امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه جای صداقت و امانت داری در قانون انتخابات ریاست جمهوری خالی است، عنوان کرد: کشور ما نیازمند رئیس جمهوری است که اهل دروغ نباشد چرا که این امر سبب سلب اعتماد مردم می شود.
کد خبر: ۹۳۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 09 January 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، در خطبه های نماز جمعه  با اشاره به اینکه یکی از شخصیت های بسیار تاثیرگذار در پیشرفت، رشد و تعالی کشور و ملت ایران، رئیس جمهور است، گفت: یک رئیس جمهور کاردان، با بصیرت، سخت کوش، دارای خودباوری و شجاعت می تواند بر روی جوانان و مردم تاثیرگذار باشد.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه رئیس جمهوری که این ویژگی ها را نداشته باشد موجب عقب ماندگی و تعطیل شدن مملکت می شود، افزود: انتخابات سال 1400 بسیار مهم بوده و یکی از اقداماتی که در این زمینه باید انجام شود این است که قانون انتخابات به خوبی اصلاح شود.

 

وی ادامه داد: به اینکه این قانون 35 سال پیش تدوین و بارها از سوی مجلس اصلاح شده و اکنون نیز نیازمند اصلاح شدن است.

 

حجت الاسلام مدبر با تاکید بر اینکه قانون انتخابات باید به گونه ای باشد که هر کس به خود اجازه ندهد که بخواهد در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، گفت: مجلس فعلی کارهایی در این مورد انجام داده اما هنوز جای کار بسیار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه رجال سیاسی و مذهبی بودن رئیس جمهور به عنوان شروط این انتخابات از سوی شورای نگهبان قابل شناسایی است، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید برروی مسائلی متمرکز شود که در قانون نیامده است.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه جای صداقت و امانت داری در قانون انتخابات ریاست جمهوری خالی است، عنوان کرد: کشور ما نیازمند رئیس جمهوری است که اهل دروغ نباشد چرا که این امر سبب سلب اعتماد مردم می شود.

 

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید بر مسائلی که دین اسلام بر آن تاکید کرده تکیه کنند، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید امین باشد و چنانچه وعده ای می دهد به آن پایند باشد.

 

حجت الاسلام مدبر همچنین با تاکید بر اینکه سلامت روانی نیز باید از اولویت های یک فرد برای سکان داری جایگاه ریاست جمهوری باشد، تصریح کرد: یک شخصیت خودشیفته نمی تواند رئیس جمهوری خوب برای مملکت باشد.

 

وی با اشاره به اینکه نباید تنها در صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری تکیه بر مدرک و یا سن و سال آنها شود، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نیز باید به قانون انتخابات شوراهای شهر و روستاها نیز نگاهی داشته باشند چرا که این قانون هم نیاز به اصلاح دارد.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه شوراها می توانند بازوان توانمند برای گردانندگان شهر و زبان گویای مردم باشند، گفت: باید شرایطی تبیین شود که افراد با صلاحیت به این عرصه ورود کرده و هر کس نتواند به عنوان نماینده مردم در شوراها مصمم شود.

 

وی با تصریح اینکه مجلس نباید اجازه دهد نامحرمان به این سنگرها نفوذ کرده بلکه باید تمهیداتی اتخاذ کند تا افراد لایق در این زمینه ورود کنند، گفت: در این راستا قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به بازبینی و اصلاح نیاز دارد.

 

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چند سالی است که ستاد بازسازی عتبات عالیات جهرم فعالیتش تعطیل بوده و اکنون این مهم در جهرم مجددا فعال شده است، عنوان کرد: در قدم اول بنا است فاز نخست ساخت صحن حضرت زینب (س) در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) به مساحت 110 متر مربع به همت مردم جهرم ساخته شود که این مهم با یاری همشهریان محقق می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار