معاون استاندار قم با بیان اینکه توجه به مطالبات سرمایه‌گذاران در واگذاری به‌موقع زمین و رفع موانع تولید ضروری است گفت: انجام تعهد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات رونق تولید و جهش تولید عملکرد رضایت‌بخشی نیست.
کد خبر: ۹۲۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 29 December 2020

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری با اشاره به‌ضرورت پیگیری موانع جدی در مسیر جهش تولید اظهار داشت: واگذاری زمین اهمیت زیادی در توسعه شهرک‌های صنعتی و افزایش ظرفیت‌های تولید و اشتغال دارد و دراین‌باره مصوباتی در استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از اختیارات استانی و پیگیری در سطح ملی، بتوان در واگذاری به‌موقع زمین در اجرای پروژه‌های اقتصادی گام برداشت تا سرمایه‌ها معطل نمانند، افزود: توجه به مطالبات سرمایه‌گذاران در واگذاری به‌موقع زمین و رفع موانع تولید ضروری است، همچنین بانک‌های عامل باید به‌موقع در پرداخت تسهیلات اقدام کنند تا بتوان این پروژه‌ها را به سرانجام رساند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم اضافه کرد: متأسفانه در واگذاری زمین به تولیدکنندگان مشکلاتی وجود دارد که باید رسیدگی شود و برآیند انتقال سند و واگذاری به‌موقع موردتوجه قرار بگیرد، گاهی در واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی، شاهد گلایه‌هایی هستیم و این سازمان باید به‌طور مستند روند واگذاری زمین را گزارش کند تا به‌موقع آسیب‌شناسی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: 200 هکتار زمین از سوی راه و شهرسازی واگذارشده است و برخی از سرمایه‌گذاران نتوانستند به‌موقع طرح‌های خود را به دلیل مشکلاتی که وجود داشته عملیاتی کنند، اینکه واگذاری 42 هکتاری از اراضی را به‌این‌علت با تأخیر مواجه کنیم منطقی نیست.

غضنفری اضافه کرد: شهرک آی سی تی فاز جدایی در اجرای پروژه‌هاست و باید قرارداد واگذاری به‌موقع انجام شود و بعد همان مراحل در راه و شهرسازی پیموده شود؛ اداره راه و شهرسازی استان باید خود درصدد مطالبه گری و دفاع از حقوق استان باشد نه اینکه اقدام به مانع‌تراشی کند.

وی با گلایه‌مندی از عملکرد ضعیف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات عنوان کرد: انجام تعهد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات رونق تولید و جهش تولید زیر 50 درصد و گاهی در حد 37 درصد گزارش‌شده و این میزان عملکرد رضایت‌بخش نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تأکید بر اینکه پرداخت مستقیم وام از طریق بانک‌ها روی میزان عملکرد استانی درج نمی‌شود و بهتر است تسهیلات مطابق با ثبت در سامانه پرداخت شود تا وضعیت پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل شفاف‌سازی شود، گفت: علی‌رغم اهمیت جایگاه کشاورزی در رونق تولید، متأسفانه پرداخت تسهیلات توسط بانک کشاورزی مطلوب نیست و باید میزان جذب تسهیلات افزایش یابد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار