استاندار گلستان با تاکید بر رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مهار کامل کرونا در این استان گفت که بندرترکمن به همراه ۶ شهرستان دیگر کشور در وضعیت فوق قرمز شیوع بیماری کووید ۱۹ قرار دارد.
کد خبر: ۹۲۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 07 December 2020

هادی حق‌شناس روز شنبه در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: در روزهای اخیر تعداد افراد بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بندرترکمن روزانه بیش از هشت بیمار بوده و طبق شاخص وزارت بهداشت این شهر وضعیتی فراتر از قرمز پیدا کرده است.

در حال حاضر ۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بندرترکمن بستری هستند.

براساس شاخص وزارت بهداشت اگر شهرستانی به ازای هر صد هزار نفر ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا داشته باشد در وضعیت قرمز شیوع این بیماری قرار می‌گیرد.

طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، شهرستان بندرترکمن ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

استاندار گلستان در ادامه برگزاری دورهمی خانوادگی را یکی از دلایل اصلی گسترش شیوع ویروس کرونا در استان اعلام کرد و با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا از مردم خواست برای برگزاری آیین های این شب در خانه بمانند.

حق شناس گفت که در حال حاضر گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن، گمیشان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، مراوه تپه، کلاله و بندرگز در وضعیت قرمز و کردکوی، رامیان، آزادشهر، مینودشت و گالیکش در وضعیت نارنجی و هشدار شیوع کرونا قرار دارند.

وی با اشاره به تاثیر طرح محدودیت کرونا در جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در گلستان اظهار داشت: پس از شروع این طرح ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان از ۴.۷۷ درصد به ازای هر صد هزار نفر به ۳.۸۹ درصد رسید.

وی گفت: کاهش تعداد بیماران کرونایی گلستان در روزهای اخیر شکننده و تداوم آن نیازمند رعایت بیشتر توصیه‌های بهداشتی است که در این راستا تمامی ضوابط و مقررات محدویت‌های کرونا در شهرهای قرمز و نارنجی برای یک هفته دیگر اجرا می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه گفت: در حال حاضر ۵۷۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۵۴ نفر به علت وخیم بودن وضعیت بیماری به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

عبدالرضا فاضل افزود: در ۱۰ روز اخیر تعداد فوت شدگان کووید ۱۹ در گلستان ۲ رقمی بوده و روز گذشته هم ۱۱ نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به روند کاهشی شیوع کرونا در مراوه تپه، گمیشان، گرگان و گنبدکاووس گفت که وضعیت ابتلا به کووید ۱۹ در بندرگز، رامیان، مینودشت، بندرترکمن و آق‌قلا صعودی و نگران کننده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در این جلسه با اشاره به استفاده ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان از سامانه شاد گفت: ۲۰ درصد از دانش‌آموزان استان به اینترنت دسترسی ندارند و بقیه از دیگر شبکه‌های اجتماعی برای آموزش استفاده می کنند.

احسان گوهری‌راد در این جلسه خواست کلاس پایه اول ابتدایی مدارس دارای کمتر از ۵۰ دانش آموز در شهرهای نارنجی به صورت حضوری ۲ روز در هفته برگزار شود که این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت.

طبق اعلام امروز شنبه سخنگوی وزارت بهداشت نمودار وضعیت بستری بیماران کرونا در برخی استان‌ها از جمله گلستان در حال صعود است.

سیما سادات لاری اظهار داشت: با فوت ۳۲۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۰ هزار و ۱۶ نفر رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار