معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از اجرای طرح بسته تحولی مدرسه خوانا در ۱۲۲ مدرسه ابتدایی و مرکز پیش دبستانی با شرکت هزار و ۲۱ معلم خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 30 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،ناهید فضلی افزود: آموزش معلمان یکی از اقدامات اساسی در راستای اجرای بسته تحولی مدرسه خوانا است که باهدف بالا بردن سواد خواندن، نوشتن، آداب و مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح خوانا در پنج درصد مدارس ابتدایی و مراکز پیش‌دبستانی تاکنون اجرا شده گفت: بسته تحولی مدرسه خوانا در راستای نهادینه کردن مهارت‌های زندگی مانند مسوولیت پذیری، ادب و اعتماد به نفس در دانش‌آموزان است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه یکی از این طرح را ارتقا مهارت سخن گفتن در دانش آموزان دانست، تشریح کرد: مهارت سخن گفتن علاوه بر اهمیت برقراری ارتباط یکی از فاکتورهای شناسایی نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی در این خصوص است که با اقداماتی از جمله حرکت از سخن گفتن خودمحور به گفت و گوی دوسویه و فعالیت‌های گفتمانی، نقد و بررسی صحبت کردن دانش‌آموزان که در همین راستا است و سایر برنامه های دیگر تحقق می‌یابد.

فضلی در ادامه توضیح داد: طرح بسته تحولی مدرسه خوانا در چهار منطقه استان، اورامانات با ۱۵۴ نفر، شرق استان با ۱۶۳ نفر، غرب استان با ۲۱۹ نفر و نواحی سه گانه استان با ۴۸۵ نفر تقسیم بندی شده که با حضور ۲۰ نفر از مدرسان استان در فضای مجازی برگزار شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۳۵۰ دانش آموز در تمام مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار