مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از برگزاری اولین جلسه هماهنگی کارگروه گردشگری آب در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 09 December 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مصیب امیری گفت: منابع و تأسیسات آب از ظرفیت‌های بالقوه برای توسعه گردشگری در سطح استان به‌شمار می‌روند.

وی ادامه داد: توسعه آبادی‌ها در کنار آب محقق شده است و همیشه آب و آبادی همراه هم بوده و بسیاری از میراث تاریخی استان در حوالی رود‌ها و چشمه‌ها قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اعلام کرد: ظرفیت گردشگری آبی با توجه به تلاش‌های شرکت آب منطقه‌ای استان زیاد است و این موضوع زمینه‌ای برای آغاز فعالیت در این حوزه است.

حمیدرضا دهقانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس نیز با بیان این‌که امروزه بیشتر سد‌ها از اصلی‌ترین منابع تأمین آب آشامیدنی مردم است، افزود: الزام خاصی برای حفظ آب وجود دارد و باید استاندارد‌های بهداشتی آب شرب رعایت شود.

وی اعلام کرد: این استان دارای سد‌های متعددی است که قابلیت‌های گردشگری آبی مناسبی دارد.
در مرحله اول بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان این شرکت، مشخص شد فضای ۵۰ هکتاری پایین‌دست سد درودزن برای توسعه این عرصه مناسب است.

دهقانی اضافه کرد: سد تنگاب، سد هایقر، سد ملاصدرا و سد سلمان نیز در مرحله‌های بعد مورد بررسی قرار می‌گیرند. با مجوزی که وزارت نیرو در خصوص اجاره بلندمدت این‌گونه فضا‌ها در اختیار آب منطقه‌ای قرار داده است، ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری آبی فراهم شده است.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس ادامه داد: به زودی پس از انجام مراحل قانونی این طرح، اطلاعیه‌های مربوط به واگذاری فضا‌های مناسب گردشگری آبی به سرمایه‌گذاران در سایت‌های رسمی و روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار