استاندار تهران:
استاندار تهران به اجرای طرح شهید سلیمانی در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح بیماریابی، نمونه‌گیری سریع و قرنطینه مبتلایان به کووید- ۱۹ است.
کد خبر: ۹۲۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 01 December 2020

 انوشیروان محسنی بندپی روز سه‌شنبه در نشست با فرمانداران استان از طریق ویدئوکنفرانس افزود: استان از یک عقب‌ماندگی تاریخی در خصوص کمبود سرانه بهداشتی و درمانی رنج می‌برد؛ به گونه‌ای که در کشور برای هر یکهزار و ۱۰۰نفر یک خانه بهداشت و ‌در تهران به ازای هر سه هزار و  ۳۰۰ نفر یک خانه بهداشت دارد.

وی تاکید کرد: از لحاظ تعداد مراکز بهداشت درمان شهری هم در سطح کشور به ازای هر۱۰ هزار نفر و در تهران به ازای هر ۵۲ هزار نفر یک مرکز وجود دارد.

فرمانداران در توسعه مراکز بهداشت روستایی اهتمام کنند

استاندار تهران گفت: فرمانداران باید از اعتبارات ارزش افزوده برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و احداث خانه‌های بهداشتی روستایی اقدام کنند.

محسنی بندپی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی در تامین سلامت همه ارکان حاکمیت وظیفه دارند و این مساله در پایتخت با پیچیدگی‌های خاص این استان به ویژه در مقابله کرونا مواجه است.

وی اظهار داشت: کرونا یک تهدید است که مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی را به مردم تحمیل کرده اما از سوی دیگر، یک فرصت برای مسئولان به شمار می‌آید تا عقب‌ماندگی تاریخی این استان در خصوص کمبود سرانه بهداشتی جبران شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: سیر نزولی پذیرش بیماران و مبتلایان به کرونا را در استان تهران و کشور شاهدیم.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر ۱۰ آذر امسال، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۸ هزار و ۲۴۶ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کروناست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار