معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مطالعات توسعه به طور جدی پذیرفته شده است که عامل تحول یک جامعه میزان پرسشگری افراد آن جامعه است.
کد خبر: ۹۲۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 14 December 2020

حجت الله میرزایی معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در نشستی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه بیماری کرونا یک فرصت کم نظیر را در اختیار ما قرار داده است، اظهار کرد: به واسطه این شرایط بود که ما ناچارشدیم تجربه دیگری از آموزش و پرورش را ببینیم و اگرچه تاب‌آوری ما در در روزهای نخست بسیار اندک بود اما توانایی و ظرفیت ایجاد شده بعد از گذشت چندین ماه، بستری بسیار مهم برای آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر اینکه در هفته پژوهش باید به آسیب‌شناسی نظام پژوهشی و مطالعاتی خودمان بپردازیم ، گفت: در مطالعات توسعه به طور جدی پذیرفته شده است که عامل تحول یک جامعه میزان پرسشگری افراد آن جامعه است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: آنچه مناطق توسعه یافته را از مناطق کمتر توسعه یافته جدا می‌کند دو گونه آدم‌ها هستند؛ یک آدم‌هایی که نسبت به تغییر محیط خویش بی‌تفاوت هستند و دوم انسان‌هایی که در تلاش برای تحول در جهان زندگی خویش و دیگران هستند.

میرزایی با تأکید بر اینکه آنچه که امروز دنیا بر سر آن رقابت دارد، انسان‌های دانشمند و با مدرک تحصیلی نیست بلکه انسان‌هایی است که خلاقانه تحول و‌ گذر از وضع موجود را رهبری می‌کنند ، تصریح کرد: این موضوع در اندیشه بزرگان ما نیز بخوبی تجلی کرده است و به قول مولانا «از میان خلق یک تن رهبرند مابقی در سایه وی میزیند.»

معلمان باید توانایی پرسشگری و تحقیق را در دانش‌آموزان ایجاد کنند

در ادامه یوسف بهارلو معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به نامگذاری روزهای هفته پژوهش گفت: هفته پژوهش را گرامی می‌داریم تا به خود و همکاران آموزش و پرورش یاد آوری کنیم که در کلیه بخش‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری باید با مطالعه و پژوهش پیش برویم.

وی با تبیین اهمیت نقش معلم پژوهنده در سند تحول بنیادین عنوان کرد: معلمان ما امروزه علاوه بر پژوهش و تحقیق پیرامون مسائل آموزشی و پرورشی باید توانایی پرسشگری و تحقیق را در دانش‌آموزان ایجاد کرده و آن‌ها را در قرار گرفتن در این مسیر تشویق کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار