رواج انتصابات سلطنتی و خانوادگی در آموزش و پرورش ایلام ؛
امروز در بهبوحه تغییر مدیر کل آموزش وپرورش استان آسیبی به مراتب مخرب تر از آسیبهای پیشین ظهور و بروز کرده که می تواند قطار آپ را با کله به ته دره راهی نماید ،آسیبی به نام مدیریت سلطنتی و خانوادگی !
کد خبر: ۹۲۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 29 December 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::در تمامی کشورهایی که از منظر توسعه همه جانبه به جایی رسیده و در این حوزه حرفی برای گفتن دارند، یقینا چنین رشدی بر بستر آموزش و پرورش مترقی و پویا فراهم شده است.

اما از سوبی نیز ریشه تمامی ناکامی ها،تو سعه نیافتگی ،جنگ و جدال و عقب ماندگی های برخی کشورها را باید در سیستم آموزشی و تربیتی بیمار و ناکارآمد جستجو کرد.

در چنین سیستم بیمار آموزشی،به جای اینکه شایسته سالاری مبنای انتخاب در تمامی ارکان مدیریتی قرار گیرد ،سیستم فشل و تاریخ مصرف گذشته باندبازی و قبیله سالاری بر تمامی تصمیم گیری ها سایه افکنده و اینگونه است که مدیریت قیم مآبانه به جای اینکه در خدمت توسعه علمی و کمک به تعالی جامعه قرار گیرد ،صرف جلب رضایت قوم سالاران و اصحاب قدرت می شود.

این سال ها آموزش و پرورش استان ایلام مصداق عینی قرار گرفتن در مسیر تحقق اهداف و جلب رضایت اصحاب قدرت و شاخصین قوم و قبیله شناخته می شود ،شایسته سالاری در انتصابات سالهاست جای خود را به قبیله سالاری داده و این موضوع باعث شده تا اهداف و برنامه های این سیستم به گوشه رینگ رانده شود.

هرساله در آستانه تغییر مدیریت این دستگاه در استان به جای هم افزایی و همگرایی اصحاب قدرت و سیاسیون در راستای قرار دادن آموزش و پرورش بر ریل وظایف و اثرگذاری واقعی اش ،سهم خواهان قدرت به نام سیاست و قومیت ،بشقاب و کارد ها را بر روی میز می گذارند ،چرا که نگاه توسعه گرایانه به آموزش و پرورش در بین تصمیم گیران و سیاستگذاران رخت بسته و این سیستم به کابین سیاسیون و قوم مداران مبدل شده است.

سبک و سیاق مدیر گزینی متاثر از نگاه‌های سیاسی ،قبیله ای و دخالت از بیرون ارکان قدرت در انتصابات آموزش و پرورش یکی از رایج ترین آسیب هایی است که تاکنون این سیستم را از مسیر واقعی خود منحرف کرده است .

اما امروز در بهبوحه تغییر مدیر کل آموزش وپرورش استان آسیبی به مراتب مخرب تر از آسیبهای پیشین ظهور و بروز کرده که می تواند قطار آپ را با کله به ته دره راهی نماید ،آسیبی به نام مدیریت سلطنتی و خانوادگی !

اگر تا دیروز انتصابات قبیله ای و سیاسی بعنوان دغدغه ای مهم در مدیریت این دستگاه بزرگ نمود داشت ،اما امروز با استعفای مدیرکل ،شکل گیری تلاش های پیدا و پنهان برای انتصابات خانوادگی از جنس پسر عمو ها و دامادها را شاهدیم .

اگر تا دیروز نگران سیطره نگاه‌های ضد توسعه ای قبیله سالارانه بر انتصاب مدیران این دستگاه بودیم ،امروز تولد مدیریت سلطنتی و خانوادگی وتعیین وصی و جانشین ،بساط شایسته سالاری را حسابی از این دستگاه جمع کرده و به نگرانی ها ی موجود افزوده است.

بدیهی است خبط مدیران وزارت آموزش و پرورش و سکوت و همراهی مدیران استان در قبال این بدعت غلط ، مخرب و دشمن توسعه بعنوان بسترسازان شکل گیری این شیوه غلط در دستگاه انسان سازی همچون آ پ هرگز از ذهن دغدغه مندان ،فرهنگیان ،دانش آموزان و اولیای آنان پاک نخواهد شد و بزودی باید پاسخگوی رفتار خود در این حوزه باشند ./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
مانشت
|
Germany
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
بارخدایا،جوادآزادی شده میراث خوارآموزش وپرورش،حاج اقاشماناسلامتی آخوندهستی،چرااینقدرتلاش میکنی مدیرکل بشی ،برودورکعت نمازبخوان تاقیامتت خراب نشه،آزادی عاقبت تورابه ته دره خواهدانداخت
دهلرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
من به عنوان یک جنوبی صد درصد مخالف تصدی دوباره جنوبی بر اداره کل هستم
تنش این انحصار طلبی در حوزه جنوب بیشتر دیده میشه
اکثریت ما با نیروهای خوب شمال تعاملمان بیشتر است تا کسانی که فقط در یک جهت جغرافیایی مشترک قرار گرفتیم
فرهنگی
|
Japan
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
باید بر این استان و آموزش و پرورش آن گریست واقعا
فامیل بازان بنگاهی و فراریان از کلاس درس با عبا و ردا در فکر خام مدیریت بر هزاران فرهنگی فرهیخته
مدیر الگوی مثبت باشد
خدای برای استانداران لابی باز نسازد
اژدها
|
Germany
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
واقعا این آزادی سر خور با مشورت های سرشار از بخل و حسد و کینه سر دو تا مدیر کل رو خورد حالا هم رضایی و شیروانی و آزادی نشستن مغزهای نخودیشون رو ریختن رو هم که چیکار کنن که شیخ بیاد تا بساطشون جم نشه آدم بد رو خدا نابود می‌کنه ...
حیف که شما مسئول شدید به این همه فرهنگی در ایلام
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
اجازه بدید مدیرکل زودتر بیاد از بس شنبه و یکشنبه کردم خسته شدم
وای چ روز خوبی میشه اگه ریس دهلران بشم
ممنون باند اشپزخانه ای هستم
شهروند ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
خدا برای این زینی وند معاون وزیر آ پ و دودمان کلانتری چه در مرکز و چه در داخل استان نسازد که به گندی این چند سال به مدیریت آ پ استان زدندو سیستم آموزشی آن را به نابودی کشاندند.آیا قطع رجال است بخاطر باند بازی حوزه جنوب همش باید مدیر این دستگاه عظیم باید از آنها انتخاب شود.واقعا در برابزخانواده بزرگ و فرهیخته فرهنگیان شرم آور است چنین تصمیمات علطی که اگر بار دیگر مدیریت این دستگاه به حوزه جنوب داده شود.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خدا برای تمامی افراد اصولگرای ناصالحی که به فکر خام ریاست بر ادارات هستن و همچون آفتاب پرست رنگ عوض میکنن نسازد
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
یکی بگه انصافا این مسئول امور اداری ادراه کل تاکنون کارشون انجام داده، جز مخالفت و کارشکنی کاری برای همکاران انجام نمیشه

خی تیل،
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
سلام مسئول محترم تابناک ایلام.از حساسیت ،توجه و پیگیری دلسوزانه شما در خصوص مشکلات دستگاه آ پ استان و عدم مدیریت آن که دستخوش باند بازی های حوزه جنوب شده اسث تشکر می کنم.یکی ازمشکلات حوزه جنوبی ها این است که هوای همدیگر را دارند مسئول امور اداری که به قول خودش شاخ اصلاحات و شناسنامه دار است چرا اعمال مدرک برای جنوبی ها حلال وطیب است ولی برای سایرین حرام.آخه کسی نیست بگه بی وجدان فرق گذاشتن تاکی انشا الله بزودی تاج و تختت ویران می شود رضایی
شارکم چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
متاسفانه حس قدرت طلبی آخوندا خیلی از عوام بالاتره.
این قشر لباسشان را یک ارجحیت بر عوام میدانن .
آقای شیخ کلانتری جای شما منبر مساجده نه صندلی قدرت آ.پ
هلیلانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
اموراداری و بازرسی شدن کانون حق کشی خدا براتان نسازه تا کی میخواین نفرین معلمان دنبالتون باشه . آزادی برج ساز شده مشاور بنگاه رها کرده و توطیه چینی می کند و اگر به حرفش گوش ندن قهر می کند بیچاره.
رضایی خودش هم فکر نمی کرد تا این حد بالا بیاد خدا برای شیروانی مرموز نسازه که بهش بال و پر داد و البته پیاده نظام زمانی نشسته بر صندوق ذخیره هستند. یقین دارم پولی که می برید حرام است و زمانی نتیجه حرامخواری هم معلومه پس منتظر عقوبت و برخورد با شما می مانیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار