سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد:
۱۴ پروژه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با ۱۲۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار به مناسبت هفته حمل‌ونقل به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۲۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 19 December 2020

شیما زرآبادی‌پور، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: به افتتاح و آغاز اجرای ۱۴ پروژه حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوینمناسبت هفته حمل‌ونقل افتتاح و آغاز اجرای ۱۴ پروژه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با ۱۲۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار صورت می‌گیرد.

او افزود: آغاز اجرای طرح راهبرد کاهش تصادفات در شهر قزوین با رویکرد TZD و با راهبرد «راه مشترک، مسئولیت مشترک» و طرح رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز شهر با شروع از میدان مادر که اکنون اجرای آن در قالب یک برنامه سه ماهه آغاز شده است، از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

این مسئول ادامه داد: همچنین در حوزه سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قرار است طرح اصلاح هندسی در تقاطع‌های قائم- پیروزی، بلوار حکیم، ورودی شهرک شهید بهشتی و بلوار شهید باهنر-تقاطع مدیریت که در مدت ۹ ماه با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است، در این هفته افتتاح شود.

زرآبادی‌پور تصریح کرد: هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی سه تقاطع معلم-شهید چگینی، شهید مطهری-شهید چگینی و خیام- شهرداری با مدت اجرای ۹ ماهه و اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی، دیگر پروژه این حوزه است.

او با اشاره به اینکه مناسب‌سازی معابر سطح شهر با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار و مدت اجرای ۶ ماهه دیگر پروژه این هفته به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این معابر شامل؛ تقاطع هشت بهشت، تقاطع شهید مطهری- شهید سلیمانی، خیابان شهید بابایی مقابل ساختمان مدیریت درمان، اجرای جان‌پناه در دو نقطه خیابان فلسطین مقابل ورزشگاه شهید بابایی و بلوار شهید سلیمانی- تقاطع شهید مطهری و... است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین تهیه، ساخت و نصب ۶۰۰ متر تابلوی راهنمای مسیر طی ۹ ماه و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال را بخش دیگری از پروژه‌های قابل افتتاح هفته حمل‌ونقل عنوان و بیان کرد: این تابلو‌ها در سطح شهر با اولویت مبادی ورودی شهر و معرفی آثار تاریخی و فرهنگی نصب شده است.

زرآبادی‌پور به احداث و ایمن‌سازی مسیر‌های دوچرخه به طول هشت کیلومتر طی ۱۰ ماه و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال به عنوان دیگر پروژه هفته حمل‌ونقل اشاره و خاطرنشان کرد: خرید، نصب و راه‌اندازی ۶ دوربین پلاک‌خوان در چهار نقطه سطح شهر شامل بلوار شهید مطهری، پل خلیج فارس، میدان شورا و بلوار آیت‌اله خامنه‌ای حد فاصل میدان مینودر تا تقاطع ولیعصر (عج) با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال پروژه‌ای برای هفته حمل‌ونقل است که از سوی مرکز کنترل ترافیک شهر قزوین اجرا شده است.

او افزود: دیگر پروژه این مرکز مربوط به خرید، نصب و راه‌اندازی مجموعا ۱۳ دوربین نظارت تصویری ۱۵ متری و گاما در ۱۰ نقطه سطح شهر با ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار است که تقاطع ایران‌گاز، راه‌آهن، رسالت، ملاخلیلا، نوبیلی، ساحل- آزادگان، شهید مدنی- آزادگان، ایران- پیروزی، میدان شورا و چوبیندر را شامل می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سه مورد دیگر از این پروژه‌ها در حوزه سازمان تاکسیرانی قرار دارد، اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل بیمه رانندگان در مقابل خسارت‌های ناشی از کرونا با مدت اجرای ۶ ماهه، آغاز نوسازی ۱۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده با مدت اجرای سه ماهه و همچنین نرم‌افزار مدیریت و بهره برداری از جایگاه‌های CNG سطح شهر با مجموع اعتبار ۹ میلیارد ریال است.

زرآبادی‌پور همچنین از آغاز اجرای طرح بازسازی ۲۰ دستگاه اتوبوس طی سه ماه با ۵ میلیارد ریال اعتبار به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های هفته حمل‌ونقل یاد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار