حجت الاسلام و المسلمین حدائق با تاکید بر اینکه در سالروز شهادت شهید سلیمانی بسر می بریم، تاکید کرد: کار این شهید برای خدا بود و در روز قیامت، سردار سلیمانی میزان برای مسئولین و فرماندهان ما خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 22 December 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام و المسلمین «علیرضا حدائق»، امروز (سه شنبه 2 دی) در جمع خبرنگاران که در حوزه علمیه «منصوریه» شیراز برگزار شد، گفت: نقش و جایگاه رسانه مهم است و خبرنگاری کار پیامبری است و انبیا (ع) گفتارهای الهی را بین مردم پخش می کردند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی «حضرت مهدی موعود (عج) با تاکید بر اینکه خبرنگاران فرصت را مغتنم بدانند و از طریق اخبار روی افراد اثر بگذارند و اگر چنین شود و فردی به راه راست هدایت شود، برای دنیا و آخرت انسان کافی است، افزود: ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) در اهداف قیام حسینی، بسیار قابل تامل است.

رئیس حوزه علمیه «منصوریه» شیراز با اشاره به اینکه اگر حضرت زینب (س) نبود بنی امیه اجازه ماندن نامی از حضرت سیدالشهدا (ع) باقی نمی گذاشت، اظهار کرد: اگر حضرت زینب (س) نبود به طور حتم واقعه عاشورا به خوبی منتقل نمی شد و حتی خانه ایشان محل مراجعه زنان شهر برای تعلیم قرآن و معارف بود.

مسئول قرارگاه «عمار» حوزه علمیه «منصوریه» شیراز با اشاره به اینکه برخی ها در ثروت غرق هستند، آسایش دارند ولی آرامش ندارند و با قرص های مسکن استراحت می کنند، یادآور شد: آرام آنانی هستند که با خدا هستند و همه چیز دارند و اینکه مردم امروز اضطراب دارند، از ضعف ایمان است و برخی افرادی هستند که بیمارند و فقیر هستند و در اوج گرفتاری، آرام است و دیگران را تسکین می دهد.

وی با یادآوری این مطلب که علم، زهد، ایمان، شکیبایی و ورع حضرت زینب (س) به طور حتم از مهمترین آموزه های اسلامی است که بانوان باید به آن توجه کنند، اظهار کرد: نگرانی حضرت زینب (س) موضوع حجاب بود که در حضور یزید و ابن زیاد (لعنت الله علیهما) اعتراض کردند، ایشان به شکنجه، زندان و گرسنگی ها اعتراضی نداشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حدائق با تاکید بر اینکه در سالروز شهادت شهید سلیمانی بسر می بریم، تاکید کرد: کار این شهید برای خدا بود و در روز قیامت، سردار سلیمانی میزان برای مسئولین و فرماندهان ما خواهد بود.

وی با یادآوری این مطلب که بی نظیر ترین تشییع جنازه تاریخ برای این سردار شهید روی داد، افزود: ده ها میلیون انسان در تشییع جنازه این شهید شرکت کردند.

وی با اشاره به روز نهم دی، تاکید کرد: نهم دی انقلاب سوم بود و یکی از مهمترین زمان های این کشور محسوب می شود و مردم در برابر فتنه گران قد علم کردند.

حجت الاسلام حدائق با اشاره به فعالیت های قرارگاه «عمار» در ایام کرونا، گفت: این قرارگاه توسط جمعی از طلاب از سال 93 آغاز به کار کرد و بیش از 11 هزار بسته معیشتی توسط این قرارگاه توزیع شد و همین تعداد هم توسط بنیاد حضرت مهدی (عج) فارس توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار اقلام بهداشتی بین اقشار آسیب پذیر و 500 بسته لوازم التحریر هم بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد، افزود: ارائه کمک هزینه 850 میلیون تومان بین اقشار نیازمند، چهار سری جهیزیه، چهار سری سیسمونی، توزیع 60 هزار قرص نان بین نیازمندان، توزیع سه تن آرد، تعمیر و بازسازی منازل، برپایی طرح های «چهارشنبه های رضوی» با هدف توزیع 500 پرس غذا بین کارتن خواب ها و برپایی برنامه های تبلیغی در فضای مجازی از جمله برنامه های این قرارگاه در زمان کرونا بود.

رئیس حوزه علمیه «منصوریه» شیراز با اشاره به سابقه این حوزه، هم گفت: این حوزه علمیه که 600 سال سابقه دارد، سند تشیع مردم شیراز است و بنیانگذاران این مدرسه از بزرگان علمای آن زمان بودند.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مواسات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار