معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد در دستور کار همه مدیران و مسئولان باشد.
کد خبر: ۹۲۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 28 December 2020

 

حشمت الله عسگری روز دوشنبه در نشست کمیته اقدام اقتصادی اعلام کرد: رفع تملیک از واحدهای تولیدی بانکی و احیای مجدد آنها مصداق بارز جهش تولید است.

وی افزود: بانک ها باید رویه ای را در پیش بگیرند که پس از تملیک واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد آسیبی به تولید و اشتغال وارد نگردد و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی، احیای این پروژه ها را مدنظر قرار دهند.

عسگری اظهار داشت: شناسایی طرح‌های تولیدی اثرگذار و پیشران در بخش های کشاورزی و صنعت از اقدامات ضروری دستگاه‌های متولی است تا بتوان با سنجش میزان ظرفیت موجود و ظرفیت قابل افزایش نسبت به رونق تولید آنها اقدام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: واحدهای تولیدی تملیک شده توسط بانک‌ها پس از پایان موعد قانونی واگذاری از طریق مزایده چنانچه واگذار نگردند با قیمت کارشناسی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی لازم به متقاضیان و افرادی که توانمندی لازم را دارند واگذار شود.

در این جلسه مقرر شد ظرف مدت یک هفته جلسه ای با حضور سازمان خصوصی سازی و اقتصاد و دارایی در خصوص مشکلات ودرخواست های شرکت مگاموتور جهت تصمیم گیری در شورایعالی بورس برگزار گردد.
همچنین مقرر شد بانک کشاورزی با همکاری دستگاه اجرایی و متقاضیان نسبت به تعیین تکلیف ۷۷واحدی تولیدی تملیکی بانک اقدامات لازم را جهت طرح در جلسه بعدی بعمل آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار