رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: طرح آهن یاری و مکمل ویتامین دی برای تمامی دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم استان در سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 05 December 2020

علیرضا طاهرخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین سلامت دانش آموزان در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد و در این راستا طرح آهن یاری به منظور حفظ سلامت، پیشگیری از کم خونی و فقر آهن دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار داشت: طرح مکمل آهن یاری به مدت ۱۶ هفته در قزوین اجرا می‌شود و هرهفته یک قرص آهن و هر ماه یک قرص ویتامین دی به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.
طاهرخانی با اشاره به غیر حضوری بودن کلاس‌های آموزشی، تصریح کرد: هم اکنون مکمل‌های قرص آهن و ویتامین دی با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین تهیه و در مناطق چهارده گانه آموزش و پرورش استان توزیع شده است تا بعداز اعمال محدودیت‌ها و با برنامه زمانبندی مناسب بسته‌های مکملی دانش آموزان به خانواده‌های آنان تحویل داده شود.
این مسوول اضافه کرد: امروز بعداز گذشت بیش از ۱۷ سال از اجرای طرح آهن یاری خانواده‌ها با حساسیت بیشتر پیگیر سلامت فرزندان خود هستند و جای امیدواری است که این طرح توانسته در بهبود سلامت دانش آموزان در دوره سنی ۱۳ تا ۱۸ سال نقش اساسی داشته باشد.
طاهرخانی ادامه داد:دانش آموزان دختر دوره اول و دوم متوسطه در قالب طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین دی و دانش آموزان پسر نیز در قالب طرح مکمل یاری ویتامین دی پوشش داده می‌شوند.
وی افزود: برنامه‌های متعدد آموزشی و طرح‌های سلامت از طریق فضای مجازی و برنامه آموزشی شاد تدوین شده و همزمان با اجرای در مقطع متوسطه اول و دوم به روز رسانی و ارائه خواهد شد.
طاهرخانی تصریح کرد: آموزش تغذیه در مدارس با حضور کارشناسان تغذیه و توزیع بسته‌های آموزشی در مدارس از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های میان دانش آموزان است.
استان قزوین دارای ۸۴ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار