مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران گفت: حدود ۱۰۰ پروژه مشارکتی در سطح مناطق تهران وجود دارد که بین ۹ تا ۲۵ سال قدمت دارد و از آنها به عنوان پروژه مشکل‌دار یاد می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 08 January 2021

 

شکرالله بنار افزود: برخی از پروژه‌ها به دلیل طولانی شدن، توجیه اقتصادی ندارد و برخی از شرکا هم فوت کرده‌اند و برخی هم در تحولات اقتصادی ورشکست شده‌اند. مواردی هم وجود دارد که شریک شهرداری هم سهم شهرداری را پیش فروش کرده و هم متواری شده است، درواقع شهرداری تهران در چنین پروژه‌هایی تضاد منافع با شرکا دارد.

وی نبود نظارت دقیق در دوره های گذشته مدیریت شهری را سبب رشد سرطانی پروژه‌ها در ۱۰ سال اخیر دانست و گفت: اکنون پروژه‌هایی وجود دارد که ۱۰ سال از انعقاد قرارداد آن می‌گذرد اما کلنگ زده نشده و سرمایه گذار هم کاری انجام نداده است و ادعای مالکیت هم می کند.

بنار ادامه داد: اینگونه پروژه‌ها زیاد است که مهم‌ترین آن‌ها باران در منطقه چهار، پارکینگ طبقاتی دربند و برخی از پروژه‌های مناطق ۹ و ۱۰ است که شریک ادعای مالکیت کرده و ماهم شکایت کردیم و با رأی قاضی و براساس ماده ۳۸ توانستیم برخی از آنها را تعیین تکلیف کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار