رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی:
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: مقرر شد بنیاد مستضعفان با قید فوریت، برای کمک به آسیب‌دیده گان این سیل و آبگرفتگی وارد میدان شود که ۷۰۰منزل خسارت‌دیده از سیل در بوشهر را جبران می‌کنیم.
کد خبر: ۹۲۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 10 December 2020
سیدپرویز فتاح گفت: به‌دنبال بارندگی‌های اخیر جنوب و جنوب‌غرب کشور که موجب آبگرفتگی در برخی شهر‌ها و روستا‌های این مناطق شد، رصد‌هایی در استان‌های خوزستان و بوشهر برای تعیین خسارت‌ها به منازل مسکونی انجام شد و پیرو آن مذاکراتی با مسئولان استانی شد.
 
رئیس بنیاد مستضعفان افزود: دیروز نیز مذاکراتی با سردار سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران داشتم که بر همین اساس مقرر شد بنیاد مستضعفان با قید فوریت، برای کمک به آسیب‌دیدگان این سیل و آب‌گرفتگی وارد میدان شود.
 
او اضافه کرد: با توجه به برآورد‌های انجام‌شده از میزان خسارت به منازل مسکونی، تصمیم گرفته شد تا بنیاد مستضعفان مبلغ ۴۰میلیارد تومان را برای جبران خسارت و تأمین لوازم خانگی آسیب‌دیده در مناطق گرفتار آب‌گرفتگی در این دو استان اختصاص دهد.
 
فتاح ادامه داد: در این تصمیم، بنیاد مستضعفان ۳۰میلیارد تومان را برای دو منطقه بندر امام و بندر ماهشهر و روستا‌های اطراف در استان خوزستان در نظر گرفته است و ۱۰میلیارد تومان نیز برای جبران خسارت منازل آسیب‌دیده در استان بوشهر اختصاص داده می‌شود.
 
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این‌که، مسئولان استانی و بنیاد مسکن، وظیفه شناسایی منازل آسیب‌دیده را بر عهده داشته‌اند گفت: بنیاد مستضعفان، اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت و تأمین لوازم خانگی آسیب‌دیده در این آب‌گرفتگی را عهده‌دار شده و بر اساس آمار بنیاد مسکن، حدود ۳هزار منزل در استان خوزستان و ۷۰۰منزل مسکونی در استان بوشهر خسارت‌هایی دیده‌اند که بنیاد مستضعفان، هزینه جبران این خسارت‌ها را بر عهده گرفت.
 
فتاح در پایان گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر اعتبار تخصیص داده‌شده برای جبران خسارت و تأمین لوازم خانگی، تمامی سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل‌زده استان‌های خوزستان و بوشهر را به صورت رایگان تأمین می‌کند و با توجه به اعلام نیاز بنیاد مسکن، این سیمان را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار