مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه استان با مودم و اینترنت رایگان به شبکه ملی ارتباطات وصل است.
کد خبر: ۹۲۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ 27 December 2020


به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، شهریار بهنیا امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص حل مشکل روستا‌های فاقد اینترنت استان، اظهار داشت: قانوندر حال حاضر بر دسترسی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت هدفگذاری کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه افزود: مطابق برنامه ششم توسعه موظف هستیم که تا پایان سال ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک‌سال و نیم تا پایان برنامه ششم مانده توانسته‌ایم ۹۰ درصد روستا‌های استان را به شبکه ملی به اینترنت پرسرعت در اشکال ADSL، ۳ G و ۴ G فراهم کنیم که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال طبق قول آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا خواهند کرد.

بهنیا با بیان اینکه هم‌اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه استان با مودم و اینترنت رایگان به شبکه ملی ارتباطات وصل است، افزود: تقریبا اکثر روستا‌های استان تلفن ثابت دارند و با احداث سایت بر پوشش‌دهی حداکثری اینترنت امکان دسترسی ۶۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت هم فراهم شده، البته هنوز جا‌هایی در استان وجود دارد که به خاطر شرایط اقلیمی و کوهستانی بودن پوشش‌دهی مناسبی ندارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار