بیست و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی دربستر شبکه شاد مدارس استان البرز به منظور ارتقای دانش و مهارت دانش آموزان در شرایط بحران برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 28 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» همه ساله در هشتم آذر ماه مانور زلزله به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی در حیطه ایمنی مدارس دربرابر زلزله، برنامه ریزی و اجرا می‌شود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال تعطیلی مدارس، امکان برگزاری فیزیکی این مانور وجود نداشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: طبق برنامه تدوین شده، دانش آموزان با مطالعه راهنمای مانور و کسب آموزش‌ها از طریق صدا و سیما، شبکه شاد و پورتال‌های آموزشی، ضمن فراگیری نحوه صحیح پناه گیری در منزل، اطلاعات لازم را درخصوص مقاوم سازی اجزای غیرسازه ای نیز کسب کنند.

فرشته فهمیده افزود: دانش آموزان پس ازکسب اطلاعات بارگذاری شده درشبکه شاد آن را به اعضای خانواده خود منتقل می کنند.

وی بیان داشت: دانش آموزان البرزی همزمان با پخش آژیر زلزله وایمنی از رادیو سراسری، دانش آموزان در منازل همراه با اعضای خانواده اقدام به پناهگیری و خروج از منزل می کنند.

وی تصریح کرد: از سال  ۱۳۸۱ تغییراتی در برنامه مانور مدارس صورت پذیرفت تا علاوه بر دانش آموزان و مسئولان مدارس، مردم نیز دراین فرایند مشارکت داده شوند.

وی اضافه کرد: در رویکرد جدید که با عنوان مدرسه ایمن - جامعه تاب آور شناخته می‌شود، ضمن ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان مطابق با روال جاری، تمهیداتی اندیشیده شده که سطح آگاهی و آمادگی ساکنین محله های مجاور مدارس ایمن نیز ارتقا یابد و از ظرفیت مدارس به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران در واحدهای همسایگی در هر محله استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرزادامه داد: دانش آموزان، چه درمحیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروههای جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند.

وی عنوان کرد: ۵۰۰ هزار دانش آموزاستان به همراه اعضای خانواده، جامعه هدف آموزشی این مانورهستند.

وی گفت: طی چند روز گذشته دستورالعمل‌های آموزشی این مانوربرای آمادگی دانش آموزان در سایت آموزشی ارسال شد.

فهمیده هدف از برگزاری هر ساله مانور زلزله و ایمنی را آمادگی و تغییر رفتاردانش آموزان و خانواده‌ها دربرابر حوادث ذکر کرد و افزود: کشور ما روی کمربند زلزله قرار دارد و به طور تقریبی هر ۱۰ سال یک بار زمین لرزه‌های مخرب در استان های مختلف رخ داده است از این رو جامعه باید در برابر چنین حوادثی آمادگی داشته باشد.

استان البرز ۵۰۰ هزاردانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار