معاون وزیر آموزش و پرورش:
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ۵۲ درصد مدارس کشور سند ملکی ندارند که برای رفع این دغدغه، پیشنهاد تخصیص اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۰ ارایه شده است.
کد خبر: ۹۲۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳ 16 December 2020

قاسم احمدی لاشکی افزود: تعدادی از مدارس کشور هم استیجاری است و برای برخی از آنها حکم تخلیه گرفته شده که امیدواریم در بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی اعتبار لازم برای رفع این چالش در نظر گرفته شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بودجه امسال این وزارتخانه در مجموع ۱۰۲ هزار میلیارد تومان است و حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان کسری دارد.

احمدی لاشکی ادامه داد: ۹۶ درصد بودجه آموزش و پروش برای حقوق و مزایای کارکنان و چهار درصد در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس هزینه می شود.

به گفته وی، از حدود چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه حوزه نوسازی و تجهیز مدارس، ۲ هزار میلیارد تومان اوراق است که در صورت تصویب در مجلس قابلیت هزینه کردن دارد.

وی یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که در بودجه ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، هر مقدار که خیران مدارس ورود  کنند ۵۰ درصد آن را تامین خواهد کرد.

معاون وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در برهه کنونی به طور میانگین حدود ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به نوسازی و بازسازی دارند که استان سیستان و بلوچستان از این نظر رتبه نخست کشور را دارد.

احمدی لاشکی با بیان اینکه مدارس اصفهان بالاتر از میانگین اعلامی هستند، ادامه داد: شاید غیر قابل باور باشد که شهر تهران پس از سیستان و بلوچستان در رتبه دوم  مدارس نیاز به بازسازی و نوسازی قرار گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه برای حضور در آیین بهره‌برداری و آغاز ساخت چند واحد آموزشی، فرهنگی و ورزشی به منطقه شمال استان اصفهان سفر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار