همزمان با قوت گرفتن احتمال استعفای مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام ،تلاش های برخی نمایندگان وجویندگان قدرت از دالان نفوذ آموزش وپرورش تلاش های خاموش خود را برای تصدی مدیریت این دستگاه با نگاهی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر تقویت شده است .
کد خبر: ۹۲۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ 21 December 2020

تابناک ایلام::این سالها آموزش وپرورش استان ایلام یکی از مورد توجه ترین ودر عین حال حساسترین دستگاه از نگاه رسانه ها وافکار عمومی محسوب می شود . چرا که در کنار نقش غیر قابل کتمان آن در تولید اصلی ترین ابزار توسعه همه جانبه ،بدلیل گستردگی وعمق نفوذ آن در جامعه به سکوی پرتاب نیروهای سیاسی نیز بدل شده است.

از اینرو همواره  دستیابی به کرسی مدیریت این دستگاه مورد توجه نیروهای سیاسی ونخبگان ایلی قرار گرفته است تا با استفاده ابزاری از این سیستم مسیر موفقیت در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی وشورای شهر را برای خود هموار نمایند.

همزمان با قوت گرفتن احتمال استعفای مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام، برخی نمایندگان وجویندگان قدرت از دالان نفوذ آموزش وپرورش، تلاش های خاموش خود را برای تصدی مدیریت این دستگاه با نیم نگاهی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر تقویت  نموده اند .

براساس شنیده ها یکی از نمایندگان استان در این پروسه از دیگر همکاران خود پیشی گرفته  ورایزنی ها برای به قدرت رساندن یکی از شاخص ترین چهره های ستاد انتخاباتی خود را با قدرت  آغاز نموده است . صرفنظراز سوابق مدیریتی گزینه مورد توجه این نماینده ،با توجه به تفکر سیاسی کاملا مخالف دولت و وابستگی به یکی از جریانات تند سیاسی متباین با افکار دولت مستقر ،این موضوع می تواند به یک چالش جدی بین نماینده مجلس ونماینده عالی دولت در استان تبدیل شود .

از آنجاییکه روحیه مدیریتی ،تعصب به دولت و حساسیت استاندار ایلام نسیت به برخی مداخلات مدیریتی و همچنین نیروهای غیر همسو با دولت برهمگان عیان بوده واین موضوع در چالش مدیریت آموزش وپرورش ملشکاهی نیز نمود یافت ،بعید می دانیم که قاسم سلیمانی دشتکی به راحتی با انتصاب یک مدیر غیرهمسو با دولت آن هم از طریق دور زدن وی کنار آید .

مضافا اینکه مهمتر از موضوع سیاسی ،نگاه برجسته قومی وقبیله ای در برخی انتصابات با نگاه به قدرت در آینده به عنوان سمی ،روند توسعه استان را با چالش مواجهه خواهد کرد.چرا که به عقیده جامعه شناسان در جوامع مکانیکی وقبیله ای بدلیل تلاش های افراد برای کشیدن گلیم خود از آب بدون نگاه به کلیت جامعه ،توسعه وعدالت به محاق خواهد رفت .

نخبگان ونمایندگان استان باید این نگاه جامعه شناسانه را از یاد نبرند که جوامع عقلانی که بافت قبیله ای را پشت سر گذاشته اند ،به تعبیری دارای همبستگی ارگانیک هستند وتقسیم کار تخصصی در آنها موجب شده است که فرد نسبت به کل اجتماع وابستگی پیدا کند وهمین وابستگی موجب می شود تا به راجتی در مواقع لزوم بر علیه فساد و بی عدالتی اتحاد داشته باشند .

اما در دوران توسعه فکری وتکنولوژی که انتظار از نخبگان پشت سر گذاشتن بافت قبیله ای و ایجاد همبستگی در جامعه است ،نخبگان وسیاسیون ما با گرفتار شدن در نگاههای مکانیکی تاریخ گذشته قبیله ای و قومی ،همبستگی ایلی را دنبال نموده وتنها به موفقیت خود و ایلشان اندیشیده  و توسعه جامعه را قربانی مطامع خود کرده اند.

بنابراین انتظار می رود که دوستان نماینده و دیگر نخبگان سیاسی به اندازه شعار توسعه خواهانه خود ،افکار خود را نیز به روز رسانی نموده وبا پرهیز از نگاههای قومی ،سیستم اثرگذاری همچون آموزش وپرورش را قربانی این نگاه مسموم خود نکنند که خیر وصلاح جامعه در رها نمودن آموزش وپرورش به حال خود است .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
فرهنگی ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
بر اساس شنیده ها برکناری زینی وند به خاطر عزل مدیر آموزش و پرورش ملکشاهی است، فشار نمایندگان و برخی اعضای کمسیون آموزش مجلس به وزیر آموزش و پرورش بعد از عزل میرزایی علت برکناری مدیرکل است جدای از این مباحث زینی وند قربانی رویکرد فوق سیاسی خود شد و حیثیت آ.پ را فدای مباحث سیاسی کرد باید دید که آیا استاندار ایلام جواب این همه سرسپردگی سیاسی زینی وند را می دهد یا خیر ولی در کل این اتفاق یک پیروزی بزرگ برای جریان مخالف دولت و جریان اصولگرایی است.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
علت شایعه استعفای ایشون بیماری دخترنوجوانش هست ونه هیچ چیزدیگرخداهمه بیماران راشفابده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
درود برادر اسدی اگر زینی وند برن قطعا برادر خانمش جایگزین میشن جناب کلانتری این چرخه همچنان ادامه دارد ..... خدا رحم کند به این آموزش و پرورش فشل. زیر پوستی دارد حرکت می کند . غضنفر ول کنید کلانتری بچسبید . تمام ناکارمدی ها و انتصابات استان زیر سر او و یار غارش تو ارزیابی عملکرد است.
فرهنگی
|
Germany
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
ازمیان گزینه ها فقط. جناب مهدی مومنی توانایی لازم را دارند و انصافا دارای سخصیت باارزش هستند.
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
با آرزوی سلامتی و تندرستی برای فرزند دلبند مدیرکل محترم، بر اساس آخرین اخبار ایشان چهارشنبه هفته گذشته از طرف وزیر آموزش و پرورش مجبور به استعفا شده اند و قرار است در یکی از قسمت های وزارت مشغول به کار شوند علت برکناری ایشان عزل یکی از مدیران در چند هفته گذشته به خاطر مباحث سیاسی بوده است برخلاف تکذیبیه های فراوان با توجه به هزینه های این استعفا برای سیاسیون همراه دولت علت این استعفا غیرسیاسی و مشکلات شخصی بیان شده است....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
استعفای اجباری یا عزل زینی وند را به فال نیک میگیریم اما آیا آقای مهردادی توان پاک کردن قسمت های حساس اداره کل از وجود افراد دست نشانده اقای زینی وند که سیاست های غلط ایشان را دنبال میکنند را دارد؟
آیا لژ خانوادگی پسرعمو و پسر خاله و داماد و...... همچنان بر گلوگاه های اداره کل استقرار دارند یا آقای مهردادی جراحی هایی برای بهبود وضعیت اداره کل و در کل آموزش و پرورش را دارند؟
آیا نیروهای امنیتی اتفاقات سال قبل لرستان و امسال ایلام را نادیده میگیرند یا اینکه این تحرکات را برنامه ای سازمان یافته از طرف آقایان زینی وند و اطرافیانش را برای ایجاد نارضايتي مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشاندن اعتراضات فرهنگیان به خیابان ها تلقی کرده و آنرا را ریشه یابی میکنن؟
این سوالات و ده ها سوال دیگه هنوز بی پاسخ است که قطعا در گذر زمان به جواب خیلی از اونا خواهیم رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار