تابناک- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ۲۸۲ میلیارد تومان اعتبار در هیات دولت برای رسیدگی به مناطق سیل زده این استان تصویب و ابلاغ شد که انتظار می‌رود این اعتبار به صورت عادلانه توزیع شود.
کد خبر: ۹۲۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ 04 January 2021

به گزارش تابناک، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست قرارگاه مدیریت بحران استان بوشهر افزود: مسئولان در قرارگاه مدیریت بحران باید سهم هر منطقه سیل زده در حوزه معیشتی و عمرانی را مشخص کنند.

وی ادامه داد: شیوه ترمیم و جبران خسارت‌ها و آسیب‌ها در حوزه‌های عمرانی، سازه‌ای و مردمی باید به صورت جدی پیگیری شود.

صفایی بوشهری یادآورشد: با توجه به اینکه هر سال استان بوشهر شاهد وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل است طرح نهضت پیشگیری از وقوع حوادث طبیعی در  راستای پیشگیری از حوادث و خسارت‌ها تدوین شود.

وی گفت: در راستای ارتقای توان عملیاتی همه فرمانداری‌های استان بوشهر  باید سالانه رزمایش مقابله با بحران‌ها از جمله حوادث طبیعی را  برگزارکنند تا در صورت بروز حادثه، با آمادگی کامل خدمات‌رسانی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: هیات دولت ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای بازسازی و تعمیر، ۵۹ میلیارد تومان بعنوان کمک بلاعوض مسکونی، معیشتی و اسکان موقت و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی برای بازسازی تاسیسات روبنایی و دفع آب‌های سطحی و تامین زمین  سیل اخیر این استان ابلاغ  کرده است .

جهانگیر دهقانی اضافه کرد: همچنین ۳۰ میلیارد تومان نیز بعنوان امهال تسهیلات سه ساله بخش کشاورزی، ۱۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای خرید لوازم منزل و کمک‌های معیشتی و ۱۵ میلیارد تومان نیز از طرف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای کمک به سیل زدگان  استان بوشهر اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: ۲۳۰ واحد مسکونی  خسارت دیده ناشی از سیل آذرماه در استان بوشهر بیمه بوده‌اند که ۱.۲ میلیارد تومان از سوی شرکت‌های بیمه‌ای خسارت به صاحبان املاک پرداخت می‌شود.

دهقانی افزود: بخش‌های دامی، مرغداری و زنبورداری که در جریان سیل خسارت دیده و تحت پوشش بیمه بوده‌اند ۷۰۰ میلیون تومان به آنان غرامت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین خرید ۶۶ آبگرمکن با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی بانک‌های زیر مجموعه و تعداد ۸۰ تخته فرش،۵۰۰ تخته پتو و ۳۰ دستگاه بخاری هم از سوی قرارگاه جهادی امام رضا(ع) خریداری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر نیز گفت: در جریان سیل  ۱۶ آذر دشتستان ، گناوه و دیلم بیش از  سه هزار و ۴۰ واحد مسکونی آسیب دیدند که از این شمار۶۲۷ واحد مسکونی به بازسازی و ۷۸۹واحد به تعمیر نیاز دارند و یک هزار و ۶۲۴ واحد نیز نیازمند تامین وسایل معیشتی و تجهیزات هستند.

حمید حیدری بریدی افزود: در زمان حاضر آواربرداری، پیاه سازی نقشه ها، آرموتوربندی، بتن ریزی و فنداسیون انجام شده و افزون بر این نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بعنوان هزینه کمک معیشتی به حساب ۳۷۵ نفر که از لحاظ معیشتی دچار خسارت شده اند واریز شده است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار