سردار حکمتیان گفت: ساخت درب باب المهدی حرمین عسکرین (ع) در شهر سامرا به استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد.
کد خبر: ۹۲۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 15 December 2020
به گزارشتابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سردار «حسن حکمتیان» روز (۲۴ آدر) در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات که در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد، به خدمات ارزشمند تیپ  ۴۸ فتح به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: امروز تیپ ۴۸ فتح در بالاترین سطح از آمادگی ها، آماده اجرای هرگونه ماموریتی در حوزه فرامرزی، دورن مرزهای جغرافیای جمهوری اسلامی ایران و در کنار مردم  و در مقابله با بحران ها را دارد.
فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این یگان بعد از افتخارات دفاع مقدس حدود ۱۵ سال در مرزهای جنوب شرق، غرب و شمال غرب کشور حضور داشته و هرکجا که قدم گذاشتند و مرزبانی کردند، آنجا مامن و محل آرامش بوده است.
وی در ادامه، تصریح کرد: تیپ ۴۸ فتح شهدای عزیزی را در مرزهای جغرافیای ایران اسلامی تقدیم انقلاب کرده و امروز هم علی رغم شرایط ویروس کرونا، در بالاترین سطح از آمادگی قرار دارد و به عنوان یگان برتر کشور نیز شناخته شده است.
سردار حکمتیان ضمن تاکید بر اینکه این یگان خودش را متعلق به مردم می داند، یادآور شد: علی رغم اینکه ماموریت تیپ ۴۸ سپاه فتح جنگ سخت و دفاع سخت است، اما در اتفاقات و بحران هایی که برای مردم رخ داده مثل سیل، زلزله، آت سوزی های جنگلها، مبارزه با کرونا و دیگر بحران هایی که مردم گرفتار می شوند، هم حضور فعال داشته و دارد.
فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: روزی نیست که به یک سازمان حمایتی، خدماتی، دولتی و یا مردم نهاد خدمات ارزشمندی ارائه نشود.
وی اضافه کرد: مردم به هرحال دچار مشکلاتی هستند و ما هم با افتخار در کنار مردم، سازمان های دولتی و نهادهای حاکمیتی هستیم و باورمان بر همین است که به عنوان سربازان ولایت، باید حب و دوستی را بین مردم برقرار کنیم.
سردار حکمتیان خاطرنشان کرد: هرچند امروز مردم دچار مشکلاتی هستند اما باید توجه داشت ما در یک جنگ ترکیبی، هیبریدی، اقتصادی، رسانه ای و تمام عیار از طرف نظام سلطه هستیم و الان هم ترورهای مثل اوایل انقلاب را هم در دستور کار دارند.
فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: به نوعی دشمن همه ترفندها را به کار گرفته، چرا که هر کدام از این توطئه ها را جداگانه امتحان کردند، دیدند انقلاب تثبیت شد و مسیرش را با جدیدت هم ادامه داد.
وی با اشاره به اینکه امروز نیاز به کار جهادی بیش از پیش ضرورت دارد، اظهار کرد: خودمان را تنها محصور به ماموریت جنگ سخت نخواهیم کرد و در هر حوزه ای که تهدیدی برای نظام جمهوری اسلامی باشد، همانجا ماموریت خودمان را تعریف می کنیم.
سردار حکمتیان در ادامه، به افتخار خدمت در ستاد بازسازی عتبات عالیات در سطح استان اشاره کرد و گفت: خداوند توفیقی عنایت فرمودند که مدال خادمی در این ستاد به بنده واگذار کنند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد ستاد بازسازی عتبات عالیات را یادگار ماندگار «<شهید حاج قاسم سلیمانی» دانست و ادامه داد: این ستاد در سطح بین المللی فعالیت دارد، چرا که همه آزادی خواهان دنیا به امام حسین علیه السلام عشق می ورزند .
وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته در کشورمان هم این ستاد تشکیل شد و به استانها، شهرستان ها و ... هم رسیده، اظهار کرد: به هرحال هر نهادی در هر کجا که باشد باید ستاد بازسازی عتبات عالیات هم داشته باشد.
سردار حکمتیان یادآور شد: ساختار و تشکیلاتی در راس برای این ستاد منظور شده و امامان جمعه هر شهرستان و استان به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری و فرماندار و بخشدار، دهیار و ... هم عضو شورای سیاست گذاری خواهند بود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: رئیس ستاد در سطح استان و شهرستان ها هم وجود دارد که راهبردهای شورای سیاست گذاری را عملیاتی و اجرایی می کند.
وی با اشاره به اینکه اینکه مواکب ظرفیت بزرگی دارند و نه فقط برای اربعین فعالیت دارند، تصریح کرد، امام حسین (علیه السلام) تنها متعلق به یک زمان خاص نی،ست بلکه متعلق به همه زمان ها و اعصار است .
سردار حکمتیان با اشاره به اینکه این مواکب باید در طول سال و در عرصه های مختلفی همچون سیل، زلزله و کرونا هم پای کار باشند، تصریح کرد: موکب ها ظرفیت مردمی را دارند و در رفع بسیاری از مشکلات هم راهگشا هستند و باید در همه عرصه ها ورود کنند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مواکب حتی در راستای محرومیت زدایی هم باید تلاش کنند، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات ۶۵ پروژه خارج از کشور در دست اقدام دارد.
وی با بیان اینکه برخی از پروژه ها هم در استان ها پیگیری می شود، ادامه داد: ساخت درب باب المهدی حرمین عسکرین علیهما السلام در شهر سامرا به استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد.
سردار حکمتیان یادآور شد: کارگاهی نیز در مرکز استان تجهیز که در استان به عنوان قطب فرهنگی و زیارتگاه خواهد شد و شاهد یک تحول عظیم فرهنگی خواهیم بود که بعد هم طبق آیینی از همه شهرستان ها می گذرد، بعد به استان های همسایه و سپس هم وارد عراق خواهد شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این موضوع برای نخستین بار در سطح استان اتفاق می افتد، گفت: ستاد بازسازی، سازمانی مردم نهاد است و این ۶۵ پروژه نیز اعتبار نیاز دارد و از سایر کشورهای دیگر هم کمک می کنند، اما پروژه هایی هم هستند که بخشی به کشورمان محول شده است.
وی گفت: اعتباراتی که مورد نیاز است هم تقسیم بندی و مشخص شده که هر فرد ایرانی در طول سال فقط پنج هزار تومان تقبل کند، سهم ایران در ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور محقق خواهد شد و این موضوع نیز بومی سازی شده و به استان ها و شهرستان ها و ...به تعداد جمعیت نیز ابلاغ شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار