معاون سپاه قدس گیلان گفت: معتادان متجاهر با گذراندن دوره‌‌های مهارت آموزی در کمپ‌ها آماده حضور در عرصه کسب و کار می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 06 December 2020

سرهنگ پاسدار جاوید فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش جرم و بزهکاری، رفع محرومیت در محلات به‌ویژه محلات آسیب‌پذیر، احیای امر به معروف و نهی از منکر، ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب، ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی فعالیت دارد ولی سیاست اصلی آن بر پایه یک محور اساسی مطالبه‌گری است.

 معاون اجتماعی فرماندهی سپاه قدس گیلان افزود: این معاونت در حوزه‌های مذکور اقدام به برگزاری کارگاه‌ از جمله کارگاه پیشگیری از اعتیاد ،کارگاه مشاوره حقوقی، خدمات مشاوره دینی، کارگاه مشاوره ازدواج آسان، کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق، کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی- ایرانی و کارگاه آموزشی سواد رسانه در سراسر استان گیلان کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما ایجاد حس معنویت و حاکمیت دین در جامعه است و احساس عدم آرامش و عدم امنیت آسیب‌های اجتماعی را به‌دنبال دارد، افزود: یکی از سیاست‌های اصلی ما نهادینه‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت در کنار ایجاد حس امنیت و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

معاون اجتماعی فرماندهی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه ما باید در همه عرصه‌ها به سبک زندگی ایرانی- اسلامی رجوع کنیم گفت: یکی از اهداف ما به جریان انداختن سبک زندگی اسلامی- ایرانی است و در این حوزه بحث تعیین سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تولید محتوا، آموزش و فرهنگ‌ سازی را در دستور کار داریم؛ در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و تفاهم نامه‌هایی با سازمان‌ها و نهادهای مربوط منعقد شده‌است.

فلاح خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های فعالیت ما موضوع ارتقاء عفاف و حجاب است ما نباید به افراد کم‌حجاب یا بی‌حجاب نگاه سلبی و غیراخلاقی داشته باشیم و وظیفه ما این است که با حفظ شأن و ارزش این افراد دغدغه‌های آن‌ها را بشویم همچنین باید نهادهای مربوط مانند اتاق اصناف به‌عنوان تنظیم کننده بخش اقتصادی و دسترسی آسان مردم به البسه مربوط به پوشش اسلامی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مجامع مختلف فرهنگی در حوزه فرهنگ سازی عفاف و حجاب پای کار بیایند.

وی اظهار داشت: یکی از بحث‌های آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است که باعث ایجاد مشکلات زیادی در جهت تحکیم خانواده، اقتصاد و موارد دیگر شده وظیفه ما این است که با مطالبه‌گری در کنار سایر سازمان‌ها و نهادهای تخصصی فعال در این حوزه در جهت کاهش اعتیاد استان گیلان قدم برداریم.

فلاح از امضای تفاهم نامه در هفته بسیج بین سپاه قدس گیلان و اداره کل بهزیستی استان گیلان خبر داد و افزود: سازمان بهزیستی به‌عنوان متولی این امر اقدامات تخصصی خود را دارد و ما نیز به‌دنبال این هستیم که در شش گام از فرد معتاد متجاهر(مشمول ماده 16) فردی بسازیم که مهارتی را در کمپ کسب کرده و پس از آزادی به فضای کسب و کار متصل شود.

معاون اجتماعی فرماندهی سپاه قدس استان گیلان عنوان کرد: در کنار مسائل معرفتی، اخلاقی و دینی معتادان باید توجه ویژه‌ای به علم‌آموزی و کارآموزی این افراد نیز داشته باشیم و به‌عنوان یک فرد بیمار به آن‌ها کمک کنیم تا بتوانند به آغوش خانواده برگردند.

وی با بیان اینکه در هرکدام از این محورها نهادها و سازمان‌های مرتبط با آن محور در کنار ما فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: اخیرا تفاهم نامه‌ای با اداره کل بهزیستی استان گیلان منعقد کردیم و همچنین به‌دنبال نهایی کردن تفاهم‌نامه با جمعیت هلال احمر استان گیلان هستیم.

فلاح گفت: در زمینه همکاری با نهادها نشست‌های خوبی را با اداره کل فنی حرفه‌ای و در موضوعات فرهنگی تعامل خوبی با سازمان اوقاف و تبلیغات داشتیم همچنین در جلسات مختلفی که در استانداری، سازمان‌ها و نهادهای مختلف درباره محورهای مذکور برگزار می‌شود حضور پیدا می‌کنیم.

معاون اجتماعی فرماندهی سپاه قدس گیلان افزود: مهمترین راهبرد این معاونت، قرارگاهی عمل کردن با محوریت محله و مردمی کردن تمام حرکت‌ها واقدامات است و سه عنصر اساسی این قرارگاه، مردم، سازمان‌ها و نهادهای متولی آسیب‌ها و خدمات اجتماعی و معاونت‌ها، اقشار و مراکز بسیج استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار