دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران گفت: ۷۰ اثر نمایشی به دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان رسید که از این تعداد ۱۲ اثر در بخش اصلی از طریق شبکه آپارات بطور رایگان پخش می شود.
کد خبر: ۹۲۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 09 December 2020

 «میثم مرادی» روز چهارشنبه در نشست خبری جشنواره تئاتر استان تهران گفت: بیست و پنجمین جشنواره تئاتر در دو بخش صحنه و نمایشنامه نویسی است.

مرادی افزود: در بخش اصلی جشنواره ۱۲ نمایش از شهرستان های رباط کریم، ورامین، پاکدشت، شهرری، دماوند، شهریار، قرچک، اسلامشهر و ملارد به بخش پایانی راه یافتند.

وی گفت: در بخش جنبی نیز دو نمایش که توسط دو گروه، یک گروه که آسیب دیده اسید پاشی هستند و گروهی که دانشجویان این حوزه هستند، اجرا می‌شود.

مرادی ادامه داد: جشنواره با اجرای زنده آثار برگزیده، بدون حضور تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۲۲ تا ۲۶ آذر ماه جاری در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: تمام نمایش ها از شبکه آپارات به طور زنده پخش می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به طور رایگان از اجرا ها بهره بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال برای نخستین بار بخش نمایش‌نامه نویسی نیز به جشنواره اضافه شد، اظهار داشت:  در این بخش نیز ۳۰ اثر به دبیرخانه رسیده‌است که سه نمایشنامه برتر برای حمایت معرفی می شوند.

مرادی ادامه داد: نمایشنامه ها توسط استادی این حوزه،  اردشیر صالح پور، ابراهیم گله‌دار زاده و مهرداد کوروش نیا داوری شده‌اند.

وی گفت: در دوران بازبینی نمایش‌ها، اجرا ها در سالن‌هایی انجام شد که ضد عفونی و سم زدایی شده بودند و اجراها بر اساس آخرین پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده است.

به گزارش ایرنا، همچنین در این نشست از پوستر جشنواره که اثری از «محمدرضا سفیر» است، رونمایی شد .


به گزارش ایرنا؛ نمایش‌های؛ عروسی بانو گشسب به نویسندگی اردشیر صالح پور و کارگردانی سمیه آباده، عامدانه، عاشقانه، قاتلانه به نویسندگی ساناز بیان و  کارگردانی کیانا امینی، بهرام چوبینه نویسنده و کارگردان محمد یزدی، پرواز C۱۳۰ نویسنده و کارگردان مهدی پازوکی، پرده عشاق به نویسندگی مهدی صفاری نژاد و کارگردانی امیرعلی بدلی، سالهای بی من نوشته ابراهیم رهگذر و به کارگردانی سحر فرامرزی راد، ماشین نشین ها نویسنده و کارگردان علی خودسیانی از جمله آثار برگزیده در بخش صحنه ای بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران هستند.

همچنین نمایش آتش‌نشان ها به نویسندگی و کارگردانی رسول حق شناس، سیاه ریحون به نویسندگی  حمید ابراهیمی و کارگردانی پژمان کاشفی، قلاده برای سگ مرده به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی رضا همتی، ناگهان زود نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی محمد احمدی و آتش دل به نویسندگی و کارگردانی باقر صمدی از دیگر آثار برگزیده این جشنواره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار