فرماندار:
فرماندار مهریز گفت: راهبرد جذب و پذیرش دانشجو در مراکز آموزش عالی این شهرستان باید بر اساس تقاضی بازار کار، ظرفیت‌ها و مطالبات منطقه برنامه‌ریزی و بازنگری شود.
کد خبر: ۹۲۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ 13 December 2020

رضا زارع زاده مهریزی عصر یکشنبه در نشست رییسان دانشگاه‌های شهرستان با اشاره به حضور  دانش‌آموختگان مراکز آموزش عالی بیکار در جامعه، افزود: برای جلوگیری از مشکل موجود باید نیازسنجی دقیق بر حسب ظرفیت‌ها و نیازهای حال  و آینده ترسیم و سپس برای جذب دانشجویان اقدام شود.

وی ادامه داد: اگر تمامی فعالیت دانشگاه‌ها بر اساس بررسی کامل مسایل ،مشکلات ، مطالبات مردم ،جامعه و توجه خاص به  بخش صنعت و معادن، طراحی و برنامه‌ریزی شود، دیگر جوان دانشگاهی بیکار با وجود سال‌ها تحصیل در مراکز آموزش عالی دیده نمی شود.

این مسوول با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از محل بودجه دولتی و کمک خیران و دریافت شهریه بابت تحصیل از دانشجو، فضای خوبی در شهرستان فراهم شد و هم‌اکنون تعداد کمی از آنها به کار گرفته می شوند و برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی مجموعه‌های علمی برای اشتغال آنها را خواستار شد.

به گفته زارع زاده مهریزی، فضاهای مناسب موجود دانشگاهی منطقه جزو بیت‌المال است و نباید بدون استفاده  قرار گیرد، از مسوولان امر تقاضا می‌شود برای استفاده درست و جذب دانشجویان بیشتر و انجام برنامه‌های فرهنگی با درنظر گرفتن شرایط منطقه اقدام کنند .

در این نشست رییسان دانشگاه‌های مهریز با ارائه گزارش عملکرد، اساسی‌ترین مطالبات مجموعه تحت مدیریت خود را همکاری صاحبان صنایع برای ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت، ضرورت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، کمک برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و معرفی این مراکز به مردم با همکاری رسانه‌های گروهی بیان کردند.

مهریز هم‌اکنون سه مرکز آموزش عالی شامل پردیس دانشگاه یزد، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از چهار هزار دانشجو دارد که در ۱۵۰ رشته کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

با توجه به شیوع کرونا تحصیل آنها با استفاده از ظرفیت های اینترنت در فضای مجازی ادامه دارد و مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار