معاون شهردار:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی در مترو پایتخت رعایت نمی شود، افزود:‌ بودجه شهرداری تهران جوابگوی ارتقای زیرساخت شرکت مترو نیست به همین منظور از شهروندان عذرخواهی می‌کنم.
کد خبر: ۹۲۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 08 December 2020

سید مناف هاشمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران از شرکت مترو تهران به خبرنگاران گفت: هدف از بازدید امروز ارزیابی از میزان استفاده از ماسک در مترو بود که نتایج رضایت بخش بود، اما با توجه به تعداد واگن‌هایی که داریم فاصله اجتماعی در مترو به خوبی رعایت نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما از از شهروندان تهرانی خواهش می‌کنیم در صورت ضرورت از مترو و اتوبوس استفاده کنند، افزود: ۱۰ ماه است که ما درگیر شرایط ویروس کرونا در کشور هستیم و خیلی از کشورها هم شرایطی مثل ما را داشتند، اما توانستند از دولت‌هایشان کمک‌هایی را دریافت کنند.

وی ادامه داد: بعضی از کلانشهرهای دنیا توانستند بیش از سه و نیم میلیارد یورو کمک بگیرند و بعضی دیگر هم بین یک تا ۲ میلیارد دلار از دولت هایشان کمک گرفته اند که این کمک را هم برای نوسازی ناوگان مترو و اتوبوس خود استفاده کردند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: ماهم در بودجه سال آینده ارقامی را آورده ایم، اما این میزان پاسخگو نیست.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: کلانشهر تهران نیاز به حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دارد تا در یک دوره ۱۰ ساله بتواند مثل خیلی از کشورهای جهان حوزه زیرساخت‌های اتوبوس و مترو را فراهم کند.

به گفته وی، اگر از الان برای ۱۰ سال آینده برنامه نداشته باشیم، زیرساخت‌هایی را هم که الان داریم از دست خواهیم داد.

هاشمی تاکید کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس بتوانند برنامه خوبی برای این حوزه داشته باشند تا در سال آینده شروعی را برای این برنامه ۱۰ ساله در پیش بگیریم.

وی یادآور شد: ما می‌دانیم که دولت در شرایط خوبی قرار ندارد، ولی به دلیل اینکه ویروس کرونا در حال حاضر در کشور است باید این شرایط را مهیا کرد.

معاون شهردار تهران ضمن عذرخواهی از مردم ادامه داد: مترو تهران در برخی ساعات شلوغ است اما بودجه شهرداری تهران آنقدر مناسب نیست که بتوانیم زیرساخت ها را تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: ما نمی‌توانیم تمام عوارضی را که مردم پرداخت می‌کنند را به حمل و نقل اختصاص دهیم، چراکه شهر به چیزهای دیگری نیز نیاز دارد و اگر دولت هم کمک کند و مردم نیز در این راه کمک کنند می‌توانیم شرایط خوبی را داشته باشیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: سرفاصله حرکت قطارهای مترو با زمان مناسب به ایستگاه ها اعزام می شود اما در تامین واگن با مشکلاتی مواجه هستیم و برای اینکه ایستگاه های خطوط ۶ و هفت مترو را راه اندازی کنیم نیازمند تامین واگن های جدید هستیم.

به گزارش ایرنا، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با حضور در ایستگاه های مترو تئاتر شهر و میدان ولیعصر (عج) از نحوه ارائه ماسک به مسافران و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بازدید کرد.

ناوگان مترو تهران و حومه در ۷ خط و ۱۲۸ ایستگاه فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار