مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ از آزادسازی ۱۹۳ هکتار از اراضی کشاورزی تصرف شده در این شهرستان به ارزش ۹۵۰ میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 20 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» ایرج الماسی اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی فقط طی یک عملیات در روستای رامجین بیش از ۲۱۲ مورد از تغییر کاربری های غیرمجاز اعمال قانون و ۱۹۳ هکتار از اراضی تصرف شده آزادسازی شد.

وی گفت: این تغییر کاربری و تصرف ها شامل بیش از ۳۵۰ مورد دیوارکشی، ۲۴ مورد بنای مسکونی غیرمجاز مسکونی و تجاری، ۱۵ مورد استخر، ۵۰ مورد محوطه سازی و ایجاد معبر بین مزارع، ۱۳ مورد آلاچیق، شش مورد سکو و تراس، ۱۱ مورد انبار و هفت مورد گودبرای برای ساخت بوده است.

الماسی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی آسیب به امنیت غذایی کشور است، تاکید کرد: حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه همه ما است. مسئولان جهاد کشاورزی در این راستا با تلاش و نظارت مستمر برای جلوگیری، شناسایی و برخورد با تخلف در این زمینه فعالیت می کنند. اما برای تحقق حفاظت از اراضی مردم نیز باید همراه و کمک مسئولان جهاد باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی اطلاع داده و برای حفظ امنیت تولید و تامین غذایی، کارشناسان این اداره را یاری کنند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار