مدیر حوزه های علمیه گفت: این مایه افتخار نظام اسلامی است که پیش از انقلاب ضریب سواد بانوان کمتر از یک سوم بود ولی با اعمال عدالت علمی، این مهم ارتقا پیدا کرد.
کد خبر: ۹۲۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 28 December 2020

به گزارشتابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار معاون و مدیران نهضت سوادآموزی قم با تاکید بر اینکه به عنوان حوزه‌های علمیه قدردان نهضت سوادآموزی و کاروان بزرگ علمی، فکری و معنوی کشور هستیم اظهار داشت: علم، آگاهی و سوادآموزی از ۲ جهت برای کشور اهمیت دارد، نخست تاکیدهای اسلام بر کسب علم و دانش و حکم عقل که علم را مهمترین ابزار برای پیشرفت می داند.

 اعرافی لزوم سرافرازی میهن اسلامی در تمام شاخص‌های پیشرفت را دیگر مولفه های اهمیت بخش عرصه سوادآموزی توصیف کرد و افزود: نظام اسلامی و کشور برای سرافرازی و الگو بودن، باید در تمام جهات و شاخص‌های پیشرفت و تعالی سرآمد باشد؛ یکی از شاخص‌ها میزان آگاهی، دانش و منش ملت و آشنایی ایشان با خواندن و نوشتن است.

امام جمعه موقت قم خدمت در قم را توفیقی الهی برشمرد و تصریح کرد: همواره باید تلاش نماییم تا در فصل جدید دنیا در عرصه بین الملل و منطقه پیشتاز باشیم برغم تمام تلاش‌ها و کسب عناوین برتر علمی در منطقه و جهان نباید به این قانع باشیم قم باید در همه شاخص‌های رشد و تعالی حرف نخست را بزند.

مدیر حوزه‌‎های علمیه با تاکید بر ضرورت پوشش صد درصدی آموزش و پرورش در استان گفت: پوشش کامل آموزشی و تربیتی بزرگترین محرک کاهش معضل های اجتماعی خواهد بود توجه به اتباع و مهاجران غیر ایرانی مقوله‌ای اسلامی و انسانی است مهرورزی و محبت به اتباع و مهاجران غیر ایرانی مایه عزت و افتخار کشور خواهد بود.

۸۶ درصد جمعیت اتباع قم باسواد هستند و این نرخ ۱۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی بر ایجاد ابتکار، خلاقیت و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی در جذب علم‌آموزان تاکید نمود و تصریح کرد: نهضت سوادآموزی نهادی انقلابی است که به صورت جهادی فعالیت می‌کند، برای ادامه کار و برداشتن قدم های بند و مستحکم نیازمند ادامه فعالیت جهادی در عرصه علم‌آموزی هستیم.

همچنین بهره گیری از تجربه گروه‌های فعال جهادی طلاب در کمک به سیل زدگان، زلزله زدگان و همیاری جهادگران عرصه سلامت از دیگر موضوع هایی بود که آیت الله اعرافی بدان تدکید نمود و ابراز داشت: روح جهادی و انقلابی می تواند معجزه خلق نماید، مسئولان قم در عین تاکید بر روح جهادی و ابتکارات، از نگاهی بین المللی برخودار باشند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است تا گروه‌های جهادی طلاب با ورود به عرصه‌های فرهنگی و برای حل آسیب های اجتماعی نقش آفرینی فعال‌تری داشته باشند، خاطرنشان کرد: این مایه افتخار جمهوری اسلامی است که پیش از انقلاب ضریب سواد بانوان کمتر از یک سوم بود و با اعمال عدالت علمی این مهم ارتقا وصف ناپذیری داشته است.

اعرافی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت نقش آفرینان علم و دانش از تلاش رسانه‌ها و فعالان فرهنگی کشور قدردانی نمود و تصریح کرد: همراهی عزیزان رسانه و فعلان فرهنگی با مجموعه های آموزشی از جمله آموزش و پرورش می تواند دستاوردهای پایدار و عمیقی را در سطوح مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور ایجاد نماید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار