آیین افتتاحیه رشته های تحصیلی کارشناسی روایتگری دفاع مقدس و کاردانی امور فرهنگی- موزه از طرف مرکز آموزش های علمی کاربردی شهرداری قم، با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و با حضور آیت الله اعرافی روز یکشنبه در قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 07 December 2020

به گزارش تابناک قم، آئین افتتاحیه رشته‌های تحصیلی کارشناسی روایتگری دفاع مقدس و کاردانی امور فرهنگی- موزه از طرف مرکز آموزش‌های علمی کاربردی شهرداری قم، در سالروز گرامیداشت روز دانشجو و با حضور آیت الله اعرافی در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد.

آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در ادامه این مراسم ضمن گرامی داشتن یاد شهدای دفاع مقدس، شهدای راه علم و خدمت و نیز شهدای مدافع حرم گفت: زنده نگه داشتن خاطره‌های بزرگ و حماسی یک ملت نقش مهمی در هویت سازی و فرهنگ آن ملت دارد.

وی افزود: این موضوع فقط مختص ایران ما نیست، بلکه در دنیا مرسوم است و همه کشورها در تلاش هستند تاریخ و فرهنگ خود را با حفظ یاد افرادی که در راه وطن مبارزه داشته‌اند بنویسند.

وی ادامه داد: آنچه در مورد دفاع مقدس انجام می‌شود رنگ و طعم متفاوت با همه نقاط دیگر جهان دارد.

مدیر حوزه‌ها گفت: این تفاوت از آنجا نشأت می‌گیرد که دفاع مقدس فقط دفاع از خاک، وطن و ملیت ما نبود؛ هر چند این هم مایه افتخار است و عرق ملی نیز امری پسندیده است.

آیت الله اعرافی افزود: دفاع مقدس فراتر از بُعد ملی یک بعد گفتمانی و دینی داشته است و این وجه همان وجه تمایز و تقدس این دفاع از جنگ‌های کشورهای دیگر است.

وی تصریح کرد: حوزه ما، دانشگاه ما و سایر اقشار جامعه ما باید بدانند که در مورد نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌بایست گام‌های بزرگی بردارند.

نباید اجازه دهیم دفاع مقدس مورد فراموشی و تحریف واقع شود

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور نیز در این آئین گفت: باید تلاش کرد حوزه دفاع مقدس که منشأ بسیاری از تحولات کشور بوده و باعث حرکات شایسته و سرنوشت سازی در آینده نیز خواهد بود مورد غفلت، فراموشی و تحریف واقع نشود.

سردار نادر ادیبی تاکید کرد: یکی از اقدامات لازم در این باره نقل و روایت روحیات و رفتار شهدا در مقاطع مختلف و در مواجهه با حوادث گوناگون است.

وی افزود: بحمدالله اقداماتی که تا حد زیادی به صورت جهادی هم بوده است از قم شروع شده و امیدواریم به سایر استان‌های کشور نیز سرایت نماید.

سردار ادیبی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با همکاری وزارت آموزش و پرورش طرح معلم_ راوی را در مدارس سراسر کشور آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: علاوه بر آن در تلاش بوده و هستیم تا نیروهای نظامی خود را هم برای روایت گری دفاع مقدس تربیت نمائیم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور بیان داشت: امیدواریم در آینده نزدیکی سرمایه‌های دفاع مقدس به جریانی مهم و اثرگذار در حوزه تربیتی کشور تبدیل شوند.

می‌خواهیم سبک زندگی و اندیشه شهدا را در مقاطع تحصیلی عالی نشر دهیم

همچنین رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری قم در این آئین بیان کرد: در تلاش هستیم تفکر و شیوه اندیشیدن شهدا و سبک زندگی و رفتار آنان را در مقاطع علمی بالا یعنی کارشناسی ارشد و دکترا نشر دهیم.

مصطفی مولایی گفت: ما در تلاش هستیم در حوزه روایتگری دفاع مقدس با راه اندازی دو رشته روایت گری و امور فرهنگی موزه‌های دفاع مقدس با انگیزه سازی به شیوه‌های مختلف در مسیر تکثیر روحیه جهاد و دفاع گام برداریم.

وی افزود: دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری قم در تلاش است گنج‌های نهفته در موزه عظیم دفاع مقدس را به مدل‌های علمی و معرفتی تبدیل نماید تا آموزه‌های رشد دهنده شهدای والامقام را به جامعه عرضه نماید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار