نایب رئیس مجلس:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ که در دست مجلس است، چالش‌های عمیقی دارد، گفت: مجلس به یک روایت واحد از پذیرش لایحه بودجه نرسیده که کلیات را بپذیرد یا خیر.
کد خبر: ۹۲۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 17 December 2020

وجود چالش‌های عمیق در بودجه ۱۴۰۰/ تصویب سه دوازدهم پیشنهاد شد

به گزارش تابناک سمنان  نادر قاضی زاده هاشمی صبح پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در محل استانداری سمنان، با بیان اینکه لایحه بودجه که در دست مجلس قرار دارد، دچار چالش‌های عمیق است، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی هنوز به یک روایت واحد از پذیرش کلیات لایحه نرسیده است لذا هنوز مشخص نیست که آن را بپذیریم یا به صورت چند دوازدهم بررسی کنیم و یا حتی آن را به صورت کامل اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق هفته آتی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ تشکیل جلسه می‌دهد، افزود: مجلس تا پایان جمع بندی و نشست این کمیسیون منتظر می‌ماند تا بعداً درباره آن تصمیم‌گیری شود اما به عقیده بنده بودجه با این شکلی که ارائه شده، قابل ترمیم نیست.

این عضو مجلس یازدهم گفت: معتقد هستم که باید بودجه را به صورت چند دوازدهم مطرح و تصویب کنیم تا بعداً اصلاحات آن را صورت دهیم زیرا بخش منابع بودجه و پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته غیر واقعی است و اگر در قبال آن هزینه بگذاریم سال آتی دستگاه‌های اجرایی را در هزینه کردهایی مانند حقوق و دستمزد و هزینه‌های اجتناب ناپذیر و هم در پروژه‌های عمرانی خود دچار مشکل خواهیم کرد لذا به نظر می‌رسد باید بودجه را سه دوازدهم تصویب کنیم و اجازه دهیم عملکرد امسال دولت ادامه یابد و بعد زمینه اصلاح بنیادین بودجه را فراهم کنیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه باید تا سه ماهه ابتدای سال آتی نیز کار را دنبال کرد، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم بعد از دولت بودجه را اصلاح و زمینه را برای اصلاح کامل بودجه تا ۱۴۰۱ فراهم کنیم تا رشد منطقی در بودجه پیش بینی شود.

هنوز شرایط ابتدایی برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری نداشته‌ایم در حالی که در انتخابات مجلس و خبرگان این موضوع وجود دارد در نتیجه مجلس به فکر اصلاح این ساختار نیز بود، گفت: قانون اصلاح انتخابات درباره این است که افراد داوطلب برای ریاست جمهوری دارای یک شرایط حداقلی باشند شامل مدرک تحصیلی، سابقه اجرایی و سیاسی، داشتن تیم مشاوران و… که در نهایت بهترین افراد ثبت نام کنند و بعد از آن شورای نگهبان تشخیص دهد که چه افرادی صلاحیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار