معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه گفت: برای تسهیل در امر احیای بافت های تاریخی لایحه ای ارائه کردیم که هرکدام ازمالکان ساختمان های تاریخی که ثبت ملی شده برای بازسازی ساختمان خود می توانندبدون اینکه نیاز باشد پولی به شهرداری پرداخت کند، احیا و بازسازی را شروع کند.
کد خبر: ۹۲۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 10 December 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،بهزاد مسعودی اصل امروز درنشست خبری که در راستای تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی برگزار شد اظهار کرد: احیا و بازسازی بافت های تاریخی در استان نیازمند مجوزهای خاصی از سوی میراث فرهنگی است و احیای آنها باید با ضوابط خاصی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با اشاره به وجود بیش از 50 ساختمان تاریخی ثبت ملی شده در شهر کرمانشاه، افزود: خوشبختانه این لایحه با استقبال شورای شهر کرمانشاه مواجه شد و به تصویب رسید.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه افزود: با توجه به تصویب این لایحه، میراث فرهنگی استان پیشنهاد داده تا این لایحه در خصوص ساختمان های با ارزش تاریخی هم اعمال شود و مالکان این ساختمان ها هم بتوانند بدون پرداخت هزینه به شهرداری کار بازسازی و احیای ساختمان تاریخی خود را انجام دهند که این لایحه قرار است پس از تدوین، جهت تصویب به شورای شهر ارسال شود.

وی اظهار کرد: در سالهای اخیر عمدتا روی مباحث اجتماعی در این بافت تمرکز شده و در خصوص اصلاح کالبدی آن اقدامی که باید صورت نگرفته است.

مسعودی تاکید کرد: در بافت های فرسوده با مشکل ریزدانگی، احداث غیرقانونی، شکل گیری غیرحرفه ای و غیراصولی ساختمان ها مواجه هستیم، بنابراین ضرورت دارد کاستی های کالبدی بافت های فرسوده شناسایی و برای رفع آن اقدام شود.

مسعودی تصریح کرد: در همین راستا تفاهم نامه ای میان وزارت کشور، استانداری کرمانشاه و شهرداری منعقد شده و قرار است دفاتر نوسازی و طراحی در راستای دفاتر تسهیل گری در محلات دارای بافت فرسوده آغاز به کار کنند و این دفاتر قرار است مشکلات کالبدی بافت های فرسوده شهر را احصا کرده و کار طراحی شهری و شهرسازی را برای این نقاط شهر انجام دهند.

مسعودی به الکترونیکی کردن روند تشکیل پرونده و صدور رای در کمیسیون ماده 100 نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمام مراحل در کمیسیون ماده 100 از تشکیل پرونده گرفته تا صدور رای همگی به صورت الکترونیکی انجام می شود که این امر به سهولت و تسریع روند کار و نیز شفاف سازی و سالم سازی امورات کمک کرده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار