بانوی کارآفرین استان بوشهر که با فعالیت در زمینه تعمیر موتورهای پالایشگاهی فعالیت دارد به زنان توصیه می‌کند تا از حضور و فعالیت در عرصه‌های مردانه نهراسند و نگاه‌های منفی نسبت به توانمندی این قشر را که مانع شکوفایی و بروز خلاقیت‌های آنان است، کنار بزنند.
کد خبر: ۹۲۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 19 December 2020

با پشتکار، اعتماد به نفس، نوآوری و خلاقیت هر چه بیشتر در زمینه آسیب شناسی، بازسازی و نوسازی موتورهای از کار افتاده فازهای پالایشگاهی عسلویه و نیروگاه اتمی گام فعالیت دارد و به گفته خودش سهم و نقشش را در تحقق جهش تولید و اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند.

"مهین مطری زاده " بانوی سخت کوشی است که سال‌ها در عرصه صنعت خودرو فعالیت کرده‌است و اکنون در روزهای بازنشستگی، با خلاقیت و استفاده از اندوخته‌هایش، شرکت و کارگاهی به نام "نوسازی نور صنعت طواف" در عسلویه برای مهندسان جوان ایجاد کرده‌است.

این بانوی کارآفرین بوشهر به عنوان مدیرعامل واحد فنی مهندسی نوسازی نور صنعت طواف، امسال برای دومین سال توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در جشنواره هفته پژوهش از واحدهای برتر ملی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

مهندس مطری‌زاده دانش آموخته رشته‌های طراحی خودرو و مکانیک دانشگاه تهران است و با وجود ۳۰ سال سابقه کار در شرکت ایران خودرو و فعالت در عرصه‌ای مردانه اما از پای ننشسته و با عزمی راسخ و سخت کوشی در زمانی که باید بازنشسته شود و به استراحت بپردازد اما ذوق و علاقه‌ای دوچندان همچنان به سمت هدف خود که حضور فعال زنان در بخش صنعت است، تلاش می‌کند.

این بانوی کارآفرین با فکری نو، خلاق و با دریایی از امید در کارگاه صنعتی خود مهندسان بومی و جوان در رشته‌های برق، صنایع و کامپیوتر را گردهم آورده تا با بازسازی الکتروموتورهای از کارافتاده به صنعت عظیم نفت و گاز کشور کمک کند و سهمی در استقلال اقتصادی و خودکفایی کشور داشته باشد.

 

تعمیر پالایشگاه‌های پارس جنوبی و نیروگاه اتمی

به گفته مطری زاده ماهانه این شرکت فنی و مهندسی با خلاقیت و نوآوری ۱۰۰ تا ۱۵۰ موتور پالایشگاهی که از چرخه تولید خارج می‌شوند را با دستان توانمند جوانان فارغ التحصیل بومی بویژه از دانشگاه خلیج فارس تعمیر و دوباره به چرخه تولید بازمی‌گرداند.

وی ادامه داد: امروز ۱۷ نفر به صورت ثابت و مستقیم و ۱۰ تا ۱۵ نفر به صورت غیر مستقیم در این شرکت فنی و مهندسی مشغول به کار هستند و با توجه به برنامه ریزی انجام شده این واحد صنعتی گسترش می‌یابد.

مطری زاده گفت: از سال ۹۴تاکنون بیش از هفت تا هشت هزار الکتروموتور به چرخه تولید بازگردانده شده که از نظر ریالی و ارزی کمک بزرگی به صنعت نفت کرده‌است.

وی با امید به آینده‌ای روشن در این زمینه می‌گوید: امروز با همت و پشتکار جوانان این آب و خاک دانش فنی در زمینه تعمیر الکتروموتورها به وجود آمده و تلاش می‌شود با ایده پردازی مناسب در گام‌های بعدی به سمت طراحی و ساخت حرکت کنیم، هرچند گام برداشتن در این مسیر دانش و تکنولوژی زیادی می‌طلبد.

مطری زاده درباره علت نام‌گذاری شرکت نوسازی نور صنعت طواف گفت: طواف به معنی چرخیدن به دور خانه خدا برای رسیدن به نوآوری و یک هدف متعالی است و با استفاده از این واژه تصمیم داشتم در صنعتی نو به یک خلاقیت و نوآوری دست یابم.

این بانوی کارآفرین بوشهری ادامه داد: امروز واحد فنی مهندسی نور صنعت طواف بخشی از نیاز فنی و مهندسی پتروشیمی‌ها، کل پالایشگاه‌های پارس جنوبی و بخشی از نیروگاه اتمی بوشهر در زمینه تعمیر الکتروموتورها را تامین می‌کند.

جنسیت و پوشش مانع حضور زنان در صنعت نیست

مطری زاده می‌گوید: تاکنون با وجود اینکه در فعالیت‌های سخت مردانه گام برداشته‌ام اما هیچ چیزی سد راهم نشده و با تلاش و پشتکار همواره موفق شده‌ام.

وی خطاب به زنان ایران زمین یادآور شد: این خود ما زنان هستیم که با مسئولیت پذیری، پشتکار، تلاش و فعالیت مستمر می‌توانیم نگاه‌ها را نسبت به خودمان تغییر دهیم و وقتی نام یک زن برای حضور در عرصه فعالیتی به میان می‌آید او را فردی گرفتار و پردرد سر به واسطه مسئولیت خانه و خانواده که هر روز به دلایل مختلفی از جمله بچه‌داری و مسئولیت‌های خانه مجبور به مرخصی رفتن باشد، قلمداد نکنند.

این بانوی ادامه داد: با وجود اینکه کارکنان شرکت‌های نفتی ۲هفته کار و ۲ هفته استراحت دارند اما من با تمام وجود ۶ سال به صورت مستمر در گرمای عسلویه ماندم و کار کردم البته پشتیبانی همسر و فرزندانم در این مدت و در تمام روزهای زندگی قابل چشم پوشی نیست.

 

مطری زاده ادامه می‌دهد: امروز نیز با ایجاد فرصت شغلی و استفاده از توان جوانان این آب و خاک که همه آنها مانند فرزندانم هستند، تلاش می‌کنم که تحول آفرین باشم و هر روز این صنعت را گسترش و به دستاوردهای جدیدی برسم.

وی خطاب به زنان گفت: حتی اگر قرار است خانه‌داری کنیم نیز باید توسعه یافته و موثر باشیم و با داشتن الگوها و دانش جدید نسبت به تغییر سبک زندگی و داشتن فرزندانی توسعه یافته اقدام کنیم.

تلاش برای ایجاد زنجیره‌ای از بانوان کارآفرین

این زن کارآفرین بوشهری که مشاور بانوان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر است تلاش می‌کند تا بانوان هنرمند و فعال بوشهری را در حرفه‌های مختلف ساماندهی و به نوعی با صنعت مرتبط کند.

مطری زاده می‌گوید: زنان استان بوشهر توانمند و هنرمند هستند و تلاش می‌شود با همکاری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر زنجیره‌ای از بانوان کارآفرین را در این استان شناسایی و سازماندهی و برای آنها یک برند ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود بتوانیم تولیدات این بانوان خون گرم بوشهری در بخش‌های مختلف از جمله صنایع دستی، پوشاک و تولیدات غذایی به عنوان مشاغل خانگی را به صنعت ارتباط بدهیم و از این طریق علاوه بر بازاریابی و بسته بندی مناسب تولیدات می‌توان از توان دانشگاهیان نیز استفاده و به نوعی ایجاد اشتغال کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار