کد خبر: ۹۲۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳ 03 January 2021

 

به گزارش تابناک سمنان اخیراً گزارش شده است که واندا وازکز، فرماندار پورتوریکو دستورالعمل تصویب ۸ میلیون دلار بودجه برای کمک به بازسازی تلسکوپ رادیویی Arecibo را امضا کرده است. دفتر استانداری اعلام کرد که بازسازی آن به عنوان یک “سیاست عمومی” و ایجاد مجدد رصدخانه به عنوان “یک مرکز آموزشی در سطح جهانی” امری بسیار مهم است.

بنیاد ملی علوم (NSF) قبلاً اعلام کرده بود که این رصدخانه را خراب می‌کند زیرا تعمیرات آن بیش از حد خطرناک است. البته این موضوع بیشتر به شروع بازسازی رصدخانه شبیه است و ۸ میلیون دلار بودجه بعید به نظر می‌رسد که تنها مختص به بازسازی تلسکوپ باشد. این بودجه اختصاص داده شده یک گام مهم و نشان‌دهنده تعهد به Arecibo و مطالعات فضایی است. سخنگوی NSF در بیانیه‌ای گفت:

روند NSF برای تأمین بودجه و تامین زیرساخت‌های مقیاس بزرگ، از جمله تلسکوپ، یک راه چند ساله است که شامل ارزیابی نیازهای جامعه علمی، دریافت اطلاعات از محققان و سایر ذینفعان، در نظر گرفتن تأثیرات زیست محیطی و فرهنگی و کار با کنگره است و از آن جایی که تلسکوپ ۳۰۵ متری رصدخانه Arecibo به تازگی فروریخته است، NSF در حال حاضر نمی‌تواند در مورد برنامه‌های احتمالی آینده اظهار نظر کند. با این حال، ما مذاکرات خود را با کنگره در مورد این موضوع و هزینه‌های آن ادامه خواهیم داد.

NSF تأکید می‌کند که رصدخانه تعطیل نمی‌شود. تحقیقات مربوط به داده‌های بایگانی شده از تلسکوپ ۳۰۵ متری ادامه خواهد داشت و NSF به دنبال راه‌هایی برای بازگرداندن زیرساخت های رصدخانه در سریع‌ترین زمان ممکن است. علاوه بر تلسکوپ ۱۲ متری، NSF کار پاکسازی و ایمن‌سازی محل تلسکوپ ۳۰۵ متری را ادامه خواهد داد و مشتاقانه منتظر همکاری با پورتوریکو برای یافتن راه‌های جدید برای حمایت از جامعه علمی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار