در دیداری که امروز شنبه سیزدهم دی ماه 1399 برگزار شد، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با حضور در جهاد دانشگاهی مازندران با محمدرضا شافعیان رئیس این نهاد انقلابی به تبادل نظر پرداخت.
کد خبر: ۹۲۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ 02 January 2021

علی بابایی کارنامی در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی مازندران، با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی به تلاش‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی که اتکا به درون را تقویت می‌کند ارج می‌نهد، گفت: اگر طرح‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی مازندران از سوی جهاد دانشگاهی کشور به کمیسیون تلفیق رسیده باشد، به خوبی از آن دفاع و صیانت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برخی برای کوچکترین کاری که به راحتی در کشور قادر به انجام آن هستیم، به دنبال ارتباط با خارج از کشور هستند، تصریح کرد: به عنوان نمونه تولید واکسن کرونا، همپا با کشورهای پیشرفته جهان و یا دستیابی به علوم هسته‌ای، بخشی از توانمندی‌های نخبگان و دانشمندان کشورمان از درون است.

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای استعماگر و استکباری به دنبال پیدا کردن جامعه هدفی هستند که از لحاظ علمی شکوفا نباشند تا بتوانند اهداف خود را در آن پیاده کنند، خاطرنشان کرد: هزینه‌های میلیاردی در غرب آسیا از سوی استکبار جهانی و آمریکا، اثبات کننده این موضوع است.

بابایی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، به این موضوع اشاره کرد که، شهید سلیمانی ظرفیت بزرگ و بنیادین کشورمان محسوب می‌شد و دشمن با توجه به این موضوع، در صدد حذف این قهرمان ملی‌ برآمد.

وی با اشاره به اینکه رشد علم، تولید و توسعه کشور مرهون فعالیت‌های دانشگاهی و نهادهای انقلابی همچون جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: در کشورمان منابع فراوانی وجود دارد که متاسفانه با سوء مدیریت، به مشکلات افزود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات مازندران، فاصله بسیار زیاد میان علم و اجرا است، خاطرنشان کرد: از طرح‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی استقبال و آنها را به طور جدی پیگیری می‌کنم.

بابایی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه، به دنبال اسناد و احکام توسعه‌آفرین با رویکرد علمی هستیم، گفت: مازندران از آن استان‌هایی است که با دارا بودن ظرفیت‌های بسیار خوب به ویژه نیروی انسانی نخبه و توانمند، می‌تواند فرصت ها را به بالفعل تبدیل کند.

وی در پایان تاکید کرد: جهاد دانشگاهی مازندران از همین امروز برای برنامه هفتم توسعه با رویکرد عالمانه و تولید ثروت برنامه بلندمدت تهیه و ارائه کند.

پژوهش از ماموریت‌های مهم سازمانی در جهاددانشگاهی

در ابتدای این دیدار محمدرضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران نیز ضمن خوشآمد به بابابی نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از قدیمی‌ترین نهادهای علمی، پژوهشی و دانشگاهی کشور محسوب می‌شود، گفت: حمایت تمام قد رهبری از این نهاد انقلابی نشان دهنده حرکت درست جهاد دانشگاهی بر روی ریل‌های ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در طول تاریخ انقلاب اسلامی، دستخوش تغییرات و تنش‌های سیاسی، اجتماعی و جناحی نشده است، خاطرنشان کرد: در اختیار داشتن مراکز خبری چون ایسنا و ایکنا و همچنین مرکز افکار سنجی ایسپا و انتشارات، این نهاد انقلابی را نسبت به دیگر جوامع علمی متمایز کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه معاونت آموزشی، این نهاد دارای ۶ مرکز آموزشی در شهرهای بهشهر، ساری، بابل، بابلسر، پردیس دانشگاه مازندران و آمل است که جهت ارائه آموزش های کوتاه مدت، دوره‌های مورد نیاز را برگزار می‌کند، اظهار کرد: همچنین در حوزه آموزش‌های بلند مدت نیز دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مازندران در بابل به عنوان قطب حوزه "آی تی" دانشگاه های علمی کاربردی استان مشغول به فعالیت است.

وی افزود: در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مازندران در بابل، در حوزه‌های بهزیستی و زیرمجموعه آن به همراه آموزش‌ دهیاران و بخشداران با ارائه مدرک علمی معتبر برای اولین بار در کشور، در حال فعالیت هستیم و در رشته جدید کسب و کار اینترنتی نیز استقبال بسیار خوبی صورت گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه پژوهش یکی از ماموریت‌های مهم سازمانی در جهاددانشگاهی است که از ابتدای تأسیس این نهاد انقلاب اسلامی، سهمی تعیین‌کننده در ساختار فعالیت‌های آن داشته است، گفت: مهم‌ترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی مازندران کشت و تولید جلبک اسپرولینا و فرآوری حاصل از آن است که در حال تحقیق برای استفاده از آن به عنوان مکمل های غذایی در دام و طیور و در دراز مدت برای مصرف انسانی هستیم.

شافعیان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی مازندران با دارا بودن اراضی مستعد در چپکرود جویبار، در حوزه‌های کشاورزی و دام و طیور در حال پژوهش‌های کاربردی در راستای توسعه استان است، تصریح کرد: در حوزه اشتغالزایی، جهاد دانشگاهی مازندران متولی برگزاری کلاس‌های آموزشی است و در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، 2300 نفر سهمیه آموزش به این نهاد تخصیص داده‌اند و در این راستا، مازندران جزء سه استان برتر کشوردر جذب نیرو و فرآیند کاری آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار