مدیرکل دارایی یزد:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به آزادسازی سهام عدالت با ابلاغ دستور مقام معظم رهبری در پی درخواست رئیس جمهوری گفت: مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را در مدیریت سهامداری خود انتخاب کرده‌اند هرچه زودتر برای ثبت نام به سامانه سجام (www.sejam.ir ) مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۲۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 07 December 2020

علی نمازی روز دوشنبه در نشستی با موضوع سهام عدالت که به صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه با پذیرش شرکت سرمایه گذاری با تماد "وستیزد "در بازار سرمایه، امکان خرید و فروش سهام آن فراهم شد، گفت: برای اینکه سهامداران بتوانند از منافع این شرکت استفاده کنند ثبت نام در این سامانه، احراز هویت و دریافت کد بورسی الزامی است و در صورتی که اقدام نکنند سود سهام به آنها تعلق نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای تشکیل مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان باید بیش از ۵۰ درصد از دارندگان سهام عدالت روش غیرمستقیم احراز هویت شوند تا بتوان مجمع این شرکت سرمایه گذاری را برگزار کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق شماره تلفن پویای ۱۵۶۹ سازمان بورس اقدام کنند اظهار داشت: تاکنون ۵/۱۲ (دوازده و پنج دهم درصد) درصد از سهامداران عدالت در استان یزد برای ثبت نام در سامانه سجام اقدام کرده‌اند.

وی اخذ کد معاملاتی بورس اوراق بهادار، امکان خرید و فروش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و سهام در بازار، امکان خرید سهام تحت عنوان "عرضه اولیه"، امکان شرکت در مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری استانی و انتخاب هیئت مدیره شرکت، امکان استفاده از خدمات کارگزاری‌ها و امکان ثبت‌نام به عنوان نامزد تصدی هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان را از مزیت‌های ثبت‌نام در سامانه سجام اعلام کرد.

نمازی گفت: ۶۲۰ هزار نفر در استان یزد دارای سهام عدالت هستند که در طرح آزادسازی، ۳۰ درصد مشمولان روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند و مدیریت سهام عدالت ۷۰ درصد بقیه به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان یزد محول شده است.

وی میزان سرمایه شرکت سرمایه گذاری استان یزد را افزون بر شش هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهام این شرکت متشکل از ۴۰ شرکت اقتصادی بزرگ و معتبر ایران از جمله بانک تجارت، ملت، شرکت چادرملو، سیمان داراب، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تبریز، پست بانک ایران، گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، سایپا، فولاد مبارکه، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

وی با بیان اینکه اغلب سهامداران شرکت سرمایه گذاری استان قشرهای اسیب پذیر هستند ضمن قدردانی از تلاش رسانه‌های در اطلاع رسانی موضوع سهام عدالت خواستار توجه بیشتر به این مهم شد و گفت: امید است به منظور آگاهی و جلوگیری از تضییع حقوق دارندگان سهام عدالت با برگزاری مجامع شرکت‌های مذکور و تعیین هیأت مدیره جدید شاهد اجرای برنامه‌های عملی و موفقیت شرکت‌های فوق در پیشبرد اهدافشان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دارندگان سهام عدالتی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند امکان فروش این سهام را دارند اظهار داشت: البته این افراد هم تنها می‌توانند ۶۰ درصد از سهام خود را به فروش برسانند.

طرح واگذاری سهام عدالت از سال ۸۴ آغاز شد و بر اساس ۴۴ قانون اساسی دولت موظف است تا ۴۰ درصد سهام بنگاه‌های اقتصادی را به ۶ دهک پایین جامعه واگذار کند.

به گفته مدیر کل اقتصاد و دارایی استان یزد سهام عدالت ۲ دهک پایین تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی با ۵۰ درصد تخفیف ارائه شده که پرداخت آن بر اساس سود آن بوده و از سال ۹۵ نیز این سود پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس به خانواده‌ها تا سقف ۵ نفر سهام عدالت تعلق می‌گرفت ادامه داد: پس از اردیبهشت ماه با آزادسازی سهام عدالت مشمولان توانستند روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار