رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی گفت:رصد فضاي مجازي و اشرافيت و مديريت بر آن را يكي از وظايف متوليان برگزاري انتخابات است تا از هم گسيختگي تبليغات پرهیز و مديريت انتخابات انجام شود.
کد خبر: ۹۲۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 16 December 2020

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام مبارك آبادي در جلسه مشترك روساي دفاتر نظارت شهرستان ها و فرمانداران با اعضاي ستادي اجرايي و نظارت استان که به ميزباني استانداري استان مركزي و به صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد،افزود: پرهيز از بي برنامگي و لزوم داشتن برنامه كاري بدور از سياست زدگي و شعار زدگي در دستور كار قرار گيرد.
 وی از فرمانداران و روساي دفاتر نظارت برای تشريك مساعي و همدلي در برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي قدرداني و تعامل در انتخابات گذشته را مثال زدني خواند و همچنين به افزايش هرچه بيشتر تعامل و الفت روساي دفاتر و فرمانداران در انتخابات پيشرو تاكيد کرد.
وي صداقت در نيات ،پاكي دل‌ها و توسل به اهل بيت كه سفينه نجات است را در انجام امور و كارها توصيه و راهكاري برای مرضي واقع شدن اعمال بندگان توسط خداوند تبارك و تعالي دانست.
ايشان با نظر به تشكيل دو هيات نظارت در انتخابات پيش رو وحدت رويه مناسب و پرهيز از تناقضات در تصميم گيري ها را توصيه و با توجه به وضعيت كرونا در كشور و افزايش شعب انتخابات بررسي تخصصي و پيش از دستور تمامي شعب را قبل از دستور شروع انتخابات ، خواستار شد.
حجت الاسلام مبارك آبادي در بخشي از سخنان خود به تعامل و نشست كارگروهي توسط فرمانداران و هيات هاي نظارت با دستگاه هاي قضايي ستاد پيشگيري ،انتظامي و بازرسي شهرستان ها پرداختند و بررسي شيوه هاي كارآمد و صحيح بنا به اقتضائات شهرستان مربوطه و روش هاي پيشگيرانه براي كاهش تخلفات و جرايم را از وظايف اين كارگروه خواند.
رييس دفتر نظارت استان وضعيت تعداد مورد نياز عوامل شعب اعم از ناظرين و عوامل اجرايي شعب  وهمچنين آموزش آنها و استفاده از ظرفيت فضاي مجازي در آموزش ها را ماه ها قبل از برگزاري انتخابات با عنايت به اينكه تعدادي از عوامل داراي سابقه در انتخابات شوراها كانديد مي شوند خواستار و همچنين مطالعه هرچه بيشتر قوانين انتخابات پيش رو را با توجه به اينكه داراي تفاوت هايي از لحاظ سبك و روش اجرايی است ضروری دانست.
حجت الاسلام مبارك آبادي، افزايش مشاركت در انتخابات و ايجاد فضاي اميد و نشاط در جامعه و اعتماد سازي بين متوليان برگزاري انتخابات و مردم با صداقت پيشگي و از بين بردن دوگانگي گفتار و كردار ، پرهيز از بي برنامگي و لزوم داشتن برنامه كاري بدور از سياست زدگي و شعار زدگي از ديگر محورهاي سخنان رييس دفتر استان بود .
در ادامه اكرمي معاون سياسي و امنيتي استان گفت: در برگزاری انتخابات هیات نظارت و هیات اجرایی دو بال ستاد انتخابات هستند و باید در کنار هم برای این امر واحد مسئولیت های قانونی و شرعی خود را اجرا کنند.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات با مهمان ناخوانده‌ای با نام کرونا روبرو هستیم ، توجه به کار مشترک برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونا و تدبیر و برنامه ریزی زود هنگام و به موقع را تاكيد کرر وتغییر در مراکز و شعب اخذ رای و افزايش تعداد شعب را ضروري دانست.
معاون سياسي و امنيتي استانداري مرکزی با بیان اینکه در هر دوره از انتخابات باید قوانین مرتبط را مطالعه کرد، افزود: موضوع شعب اخذ رای از امروز باید از سوی فرمانداران دنبال شود، به مانند دوره قبلی انتخابات باید چک لیستی از شعب تهیه شود و اگر جابجایی شعب با توجه به شرایط کرونا نیاز است حتما تدابیر لازم مدنظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اصل کار این است که شرایط به طوری طراحی شود که حتی یک رای هم روی زمین باقی نماند.
اکرمی با بیان اینکه تعامل و همدلی در امر انتخابات موضوعی سمبلیک نیست بلکه واقعی و اعتقادی است، اظهارداشت: بنای کار ستاد انتخابات و هیات نظارت بر همدلی و تعامل است و هر دو برای سربلندی جمهوری اسلامی تلاش می کنند، فعالیت‌های این دو مجموعه دارای نقاط مشترک است و قانونگذار نیز نقاط مشترکی تعریف کرده است و این تعامل در کل استان باید صادقانه باشد، از طرفی همه دست اندرکاران انتخابات نیز باید طبق وظیفه قانونی، شرعی و وجدانی خود بی طرف عمل کنند.
ايشان همچنين خواستار برنامه ریزی برای ارائه آموزش‌های کاربردی، ارائه پیشنهادات برای رفع نواقص دوره قبلی انتخابات از سوی روسای هیات نظارت و فرمانداران شهرستان‌ها و مستند سازی روند انتخابات از هم اکنون شد و افزود: شهرستان‌هایی که باید سه انتخابات را برگزار کنند برای فعالیت سه هیات اجرایی نگرانی نداشته باشند قطعا تدابیر لازم در نظر گرفته می شود.
در اين جلسه روساي هيات نظارت و فرمانداران به آسيب ها و چالش هاي انتخابات گذشته و نيز برگزاري انتخابات در سال ۱۴۰۰با توجه به وضعيت كرونا پرداختند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار