دومینوی استعفای اعضای دولت دونالد ترامپ که پس از اعتراض به تسخیر کنگره آمریکا آغاز شد، به بتسی دووس وزیر آموزش رسید.
کد خبر: ۹۳۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ 08 January 2021

به گزارش  تابناک سمنان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  خبرگزاری رویترز گزارش داد که «بتسی دووس» وزیر آموزش آمریکا در اعتراض به تسخیر کنگره آمریکا به دست طرفداران دونالد ترامپ استعفا کرد.

او در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشت: هیچ تردیدی نیست که لفاظی‌های شما بر این اوضاع اثر داشت، این نقطه عطفی برای من است.

پیش از دووس، «الین چائو» وزیر حمل و نقل و دکتر «مک کانس کاتز» مسئول تیم سلامت روانی «دونالد ترامپ» از دولت او استعفا کردند و دلیل آن را تسخیر کنگره آمریکا به دست هواداران ترامپ اعلام کردند.

در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ نفر از مقامات دولت آمریکا در واکنش به حوادث اخیر کنگره استعفا کرده‌اند.

نشریه هیل نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «میک مولوینی» رئیس ستاد پیشین کارکنان کاخ سفید روز پنجشنبه پس از تسخیر ساختمان کنگره از سمت خود به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ایرلند شمالی استعفا کرد.

خبرگزاری رویترز هم گزارش داد: به دنبال خشونت‌های طرفداران ترامپ در ساختمان کنگره، ۴ مشاور ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید از سمت خود استعفا کردند.

«میچ مک کانل» رئیس اکثریت در سنای آمریکا هم گفت درخواست استعفای «مایکل استنگر» رئیس اجرائیات کنگره را دریافت کرده است.

روز چهارشنبه در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در جریان بود، عده‌ای از هواداران دونالدترامپ ساختمان کنگره این کشور را تسخیر کردند.

این تسخیر به دنبال فراخوان ترامپ برای تجمع هوادارانش مقابل کنگره آمریکا روی داد. در جریان این تسخیر دستکم ۴ نفر کشته شدند.

با وجود آشوب و هرج و مرج در آمریکا نهایتا کنگره این کشور، پیروزی جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا را تایید کرد.

ترامپ اما همچنان اصرار دارد که او در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا پیروز شده و دموکرات‌ها تقلب گسترده‌ای کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار