کلانتری در خصوص نوع خدمت تعزیرات حکومتی استان گفت: صالحی جز مدیران فوق العاده است که به احترام این همراهی فوق العاده خودم را در کنار ایشان برای بازدید قرار دادم .
کد خبر: ۹۲۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 10 December 2020
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پایان کار نیست و تنها فرصتی جدید فراهم شده و باید دانشگاه علوم پزشکی با برنامه ریزی دقیق فرصت بازسازی و تنفس به نیروهای خود بدهد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد حسین کلانتری در نشست ستاد استانی کرونا اظهار کرد: گزارشی علوم پزشکی دادند که چند نکته حایز اهمیت است اول این که تا قبل از اجرای طرح تعداد بستری‌ها به ۴۸۰ نفر در استان می‌رسید و نسبت به ترخیصی‌ها سر به سر می‌شد و شرایط را برای خدمات‌دهی و بستری و درمان دشوار می‌کرد اکنون باید مراقب باشیم و البته باید منتظر پیک باشیم. 
حسین کلانتری گفت: الان فرصتی ایجاد شده که نیروهای درمان با شیفت‌بندی مناسب ریکاوری شده و بازسازی روحی شوند و بیمارستان‌ها گندزدایی شوند و آمادگی کامل داشته باشیم چون این وضعیت به منزله پایان کرونا نیست تلاش سنگین و همه جانبه از جانب مردم و گروه‌ها و بازاریان و سازمان‌های مردم نهاد و مجموعه کشوری و لشکری شده که از بروز یک فاجعه پیشگیری کنیم و این تلاش در کل کشور جواب داد و در استان ما خیلی خوب جواب داد.
کلانتری گفت: اما این پایان کار نیست و تنها فرصتی جدید فراهم شده و باید دانشگاه علوم پزشکی با برنامه ریزی دقیق فرصت بازسازی و تنفس به نیروهای خود بدهد. 
وی افزود: به وضعیت سرمای شدید می‌رسیم و در سرمای شدید مشکل تهویه داریم و همان معدود افرادی که رفت و آمد خانوادگی می‌کنند وضعیت خطری می‌شود چون ۳۰ تا ۵۰ درصد مبتلایان به دلیل دور همی‌ها بوده است.
این مسوول در خصوص نیاز بازسازی توان کادر درمان گفت: شارژ مالی و روحی کادر درمان صورت گیرد باید روز پرستار را به خوبی برگزار کنیم تا مراسمی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشیم و برای همه لوح تقدیر و هدایا در نظر گرفته شود. 
وی گفت: در همین گزارش هشداری هست که فرمانداران و مدیران درمان باشت و دنا باید توجه کامل داشته باشند و با اجرای طرح محله محور اقدامات پیشگیرانه در این دو شهر انجام شود در دنا و در بخش پاتاوه مشکل حاد داریم.
استاندار تصریح کرد: باید مناطق و بخش‌ها را طی عملیات مشترک و پشتیبانی قوی در دستور کار نظارت بیشتر قرار داده و از این فرصت نقاط پرخطر استان را مدیریت کنیم.
وی گفت: اقدامات مثبتی صورت گرفته و به همین خاطر باید از حساسیت مردم و دستگاه ها قدردانی کرد. 
استاندار در خصوص تجهیز بیمارستان‌ها هم گفت: داستان اکسیژن سازها تا پایان هفته پایان می‌یابد و بیمارستان‌های ما به تانک‌های ۲۰ تا ۳۰ تنی اکسیژن مجهز می‌شوند در حوزه دارویی تلاش‌های خوبی شده و باید تلاش شود داروهای بیماران خاص تامین شود و نکته مهم این که اگر ساده انگاری صورت گیرد و دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف چنین تصور کنند قطعا به وضعیت قرمز و شدیدتر از گذشته برخواهیم گشت و باید گروه‌های مختلف مراقب و مواظب باشند تا بازگشت به عقب نداشته باشیم.
وی گفت: اشغال تخت‌ها از 480 به ۲۷۰ رسیده باید از این وضعیت استفاده کرده و بیمارستان‌ها را ریکاوری کنیم تا منتظر پیکی باشیم که همه دنیا منتظر آن هستند.
استاندار افزود: نیروی انتظامی کار خوبی انجام داده اما کار تمام نشده است و دستورالعمل‌ها در وضعیت نارنجی باید به قوت خود ادامه پیدا کند و اثرات آن را در کاهش بیشتر آمار بستری و ابتلا ببینیم
وی در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: یکی از کارهایی که در این طرح نیاز داریم بحث پیشگیری از تجمعات است که بحث عروسی و تشییع‌ها را داریم  اگر قرار است توزیعی صورت گیرد به چند واحد صنفی اجازه توزیع داده شود و اگر چنین نشد بی‌تدبیری است
استاندار گفت: از این به بعد گروه‌های شغلی بیشتر رعایت کنند ادارات مربوطه مثل ورزش و جوانان بر کار باشگاه‌ها و سالن‌ها باید ورود پیدا کنند اما نافی نظارت‌های ما نمی‌شود. 
وی در ادامه در خصوص نوع خدمت تعزیرات حکومتی استان گفت: صالحی جز مدیران فوق العاده است که به احترام این همراهی فوق العاده خودم را در کنار ایشان برای بازدید قرار دادم در همه شهرستان ها باید کمک کنیم انتظار زیادی از تعزیرات داریم اما انتظار ما با داشته‌ها و ابزار آن‌ها انطباق ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار