادی بودن هوشبهر دانش آموزان آسیب دیده بینایی و ایجاد عدالت آموزش، به زودی این دوره برای والدین دانش آموزان مذکور نیز برگزار خواهد شد تا به کیفیت یادگیری فرزندانشان کمک کنند.
وی ادامه داد : در حال حاضر برنامه ریزی آموزشی به صورت منطقه ای صورت گرفته و آموزش برخط به مدت ۴۰ ساعت از اواخر مهر ماه تا اواخر آذر ماه سال جاری برای همکاران مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه شهرهای ساوه، محلات، دلیجان، خمین و خنداب در حال برگزاری است و این آموزش ها برای مناطق دیگر نیز اجرا خواهد شد.
"محمود عسکری"یادآور شد: با توجه به پیچیده بودن نگارش خط بریل و نیاز آن به تکرار و تمرین، تعداد ۴۰ عدد لوح و قلم، به همراه برگه مخصوص نگارش بریل در اختیار همکاران شرکت کننده در دوره، گذاشته شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی همچنین از برگزاری کلاسهای برخط آموزش زبان اشاره سطح مقدماتی برای معلمان مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی شهر اراک خبر داد و افزود: در راستای اجرای بسته­ی تحولی مدرسه انطباقی و ارتقای مهارتهای حرفه ای آموزگاران و دبیران و با هدف برقراری عدالت آموزشی، افزایش کیفیت آموزش به دانش آموزان با آسیب دیده شنوایی و چند مهارتی شدن معلمان و دبیران مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه، نهضت آموزش زبان اشاره که قبل از شیوع ویروس کرونا آغاز شده بود، به صورت کلاسهای برخط مجازی در حال برگزاری است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر اولویت آموزش زبان اشاره با معلمان مدارس دوره ابتدایی است و به تدریج و طبق برنامه ریزی منسجم کلیه همکاران شاغل درآموزش و پرورش استثنایی مهارت استفاده از زبان اشاره راخواهند آموخت .
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گفت: همه همکارانی که به عنوان معلم و دبیر رابط دانش آموزان تلفیقی در مدارس عمومی فعالیت دارند، همچنین معلمان و دبیران مدارس عمومی پذیرای دانش آموزان تلفیقی نیز در اولویت فراگیری زبان اشاره می باشند.
وی افزود: در حال حاضر برنامه ریزی آموزشی به صورت منطقه ای صورت گرفته و آموزش برخط به مدت ۴۰ ساعت برای ۶۰ نفر از همکاران مدارس استثنایی دوره ابتدایی نواحی ۱ و ۲ اراک در قالب دو کلاس ۳۰ نفره توسط ناصر خسروی نژاد مدرس کشوری زبان اشاره و کارشناس آموزش دانش آموزان آسیب دیده شنوایی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ، درحال اجراست و تا پایان آذر ماه امسال ادامه دارد.
"محمود عسکری"اظهار داشت: به منظور تکمیل آموزش ، جزوه کاملی از زبان اشاره در اختیار همکاران شرکت کننده در کلاس ها قرار گرفته است، همچنین گروه هایی در شبکه های مجازی تشکیل شده و تدریس های ضبط شده دراین گروه ها قرار داده شده و همچنین سوالات و اشکالات همکاران توسط مدرس دوره پاسخ داده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار