معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: هشت مدرسه تخصصی تربیت بدنی ویژه دانش آموزان دختر در این استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۲۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 07 December 2020

عین‌الله صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرای این طرح با هدف مدرسه‌محوری و ایجاد نشاط و شادابی در مدارس ابتدایی دور اول اجرا شده است.
وی اظهار داشت: مدارس تخصصی تربیت بدنی ویژه دانش آموزان ابتدایی و در راستای اصلاح ساختار قامتی آنها در سالجاری در دستور کار قرار گرفته است.
صادقی اضافه کرد: این طرح از سال گذشته در سطح استان قزوین با ایجاد پنج مدرسه شروع شده و تا پایان سال تحصیلی جاری به ۱۰ مدرسه خواهد رسید.
این مسؤول تصریح کرد: در این طرح هر مدرسه‌ای که فضای مازاد و بدون استفاده بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ مترمربع داشته باشد، آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا آن را تجهیز کند.
وی خاطر نشان کرد: این مدارس مطابق استانداردهای اعلام شده با تجهیزات سنگ نوردی، تشک‌های ژیمناستیک، طناب‌های آویزان و نردبان‌های صعودی برای اصلاح ساختاری قامتی دانش آموزان مدارس ابتدایی دخترانه دوره اول که فضاهای بلااستفاده دارند ایجاد می‌شود.
صادقی ادامه داد: طرح سنجش ساختار قامتی در راستای شناسایی و پیشگیری از ناهنجاری‌های عضلانی و اسکلتی دانش آموزان ابتدایی بیش از یک دهه است در استان قزوبن اجرا می‌شود و بر اساس تحقیقات به عمل آمده دانش آموزان دختر بیشتر در معرض خطر معضلات جسمانی هستند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون هشت مدرسه تخصصی تربیت بدنی دخترانه در مناطق آبیک، البرز تاکستان، ناحیه یک و ناحیه دو قزوین ایجاد شده است، افزود: تا پایان سال تحصیلی ۲ مدرسه تربیت در مناطق آموزشی تاکستان ویژه دانش آموزان پسر و ناحیه یک قزوین ویژه دانش آموزان دختر قزوین آماده خواهد شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین، اعتبار هزینه شده برای تجهیز این ۱۰ کلاس تربیت بدنی را ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۶۰۰ میلیون تومان توسط اداره کل آموزش و پرورش استان هزینه شده و مابقی توسط پنج منطقه آموزشی که در آنها مدارس تربیت بدنی ایجاد شده تأمین می‌شود.
وی تاکید کرد: با توجه شیوع کرونا و غیر حضوری بودن کلاس‌های درس با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه شاد درس تربیت‌بدنی برای حفظ سلامت و روحیه شادابی دانش‌آموزان در منازل در دستور کار قرار دارد.
استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد ۱۲۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار